Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri sanoi, ettei KOSKAAN käytä saippuaa käsien pesussa.

Vierailija
16.04.2011 |

Vain jos on jotain tosi paskaista tyyliin multaa käsitellyt, niin sitten. Mutta normaaliarjessa ei ikinä.

"Sen takia minä olen niin terve aina" oli jälleen ylemmyydentuntoinen tokaisu kun sitä joku kauhisteli..

Siis. Onhan tuo outoa, itse käytän saippuaa useinkin, ehkä mulla on joku neuroosi, mutta pelkällä vesipesulla ei tunnu puhtaalta. Mitään desinfiointiainetta en toki käytä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi jos kädet on oikeasti likaiset. Ihan tarpeeksi saan pestä saippualla kuitenkin, kun tosi usein tulisijoja sytyttäessä tulee nokea käsiin, eikä se lähde ilman saippuaa.

Jos mä pesen jatkuvasti saippualla, mulle tulee haavoja käsiin. Ei sekään varmaan ihan hirveän hygienistä ole, kun on kädet täynnä haavoja.

Ja jos joku neropatti keksii nyt suositella mulle käsirasvaa, niin kiitos, olen jo itsekin keksinyt, että mun pitää jatkuvasti rasvata käsiä.

Vierailija
2/11 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aina ollut tosi terve. Oon työskennellyt useampaan otteeseen sijaisena päiväkodeissa ja ryhmiksissä, mutta en ole kertaakaan saanut flunssaa tai vatsatautia töistä, vaikka pesen käsiä ihan samalla tavalla lastan kanssakin työskennellessä.

Kyllä se mikrobialtistukselle oikeasti buustaa vastustuskykyä. Just kuuntelin tästä aiheesta yhtä radio-ohjelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. wc-käynnin jälkeen kädet tulevat ihan yhtä puhtaiksi pelkällä vedelläkin. Ei se saippua mitään pöpöjä tapa ja pelkkä vesi huuhtelee ne ihan yhtä hyvin pois kuin saippuavesi. Saippuaa tarvitsee silloin, kun on esim. käsitellyt jotain rasvaista tai erityisen likaista.

Ainakaan minun kädet eivät kestäisi sitä, että käyttäisin saippua joka pesun yhteydessä. Olen saanut ihan ihotautilääkäriltä ohjeen käyttää saippuaa vain silloin, kun kädet ovat todella likaiset.

Vierailija
4/11 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsienpesussa en juuri koskaan ja suihkussakin vain kainaloihin. Minäkään en juuri saa infektiotauteja.

Vierailija
5/11 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä enää koske tuon rouvan tuomiin pulliin taukohuoneessa.. =08

..ja sitäpaitsi, ko. rouva ON kipeänä ihan samoin kuin muut, mutta hän ei ole SAIRAUSLOMALLA kuten muut. Siinä se ero.

ap

Vierailija
6/11 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kotioloissa ei tarvita saippuaa kuin näkyvän lian poistamiseen. Hänen mukaansa edes desinfiointiaineista ei ole suurempaa hyötyä kotona.

Nestesaippuassa saattaa sitä paitsi elää pöpöjä itsessään.

Vierailija
7/11 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri puhui siis nimen omaan käsien pesemisestä.

Vierailija
8/11 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä enää koske tuon rouvan tuomiin pulliin taukohuoneessa.. =08

..ja sitäpaitsi, ko. rouva ON kipeänä ihan samoin kuin muut, mutta hän ei ole SAIRAUSLOMALLA kuten muut. Siinä se ero.

ap

Normaalia vuosiflunssaa minullakin on, mutta menee yleensä ihan ilman lisätauteja ohi.

Vierailija
9/11 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kotioloissa ei tarvita saippuaa kuin näkyvän lian poistamiseen. Hänen mukaansa edes desinfiointiaineista ei ole suurempaa hyötyä kotona.

Nestesaippuassa saattaa sitä paitsi elää pöpöjä itsessään.

sehän sitten lisää pöpökantaa.

Vierailija
10/11 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkavaipparumba sai mut alkamaan käyttää saippuaa. En kuitenkaan käytä saippuaa kokoajan. Tarpeen mukaan.

Vierailija
11/11 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes jokakerta. Desinfiointi ainetta menee paljon enemmän. En kyllä kotonakaan pese saippualla kuin näkyvästi likaiset kädet. Yleensä siis pelkällä vedellä. Ja kipeänä olen ollut tosiaan viimeksi kolme vuotta sitten...En tosin tiiä onko tällä mitään vaikutusta asiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme