Naapurissa ryypätään ja pienet lapset on siellä hereillä
tosin perheen äiti taitaa olla selvinpäin. Äsken ainakin vaikutti siltä (vielä), mutta muuta jengiä sinne meni tosta naapurustosta viinojen kanssa... :( Olin siis itse viemässä roskia ja kuulin ja näin mitä tapahtuu...
Eikä kyse ole edes mistään teinivanhemmista vaan keski-ikäisistä... :(
Tekisi mieli ihan soittaa poliisit niiden lapsiparkojen takia, mutta jos äiti on selvinpäin tällä hetkellä niin eipä taida hyödyttää? Ja tämä kun ei todellakaan ole ensimmäinen kerta, ja tuskin viimeinenkään.
Kommentit (51)
olen aikuisena alkanut epäillä että voisiko näillä tapahtumilla ja jo alle kouluikäisenä alkaneilla pakko-oireilla olla jotain yhteyttä. Masennusta on myös ollut nuoresta aina varhaiseen aikuisuuteen. Ja nukahtamisvaikeudet ovat alkaneet viimeistään kouluikäisenä. Todella tunnollinen olen ja lapsena olin erityisen kiltti ja miellyttämishaluinen. Nämä tilanteet olivat ahdistavia vaikka se ei päälle näkynytkään. En halua omien lasteni näkevän tuttujaan kovassa humalassa, äitiä ja isää ei edes pienessä.
Hankalaa on se miten tuollaiseen voi puuttua. Olet varmasti tosi tiukkis ja seko jos jotain suoraan sanot mutta on ihmisistä kiinni toimiiko se. Useimmat käskevät varmasti painua hevon kuuseen ja pitämään huolta omista asioista vai etkö itse loukkaantuisi jos joku sanoisi käytöksesi olevan haitallista sinun omalle lapsellesi? Jos meno menee hurjaksi, aina voi poliisille soittaa ja kysyä apua.
oli minun lapsuuteni ja oltiin keskiluokkainen perhe. Eikä äitikään ollut ihan selvinpäin. Vierailullakin saatettiin viipyä yöneljään. Ei kuitenkaan mitään alkoholismia tms. vaan jostain syystä vanhempani ilmeisesti ajattelivat että tuossahan nuo lapset ovat turvassa lähistöllä samalla kun jonkun synttäreillä käydään. En muista onko tätä tapahtunut koko lapsuuteni vai vasta ala-asteiässä. Kukaan ei kyseenalaistanut tätä tapaa ja en tiedä ajattelevatko vanhempani vieläkin samalla tavalla. Ehkä jonkun olisi pitänyt kertoa heille asiasta. Tosin olisivat varmasti siitä suuttuneet...
Meillä oli paljonkin illanistujaisia kotona kun olin pieni. Tykkäsin niistä tosi kovasti. Lapset otettiin aina huomioon ja aikuiset (siis yleensä silloin miehet) hassuttelivat (pienessä hiprakassa) tavallista enemmän. Aina meistä huolehdittiin ja laitettiin nukkumaan, ehkä pikkuisen tavallista myöhemmin, mutta oli oikeastaan tosi kiva nukahtaa kun olohuoneesta kuului vaimea puheensorina.
Kyllä meillä käytetään alkoholia lasten kotona ollessa jossain juhlatilaisuuksissa, mutta kuten omassa lapsuudessani, lapset tulevat AINA ensin ja heidät huolehditaan nukkumaan ajallaan, meillä kun on aika paljon enemmön neliöitäkin kuin omassa lapsuudessani.
Mutta kaikin mokomin ap jos sitä mieltä olet, niin soita ihmeessä poliisit, mutta ole suoraselkäinen ja mene itse siihen paikalle selittämään että miksi ne soitit.
Tuo on "rikollista" vain, jos tapahtuu usein, tyyliin jokatoinen viikonloppu...ja silloinkin pitää olla häiriötä naapureille, ja jos äiti on selvinpäin, niin tuskin poliiseja kiinnostaa...? Mutta jos tapahtuu usein, niin lastenhuojelu-ilmoitusta vaan tekemään.
1:Miten niin äiti on selvinpäin?
2:Miksi lasten terveys olisi uhattuna?
3:Mistä päättelet lasten olevan hereillä?
1. Äiti oli pihassa kun minä vein roskapussit ja oli selvinpäin.
2. Porukassa oli pari todella kännissä olevaa miestä. Mistä niistä tietää, mitä ne keksii?
3. Perheen isä sanoi toisille lasten olevan hereillä, muttei se haittaa mitään.
1:Miten niin äiti on selvinpäin?
2:Miksi lasten terveys olisi uhattuna?
3:Mistä päättelet lasten olevan hereillä?1. Äiti oli pihassa kun minä vein roskapussit ja oli selvinpäin.
2. Porukassa oli pari todella kännissä olevaa miestä. Mistä niistä tietää, mitä ne keksii?
3. Perheen isä sanoi toisille lasten olevan hereillä, muttei se haittaa mitään.
anna olla
Ne humalaiset ei välttämättä keksi yhtään mitään. Kaikki ei juo räyhäviinaa, jotkut osaa olla ihan ihmisiksikin.
Tää juttu ei vaan kuulu sulle.
Meillä oli paljonkin illanistujaisia kotona kun olin pieni. Tykkäsin niistä tosi kovasti. Lapset otettiin aina huomioon ja aikuiset (siis yleensä silloin miehet) hassuttelivat (pienessä hiprakassa) tavallista enemmän. Aina meistä huolehdittiin ja laitettiin nukkumaan, ehkä pikkuisen tavallista myöhemmin, mutta oli oikeastaan tosi kiva nukahtaa kun olohuoneesta kuului vaimea puheensorina.
Koskaan ei tarvinnut pelätä tai ahdistua asian takia.
1:Miten niin äiti on selvinpäin? 2:Miksi lasten terveys olisi uhattuna? 3:Mistä päättelet lasten olevan hereillä?
1. Äiti oli pihassa kun minä vein roskapussit ja oli selvinpäin. 2. Porukassa oli pari todella kännissä olevaa miestä. Mistä niistä tietää, mitä ne keksii? 3. Perheen isä sanoi toisille lasten olevan hereillä, muttei se haittaa mitään.
Jos siellä on jotkut kännibileet, missä huudetaan ja riehutaan, niin soita poliisit. Mutta jos lasten äiti on selvinpäin, mitä ne poliisit tekevät? Eivät mitään.
.. mutta varmaan lapset on esim. omassa huoneessa...? Mun mielestä ei oo mitään väärää jos joku on paikalla selvinpäin.
Sellanen ihminen joka ei ole kokenut sitä jatkuvaa vuosikausien biletystä omassa kodissaan myös arkisin,ei voi tietää miten kauheeta se on.Helppo siinä naureskella kun ei tiedä miltä lapsista tuntuu vuosia mennä väsyneenä kouluun.Hyppiä vieraiden ihmisten yli ja toivoa et kaikki on lähtenyt kun palaa koulusta.Vaikka fyysistä väkivaltaa ei olisi,on hirveetä piileskellä omassa huoneessa ja kuulla kaikki mitä aikuiset humalaiset huutaa.Musiikki soi täysillä ja tasasin väliajoin joku pamahtaa ovesta sisään,"missä vessa on".Viikonloppusin ei saa ruokaa välttämättä ollenkaan kun ei uskalla mennä keittiöön.Pahinta on kuitenkin se pelko,mitä jos äiti kuoleekin tällä kertaa tappelussa tai sammuu ja tukehtuu oksennukseensa.Joulut,juhannukset,vaput ja pääsiäiset on pahimpia.Silloin juhlinta alkaa jo aattona ja jatkuu päiväkausia.Kun lähibaari menee kiinni,jatkot on....
Mut ei se mitään.Onhan äideilläkin oikeus pitää juhlia kotona.Onhan.
ei se ole yhtään enemmän ok että lapset ovat omassa huoneessa kuin pyörivät jaloissa. Jos siis kyse on siitä että ryypätään eikä nautita rauhallisesti kahta lasia viiniä. Mitä se yksi selvinpäin oleva aikuinen siinä auttaa? Parempi ehdottomasti niin mutta miten jotkut ei tajua että humalaiset ovat lapsista pelottavia. Pieni hilpeä hiprakka on asia erikseen.
Mutta se taas ei liity meidän lasten hyvinvointiin millään tavalla! Me lasten kanssa menemme nukkumaan viimeistään klo 20,mies seurueineen silloin saunoo.Tällaista tapahtuu 2 kertaa vuodessa kun mies saa uusia asiakkaita ulkomailta,juu tehkää vaan ls-ilmoituksia :D
järjestää ryyppäjäisiä kotonaan silloin, kun siellä on lapsia.
Vaikka aikuiset ajattelevatkin, että joku on selvinpäin tai se on normaalia niin mielestäni ryyppäjäiset ja lapset eivät millään muotoa kuulu yhteen. Lapsista känniset vanhemmat tai aikuiset ovat pelottavia. Pelon lisäksi lapset saavat kivan mallin vanhemmiltaan -- ja sitten ihmetellään, miksi nikopetterit juovat jo 12-vuotiaana pussikaljakännejään.
Se, että pitääkö tästä ilmoittaa jonnekin, siitä en tiedä. Itse ehkä soittaisin lastensuojeluun ja kertoisin mitä olen nähnyt ja he saavat päättää mitä tekevät. KOskaan ei tiedä, vaikka tämä perhe olisi lastensuojelun kanta-asiakas. Näistäkään naapurit eivät yleensä tiedä.
En koskaan lapsuuteni kodissani joutunut todistamaan yhtiäkään ryyppäjäisiä ja olen siitä todella kiitollinen vanhemmilleni. Muistan kyllä joitakin alkoholisoituneita sukulaisia, jotka olivat kännissä joissain juhlissa -- ja pelkäsimme näitä aikuisia.
Me aikuiset emme ikinä juo kännejä, jos olemme lasten kanssa samassa paikassa. Oli kyse mökistä, kodista tai ulkomaan reissusta. En ymmärrä ollenkaan sellaista käytöstä, anteeksi vain!
Mitä jos se on perheessä tuollaista vaikka joka viikko?
Minusta lasten paikka ei ole kotona, vaan hyvässä hoitopaikassa, jos seurue ryyppää ja juhlii oikein huomattavan humaltuneena. Varmasti se ahdistaa ja pelottaakin niitä lapsia, vaikkeivat he sitä niin osaisi vielä kertoakaan ja päässään jäsentää. Näkyy sitten myöhemmin elämässä monellakin tapaa.
Jättää se jälkensä, tuollainen turvaton alkonhuuruinen lapsuus. Ovatkohan lasten käytöshäiriöt nykyään osittain runsaasta alkoholin kiskomisesta johtuvaa...
äiti menee lasten kanssa nukkumaan ja isä juhlii/ryyppää hiljaa ja siten että sitä ei edes huomaa niin mikäs siinä mutta mielestäni lasten ei tarvitse ikinä nähdä vanhempiaan humalassa. Jos lapsi pitäisi sellaista normaalina eikä oirehtisi mitenkään, kertoisi se vieläkin ikävämpää kieltä.
Mitä jos se on perheessä tuollaista vaikka joka viikko?
Minusta lasten paikka ei ole kotona, vaan hyvässä hoitopaikassa, jos seurue ryyppää ja juhlii oikein huomattavan humaltuneena. Varmasti se ahdistaa ja pelottaakin niitä lapsia, vaikkeivat he sitä niin osaisi vielä kertoakaan ja päässään jäsentää. Näkyy sitten myöhemmin elämässä monellakin tapaa.
Jättää se jälkensä, tuollainen turvaton alkonhuuruinen lapsuus. Ovatkohan lasten käytöshäiriöt nykyään osittain runsaasta alkoholin kiskomisesta johtuvaa...
Kuinka monen lapset yleensä ovat vielä tähän aikaan hereillä??? Ja hei haloo, vanhemmat saavat myös "ryypätä" jos äiti on selvinpäin niin on varmaan laittanut löapsensa jo nukkumaan???? Antakaa ihmisten elää omaa elämää eikä takerruta joka iesuksen seikaan. JA by the way, EN ole ole itse alkoholisti tai järjestä kotonamme ryyppäjäisiä, ENKÄ ole nähnyt omia vanhempia kuin kerran humalassa.
Voi haloo, on nuoret ennenkin juoneet alkoholia, asiasta vain tehdään nykyään niin kovin iso numero! ja eiköhän niitä käytöhäiriöitäkin ole ollut aina ennenkin.
soita ihmeessä poliisit, niin saat jotain sisältöä säkin e3lämääs.
luojan kiitos emme ole naapureita. ja tästä voin olla ihan 100 % varma.
poliiseilla ei varmastikaan ole mitään tärkeämpää tekemistä näin lauantai-iltana.
Ristus teidän kans.