Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurissa ryypätään ja pienet lapset on siellä hereillä

Vierailija
16.04.2011 |

tosin perheen äiti taitaa olla selvinpäin. Äsken ainakin vaikutti siltä (vielä), mutta muuta jengiä sinne meni tosta naapurustosta viinojen kanssa... :( Olin siis itse viemässä roskia ja kuulin ja näin mitä tapahtuu...

Eikä kyse ole edes mistään teinivanhemmista vaan keski-ikäisistä... :(

Tekisi mieli ihan soittaa poliisit niiden lapsiparkojen takia, mutta jos äiti on selvinpäin tällä hetkellä niin eipä taida hyödyttää? Ja tämä kun ei todellakaan ole ensimmäinen kerta, ja tuskin viimeinenkään.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun Nico-Petterini on kohta täysi-ikäinen. Ei ole juonut vielä kertaakaan.

Hänen ollessaan lapsi, meillä kävi usein viikonloppuisin vieraita. Söimme hyvin, joimme myös. Seurustelimme, juttelimme. Lapset leikkivät, saivat ruokaa ja laitoimme heidät nukkumaan ajoissa.

Kaikki vanhemmat varmasti joivat jonkun verran - ainakin ne ruokajuomat. Krapulaakin oli varmasti seuraavana aamuna. Lasten kanssa herättiin, anneettin aamupalaa, leikittiin ja ulkoiltiin. Lapset näkivät, että ok, aikuiset juovat viiniä, mutta hiprakasta tai pikkuhumalasta huolimatta kukaan ei örveltänyt.

Olen edelleen tekemisissä noiden perheiden kanssa. Toisen tuttavaperheen lapsi on ns. kympin tyttö - opiskelee yliopistossa, toisen perheen poika on ysin poika, menossa hyvää lukioon, kolmannen perheen lapsi on kohta maajoukkuetason urheilija ja hyvin menestynyt. Neljänne perheen - juuri 18 ja 19 -vuotiaat lapset ovat menestyneet hyvin. Toinen tuli juuri jenkeistä vaihdosta - toinen siellä parhaillaan.

Olen pahoillani, mutten oikein jaksa tuota teidän nipotustanne!

Vierailija
42/51 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä miksi meidän lasten piti olla aina mukana vanhempien juhlissa kun mummo olisi voinut hyvin hoitaa. Keskiluokkaisille vanhemmilleni ei varmaan yksinkertaisesti tullut sellainen mieleenkään. Mikä siinä muka on että lapset eivät voi olla mukana kunhan joku pysyy selväjärkisenä. Turvassahan nuo siinä ovat ja leikkivät keskenään. Aikuisena en ikinä tekisi omille lapsilleni niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin kympin tyttö ja lahjakas hyvin monessa, minusta ei vaan nähnyt yksikään miten paha minun on olla. Menestys nyt ei kerro yhtään mitään siitä onko jotain ongelmia. Onneksi fiksu olenkin enkä jatka samaa perinnettä omille lapsilleni. Ja se ruokajuoman juominen ei taida nyt olla se pointti vaan ryyppääminen. Rauhallisesta illallisesta viineineen ei taida tässä olla kyse.

Vierailija
44/51 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on aika pöyristyttävää, miten niin monen tähän ketjuun vastanneiden mielestä on ihan ok että kotona pidetään ryyppyjuhlia kun lapset paikalla ja vieläpä hereillä?!

Mulle ei lapsuudesta ole mitään suurempaa traumaa jäänyt, vaikka joskus, harvoin tosin, vanhemmat otti vähän viinaa ja me oltiin paikalla. kyllä meistä aina huoli pidettiin, eikä ikinä ollut mitään örvellystä. Mut kyllä se jollain lailla aina ahdisti.

En ikinä aio juoda itseäni edes pieneen hiprakkaan kun lapset on kotona. Miks ihmeessä tekisin niin??

Mä soittaisin poliisin tarkistamaan tilanteen.

Vierailija
45/51 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liene kenellekään yllätys nykytutkimusten valossa, että turvallinen ja hyvä lapsuus ei kovinkaan hyvin mahdu samaan yhtälöön vanhempien humalahakuisen ryyppäämisen kanssa.

Enkä siis ole absolutisti enkä myöskään väitä itseäni mitenkään täydelliseksi, mutta minun lapseni ei koskaan joudu näkemään meitä vanhempiaan voimakkaassa humalassa.

Vierailija
46/51 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin aina poissaolevat uraohjukset, säännöt, harrastuksiin kuskaamiset jne...

Kyllä alkoholistiperheet voi erotella satunnaisista juhlista kuka tahansa.

Vierailija
47/51 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole häiriötä ollut tänne meille asti naapureista enkä ole soittanut poliiseja.

Niin ja kun joku kirjoitti, että jos vaikka on joka viikonloppuista. Ei ihan joka viikonloppuista, onneksi. Mutta suht. usein sitä olen tuota meininkiä tuossa naapureiden taholta nähnyt.

Ehkäpä ensi viikolla keskustelen tästä asiasta yhden ihmisen kanssa joka tekee töitä sosiaaliviranomaisten kanssa ja kysyn hänen mielipidettään, mitä näissä tilanteissa olisi järkevää tehdä.

Hämmästyin, että niin moni tässäkin ketjussa pitää ihan ok asiana, että pienet lapset hyörii yötä myöten hereillä juopottelevien aikuisten keskellä. Ei siinä kauheasti yksi selvä aikuinen minun mielestä vaikuta jos ympärillä on monta muuta tukevassa humalassa olevaa ihmistä.

Vierailija
48/51 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hämmästyin, että niin moni tässäkin ketjussa pitää ihan ok asiana, että pienet lapset hyörii yötä myöten hereillä juopottelevien aikuisten keskellä. Ei siinä kauheasti yksi selvä aikuinen minun mielestä vaikuta jos ympärillä on monta muuta tukevassa humalassa olevaa ihmistä."

hämmästyin minäkin, ei ole mielestäni ok, eivätkä omat lapseni joudu tuollaista kokemaan.

Vierailija
49/51 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole häiriötä ollut tänne meille asti naapureista enkä ole soittanut poliiseja.

Niin ja kun joku kirjoitti, että jos vaikka on joka viikonloppuista. Ei ihan joka viikonloppuista, onneksi. Mutta suht. usein sitä olen tuota meininkiä tuossa naapureiden taholta nähnyt.

Ehkäpä ensi viikolla keskustelen tästä asiasta yhden ihmisen kanssa joka tekee töitä sosiaaliviranomaisten kanssa ja kysyn hänen mielipidettään, mitä näissä tilanteissa olisi järkevää tehdä.

Hämmästyin, että niin moni tässäkin ketjussa pitää ihan ok asiana, että pienet lapset hyörii yötä myöten hereillä juopottelevien aikuisten keskellä. Ei siinä kauheasti yksi selvä aikuinen minun mielestä vaikuta jos ympärillä on monta muuta tukevassa humalassa olevaa ihmistä.

kovinkin nuori. Siis ovatko alle esim. 23-vuotiata?

Kysyy se, joka on viettänyt illanistuijaisia perheiden kesken, mutta joissa on lapset hoidettu.(Ja nämä kaikki lapset ovat hyvinvoivia!)

Vierailija
50/51 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 19v:na jo kahden lapsen äiti (nyt 35)joka ei hyväksy eikä ole nuorenakaan hyväksynyt ryyppybileitä lasten läsnäollessa.

kovinkin nuori. Siis ovatko alle esim. 23-vuotiata?

Kysyy se, joka on viettänyt illanistuijaisia perheiden kesken, mutta joissa on lapset hoidettu.(Ja nämä kaikki lapset ovat hyvinvoivia!)

Vierailija
51/51 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ehtii noin paljon havaintoja tehdä. :)

Mitenköhän keski-ikäiset ystävät ja naapurit saavat viettää iltaa? Onko se aina vaan se kahvi ja mehu ja karjalanpiirakat ja mokkapalat?

Miksiköhän sinua ei ole kutsuttu naapuruston illanviettoon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä