Oikeiston ja vasemmiston ero
Opettavainen tarina vasemmisto vs. oikeisto.
Näin vaalien alla on syytä
muistuttaa jokaisen kansalaisen äänestysoikeudesta ja muutamista
politiikkaan liittyvistä faktoista. Moni mahtaa miettiä, mitä eroa nykypäivänä
enää on vasemmiston ja oikeiston välillä? Tässä muuan käytännön esimerkki
asiasta.
Tapahtumapaikka on pieni parturi-kampaamo jossain Helsingin keskustassa.
Eräänä päivänä asiakkaaksi saapuu läheinen kukkakauppias.
Tukanleikkuun jälkeen parturi ilmoittaa: "Olkaa hyvä, presidentinvaalien
kunniaksi en ota maksua tällä viikolla."
Kukkakauppias on tästä luonnollisesti hyvillään ja on lähtiessään iloinen.
Seuraavana aamuna saapuessaan liikkeeseen parturi löytää ovelta
kiitoskortin ja 12 ruusua.
Myöhemmin asiakkaaksi saapuu poliisi. Tukanleikkuun jälkeen parturi
ilmoittaa: "Olkaa hyvä, presidentinvaalien kunniaksi en ota maksua tällä
viikolla." Poliisi on lähtiessään varsin tyytyväinen. Seuraavana aamuna
saapuessaan liikkeeseen parturi löytää ovelta kiitoskortin ja
12 uunituoretta munkkia läheisestä kahvilasta.
Iltapäivällä asiakkaaksi saapuu oikeiston presidenttiehdokas.
Tukanleikkuun jälkeen parturi ilmoittaa: "Olkaa hyvä, presidentinvaalien
kunniaksi en peri maksua tällä viikolla."
Presidenttiehdokas on lähtiessään varsin iloinen miellyttävästä
yllätyksestä. Seuraavana aamuna saapuessaan liikkeeseensä parturi löytää
ovelta kiitoskortin ja 12 opaskirjasta kuten "Kuinka Menestyn Yrittäjänä" ja
"Pienyrityksen Kehittäminen".
Seuraavaksi asiakkaaksi saapuu vasemmiston presidenttiehdokas.
Tukanleikkuun jälkeen parturi ilmoittaa: "Olkaa hyvä, presidentinvaalien
kunniaksi en ota maksua tällä viikolla." Presidenttiehdokas on lähtiessään
silmin nähtävän tyytyväinen uuteen kampaukseensa. Seuraavana aamuna saapuessaan
avaamaan liikettään parturi löytää ovelta 12 demaria jonottamassa ilmaiseen
tukanleikkuuseen.
Amen!