Huutis: mitä tehdä tän ostajan kanssa?
Yli 250 euron lastenvaatekaupat menivät mönkään. Myyjä lupasi maksaa viikon sisällä, odottelin sen viikon ja useamman päivän päälle, otin sitten meilillä. Ei mitään vastausta. Odottelin pari päivää lisää. Lähetin tekstarin ja yritin soittaa, ei vastannut mihinkään. Taas odottelin. Tänä aamuna lähetin vielä yhden tekstarin, jossa sanoin, että voisitko välittömästi maksaa sen huutamasi paketin, kun nyt on pari viikkoa kohteen sulkeutumisesta enkä ole kuullutkaan sinusta mitään.
Nainen vastasi tosi pitkän viestin, jossa kertoi lapsensa sairastuneen keuhkokuumeeseen ja että he ovat nyt olleet sairaalassa ja että hän ei millään kykene sitä nyt välittömästi maksamaan, koska asiat pitää laittaa tärkeysjärjestykseen. Oli pahoillaan asiasta. Järkytyin tästä ja lähetin takaisin viestin, jossa toivotin kovasti paranemista lapselle, ja äidille jaksamista ja pahoittelin kireää sävyäni aikaisemmassa tekstarissa.
Nyt vain mietin, että pidänkö tätä pakettia vielä hänelle varattuna ja odotan hänen maksuaan, vai kauppaanko seuraavalle huutajalle? Tämä varsinainen huudon voittaja ei suoraan sanonut, että olisi perumassa kaupppoja, mutta tuli sellainen tunne, ettei jaksa nyt miettiä vaateasioita.
Tosin tällä ostajalla on vain muutama palaute (positiivisia) ja hän on poistanut käyttäjätunnuksensa profiilikohdasta kaikenlaiset kuvailut itsestään ja perheestään (ennen siellä luki, että kahden lapsen äiti jne.) Ennen kuin sain tietää tuosta sairaalahommasta, olin ihan varma, että olen törmännyt pahimman luokan hupihuutajaan, koska käyttäjätunnuskin on siivottu tyhjäksi. Nyt en oikein tiedä, uskoako tuota sairaalajuttua vai ei. Itse en ikinä, ikinä, voisi valehdella jonkin asian peruuntumista sillä, että lapseni on sairastunut, sehän on ihan törkeää ja lisäksi uskon, että jos sellaista kohtaloa perheelleen "manaa" niin se ennen pitkää toteutuu... Voisiko joku olla niin häikäilemätön että käyttäisi tekaistua lapsen vakavaa sairautta syynä siihen, ettei haluakaan lunastaa huutoa? En tiedä mitä uskoa, tavallaan uskon, että sairaalajuttu on totta, mutta kun sitten on niitä, joille mikään asia ei ole pyhää...
Mitä luulette, mikä on totuus, ja miten kannattaisi toimia???
Kommentit (48)
Kuka on tämä huutislainen? Nimikirjaimet tai käyttäjätunnuksesta vihje... tarkoitatko Moonista?
aikamoiselta satuilulta.. En usko koko juttua ja tosiaan hyvä on purkaa vaan ne kaupat.
mutta hälytyskellot soivat heti, kun tajusin, että huudon on voittanut henkilö, jolla on vain muutama palaute muutamasta halvasta vaatteesta, ja joka on "aloitteleva huuto.netin käyttäjä". Eikä hän ole rekisteröitynytkään.
Todennäköisesti hän vaihtaa käyttäjätunnusta tämän episodin jälkeen.
moonis? ei löydy mitään käyttäjästä.. tai siis mitään kohteita, edes suljettuja..
tän parin viikon aikana? Jos on, niin sitten valehtelee sairaalassaolosta..
Laittaisin ihan suoraan koko paketin uudestaan myyntiin tai kysyisin toiseksi suurimman tarjouksen tehneeltä että haluaisko hän sen paketin.
En enää tuhlaisi aikaani tuollaiseen, oli sitten totta tai ei koko sairaala juttu.
tän parin viikon aikana? Jos on, niin sitten valehtelee sairaalassaolosta..
Tarkistin, ja viimeisin huuto on tehty 13.4. eli periaatteessa sairaalajuttu voisi olla totta. Noh. enpä tiedä enää, onko totta, kun täällä on kaikki sitä mieltä että ei ole. Mies tuli juuri kotiin, luki tuon tekstarin ja sanoi, että tuollaista tekstiä ei jaksa kukaan vanhempi tekstata silloin, jos lapsi on oikeasti vakavasti sairas.
ja hänellä ei ole mitään tekemistä tässä ketjussa puhutun ostajan kanssa. Moonis on sellainen myyjä, josta täällä palstalla puhutaan paljon, erinäisistä syistä johtuen.
ja hänellä ei ole mitään tekemistä tässä ketjussa puhutun ostajan kanssa. Moonis on sellainen myyjä, josta täällä palstalla puhutaan paljon, erinäisistä syistä johtuen.
Siksi en sitä tunnusta tänne kirjoittanut, ettei mene sekaisin. On vain juuri tuollainen "ihqua prinsessalle" ja seli-seli-seli-seli -tyylinen myyjä, jolla ei tosiaan ole puhtaat jauhot pussissa.
Täällä puhuu nimittäin yksi kusettaja. Huusin kerran perjantai-iltana viinipäissäni yhden sikakalliin naisten vaatepaketin. Aamulla tajusin, että ei helkutti, en ensinnäkään ikinä käyttäisi tuollaisia vaatteita tai maksaisi tuollaista summaa.
En tiennyt mitä tehdä... En halunnut negaa. Joten vetkuttelin ensin maksamisen kanssa ja pidin huonosti yhteyttä, sitten kerroin, että kerrostaloasuntomme yläpuolella olevassa asunnossa on tullut putkivuoto ja vettä tulvii asuntoomme, kuinka koko huusholli on pilalla, nyt joudumme tilapäismajoitukseen toiselle puolen kaupunkia, lapset kärsivät, kauhea muuttorumba ja tavaroitten pelastusrumba edessä... enkä millään, millään jaksa ajatella nyt jotain uusien vaatteiden ostoa, toivottavasti ymmärrät, olen pahoillani, anteeksi.
Selvisin pälkähästä enkä saanut kaupoista minkäänlaista palautetta, vaikka olisin negan ansainnut. Jälkikäteen olen ollut tarkempi eikä tuollaisia mokia ole sattunut. Mutta sun aiheeseesi vielä: ihan selvää lässyn lässyn -valehteluhöttöä koko tekstari.
Relaa vähän! Ja jatkossa laita huutisilmoituksiisi aikaraja, minkä sisällä haluat maksun tai kohde menee uudelleen myyntiin. Ei tartte sitten näin paljon stressata.
Kaksi viikkoa kaupankäyntiin ei ole mikään ihme aika huutiksessa. Itse laitan muistutuksen viikon jälkeen jos ei ole ostajasta mitään kuulunut ja sen jälkeen vielä viikon odottelen yhteydenottoa/maksua ennenkuin laittaisin kohteen uudelleen myyntiin. En tykkää odottelusta, mutta ymmärrän, että kaikki eivät ole niin antautuneita huutikselle, että kaupankäynti aina sujuisi nopeasti. Mutta kukin tavallaan. Ostajana maksan itse aina nopeasti, mutta myyjänä pyrin olemaan joustava.
Siksi en sitä tunnusta tänne kirjoittanut, ettei mene sekaisin. On vain juuri tuollainen "ihqua prinsessalle" ja seli-seli-seli-seli -tyylinen myyjä, jolla ei tosiaan ole puhtaat jauhot pussissa.
Mä olen jo pitkään pohtinut, että nämä hupihuutaja- huijarit ja kusettaja-myyjät pitäisi saada edesvastuuseen. Pitäisi perustaa jokin nettisivu, jonne voisi koota hupihuutajien ja paskamyyjien tunnukset, jotta muut osaisivat varoa.
ap: mä olen jo pitkään käyttänyt sitä "alin palautemäärä" tms. toimintoa, jolla pystyy karsimaan ne, joilla on vain muutama palaute. Samoin kaikki ne pystyy karsimaan, jotka ei ole rekisteröityneet. Näin mulla on jäänyt ongelmat huuto.netin myyjänä minimiin verrattuna aikaisempaan tilanteeseen, jolloin aina osui kohdalle jokin hupihuutaja, jolla yksi palaute joistain aku ankan taskukirjasta.
Noh, ehkä sä myyt joka päivä 250 euron tuotteita, joten sulle yksi pieleen mennyt kauppa ei ole mikään ongelma. Meille se on iso raha.
Ja kyllä: mulla lukee tarkasti ja isolla sekä ilmoituksessa että omissa tiedoissani, että maksuaikaa on tasan viikko, eikä siitä voi neuvotella.
Olen sitä mieltä, että mitä kalliimman tuotteen huutaa, sitä fiksummin sen kaupan on mentävä.
Ja ylipäätään jos huutaa, pitää olla valmis maksamaankin. Jos ei todellakaan kykene viikon aikana yhtä tilisiirtoa tietokoneellaan tekemään (mutta muuten todennäköisesti jaksaa roikkua FB:ssä ja Huuto.netissä tekemässä uusia huutoja), niin jossain on silloin vikaa. Ei Huuto.netin kuulu toimia niin.
Mielestäni viikko on ihan ok aikaraja maksulle, ja tarvittaessa siitä joustan, jos on perusteltu syy ja luotettava ostaja (= paljon positiivista palautetta).
Itse maksan vähintään 24h sisällä kohteen sulkeutumisesta. Osta heti -tuotteet maksan heti, kun kerran koneella olen. Mikä tässä on muka niin vaikeaa muille?
Eräälle luotto-ostajalle annan aina maksuaikaa seuraavaan tilipäivään, hän on ostanut multa niin monta kertaa, että tiedän, että rahat tulevat aina.
Myyjänä postitan tuotteet niin ikään 7 vuorokauden sisällä siitä, kun tilisiirto näkyy tililläni. Enkä ole antautunut Huutikselle, vaan yritän toimia reilusti ja rehellisesti. Harmi, että Huutiksessa on hupihuutajia ja huonoja myyjiä, ne pilaavat koko idean.
nimim. yli 1000 kauppakokemusta.
Selityksenä olen kuullut mm. synnyttämään lähtemisen, keskenmenon, anopin kuoleman, koiran kuoleman, lapsen vesirokon, lapsen sikainfluenssaepäilyn, "mieheni pankkikortti ja tunnusluku varastettiin ja tili tyhjennettiin", "korotin vahingossa, ei ollut tarkoitus", ja tosiaan sairaalareissuja tuntuu olevan todella monella, lisäksi sen tarkemmin määrittelemättömiä "tragedioita perhepiirissä" jolloin "ei jaksa ajatella Huuto.netiä". Joskus vielä jaksoin seurata, miten nämä samat tragedian kokeneet huusivat jo parin päivän päästä uusia tavaroita, mutta enää en välitä. Kauppaan edelliselle huutajalle tai sitä edelliselle, ja jos ei heille kelpaa, niin roina uudelleen myyntiin.
Näin se vaan on. Ostajissa on todella paljon mätämunia, anteeksi nyt vaan.
jos ap ei ole pakettia lähettänyt, kyse ei ole muusta kuin ikävästä viivytyksestä. Ostajakin on hyväksynyt kaupan purkamisen. Uudelleen myyntiin vaan, toivottavasti saat saman hinnan seuraavalla kerralla.
Voi hyvin olla, että ostaja tuli katumapäälle ja keksi tarinan sairaalareissusta. Ehkä tuli törsättyä enemmän kuin oikeasti oli varaa. Mutta jos lapsi oikeasti sairastui, käytös on enemmän kuin ymmärrettävää.
Itse antaisin homman mennä ilman draamaa.
nega palaute koska kirjoituksesta päätellen ei edes esim viikon päästä ole sitä ostamassa.
eli nega ja uudelleen myyntiin, tai myynti edelliselle huutajalle
Alkaako huutajan nikki N:llä? sinun G:llä.. Anna nega, laita paketti uudelleen myyntiin. Huutaja on ehkä jo vaihtanut nikkinsä toiseen, eikä taatusti ole uusi käyttäjä huutiksessa, niin hyvin on ollut korotusautomaatit yms hallussa tällä huutajalla.
"Keuhkokuume (pneumonia) on nykyisin melko harvinainen lasten sairaus. Pneumoniassa keuhkoon kertyy tulehdussoluja ja nestettä paikallisesti tai laaja-alaisestikin ja joskus harvoin tulehdus ulottuu keuhkopussiin asti. Keuhkokuumeella on pelottava maine, mutta nykyisin lasten keuhkokuumeet ovat hyvin hoidettavissa. Hyväksi havaittu käytäntö on hoitaa kaikki keuhkokuumeet antibiootilla, näin varmistetaan paraneminen. Jos kyseessä on pieni lapsi, keuhkokuume on laaja-alainen tai siihen liittyy korkeaa kuumetta ja väsymystä, lapsi otetaan yleensä sairaalahoitoon muutamaksi päiväksi. Tällöin antibioottilääkitys annetaan ensi päivinä suonensisäisesti, minkä jälkeen lääkitystä jatketaan kotona suun kautta annettavalla lääkkeellä. Lapset paranevat keuhkokuumeesta nopeasti ja sairaalareissu jää usein parin päivän mittaiseksi."
Lähde: terveyskirjasto.fi
Eniten mua ihmetytti tuossa ap:n jutussa se, ettei ostaja ollut valmis ostamaan tuotetta esim. viikon päästä, jolloin lapsi on jo huomattavasti paremmin voiva.
Minkähän ikäisestä lapsesta mahtaa olla kyse? Meillä on kahdella lapsella ollut keuhkokuume, 5-vuotias sai hevoskuurillisen antibiootteja, 4-vuotiaalla se jotenkin "tuli uudelleen" niiden antibioottien jälkeen ja entistä kovempana, jolloin poika joutui tosiaan pariksi päiväksi sairaalaan, jolloin antibiootteja annettiin suoraan suoneen ja myös jotain keuhkoja avaavaa hengittelyhoitoa ja lisähappea. Tämäkin sairaalakeikka oli ohi siis parissa päivässä!
tietysti nega peruuntuneista kaupoista'
ja helpostihan tuon paketin uudestaan kauppaa
voi olla sairaana, totta. mutta ei se 2vkoa siellä letkuissa ole maannut, saati ettei mamma olisi itse ovinut laittaa viestiä että palaan asiaan myöhemmin. kyllä se vain katuu ostoaan, tai ei oo rahaa tms. mikä on ostajan nimimerkki? ettei perkele ole multakin huutanut kun viikkoon ei oo mitään kuulunut!!