Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikeassa nähtyä

Vierailija
19.04.2011 |

Söin eilen Ikeassa ja katselin lasten menoa siellä leikkinurkkauksessa. Lapsia oli paljon ja leikkivät sulassa sovussa keskenään. Kuitenkin yksi äiti pisti silmään, joka juoksi jatkuvasti leikkinurkkauksessa vahtimassa, että hänen herranterttu saa leikkiä rauhassa.

Tilanne meni kutakuinkin näin: tämän äidin lapsi, noin 3-4v poika oli hieman keskivertoa ujompi. Äiti kävi sitten antamassa lapselle paistinpannun käteen ja rohkaisi menemään leikkiin mukaan, mikä on hyvä juttu. Poika kuitenkin sitten laittoi sen paistinpannun edessään olevalle pöydälle, josta seuraava käsipari sen nappasi. No, tämä äiti-ihminen bongahti kuin vieterinukke ylös pöydästä ja juoksi nappaamaan eli siis repimään sanaakaan sanomatta sen lelun sen toisen lapsen kädestä ja antoi sen takaisin pojalleen. itse kyllä painotan aina lapselle että ei saa ottaa ilman lupaa kädestä ja olisihan tuo aikuinen ovinut selittää sille lapselle, että hänen poikansa ehkä olisi halunnut vielä sillä leikkiä. Sama toistui sellaisten muovisten kiikkujen kanssa, yksi poika keinutti kahta tyhjää ja kevyttä kiikkua samanaikaisesti ja tämän äidin poika oli siinä vieressä, äiti hyökkäsi heti pysäyttämään sen toisen muovisen kiikun ettei osu lapseen tai että lapsi saa sen ottaa, meni vähän ohi. Äiti hyppäsi siellä useasti täysin ilman syyttä tai ainakaan itse en nähnyt mitään syytä sinne tulemiseen.

Kyseinen äiti vanhempineen ei kyllä saanut ruokiansa syötyä, kun päät pitkällä seurasivat haukan tavoin leikkinurkkaa ja ainokaistaan ja hyppäsivät siellä tämän tästä.

Ymmärrän, että epäreilut leikit eivät ole kivoja, mutta tuossa ei mun näkemyksen mukaan ollut mitään ilkeää tai epäreilua. Lähinnä tuli mieleen joku curling-mamma joka varjeli herranterttuaan kaikelta pahalta ja väârältä.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoja puhua ympäri, hillitön tarve saada joku välittämään. Myyvät itseään huulipunasta, kunhan joku osoittaa kiinnostusta.

lapset leikkivät lasten leikkinurkkauksessa keskenään ja vanhemmat istuvat ruokapöydässä ihan siinä vieressä ja seuraavat lastensa leikkejä niihin puuttumatta kun aihetta ei ole? Eihän sinne edes mahtuisi vanhemmat sekaan. Miten tosiaan sitten pallomeren kanssa, menetkö sinne sekaan suojelemaan lastasi?

Pikkasen eri asia antaa lasten leikkiä keskenään ravintolan leikkinurkkauksessa kuin joku täysin huomiotta sekä heittelle jättö.

Vierailija
62/63 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä söit Ikeassa?

Luomulettuja pinaatti-juustotäytteellä

Ap

Ne letut on kyllä hyviä, olen itsekin syönyt niitä. Vähän suolaa kaipasin mutta muuten maukkaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei tunnu kukaan ymmärtävän pointtiasi tässä. Itse ymmärrän hyvin, vaikuttaa tosiaan, että joko äitiys ei tule luonnostaan ko naiselle tai on jotenkin masentunut tms. ettei vuorovaikutus toimi. Kyllä minunkin silmääni pistäisi tuollainen käytös.

Naisella taisi olla vain yksi lapsi? Useamman kanssa tuollainen väkisin karsiutuu :)

Söin eilen Ikeassa ja katselin lasten menoa siellä leikkinurkkauksessa. Lapsia oli paljon ja leikkivät sulassa sovussa keskenään. Kuitenkin yksi äiti pisti silmään, joka juoksi jatkuvasti leikkinurkkauksessa vahtimassa, että hänen herranterttu saa leikkiä rauhassa. Tilanne meni kutakuinkin näin: tämän äidin lapsi, noin 3-4v poika oli hieman keskivertoa ujompi. Äiti kävi sitten antamassa lapselle paistinpannun käteen ja rohkaisi menemään leikkiin mukaan, mikä on hyvä juttu. Poika kuitenkin sitten laittoi sen paistinpannun edessään olevalle pöydälle, josta seuraava käsipari sen nappasi. No, tämä äiti-ihminen bongahti kuin vieterinukke ylös pöydästä ja juoksi nappaamaan eli siis repimään sanaakaan sanomatta sen lelun sen toisen lapsen kädestä ja antoi sen takaisin pojalleen. itse kyllä painotan aina lapselle että ei saa ottaa ilman lupaa kädestä ja olisihan tuo aikuinen ovinut selittää sille lapselle, että hänen poikansa ehkä olisi halunnut vielä sillä leikkiä. Sama toistui sellaisten muovisten kiikkujen kanssa, yksi poika keinutti kahta tyhjää ja kevyttä kiikkua samanaikaisesti ja tämän äidin poika oli siinä vieressä, äiti hyökkäsi heti pysäyttämään sen toisen muovisen kiikun ettei osu lapseen tai että lapsi saa sen ottaa, meni vähän ohi. Äiti hyppäsi siellä useasti täysin ilman syyttä tai ainakaan itse en nähnyt mitään syytä sinne tulemiseen. Kyseinen äiti vanhempineen ei kyllä saanut ruokiansa syötyä, kun päät pitkällä seurasivat haukan tavoin leikkinurkkaa ja ainokaistaan ja hyppäsivät siellä tämän tästä. Ymmärrän, että epäreilut leikit eivät ole kivoja, mutta tuossa ei mun näkemyksen mukaan ollut mitään ilkeää tai epäreilua. Lähinnä tuli mieleen joku curling-mamma joka varjeli herranterttuaan kaikelta pahalta ja väârältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi