Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka ystävystyä uskovaisen äidin kanssa? Olen itse "epäuskovainen"..

Vierailija
16.04.2011 |

Ihan tosin normaali, kunnollinen äiti-ihminen minäkin mutta en kuulu mihinkään lahkoon. Olen tutustunut hieman erään vl-äidin kanssa, ja käymme yhdessä harrastamassa. Haluaisin tutustua häneen paremmin, ja saada hänestä ystävän, sillä hän vaikuttaa todella aidolta ja luotettavalta, rehelliseltä. Mutta elämämme ovat ihan erilaisia, ja puheenaiheet ovat aika vähissä, kun tuntuu että lähinnä lapsista tmv kotiin liittyvästä voi puhua.. tai, en osaa itse alkaa puhumaan muusta, kun ei oikein tiedä, mistä "voi" puhua.

Että, miten sitä ystävyyttä nyt osaisi sitten "alustaa"....?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tutustut meihin niinkuin ihmiseen yleeensäki=)mitä kuuluu??onpa kiva kun aurinko paistaa!!meettekö mökille viikonloppuna?ootko kokeillu uutta piirakkaohjetta?ottaa päähän kun mies ei siivoo keittiöö!tulipas huono omatunto kun meni hermot aamulla teinin kanssa ku kiskoin sitä sängystä!miks mun näppäri AINA jumittaa? tässä muutama aihe josta voit puhua,heheeee..tee hellarips.uskosta saa kysyä,se ei ole tabu!!!se on elämäni pohja!

Vierailija
2/4 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kodista ja lapsista puhuminen? Eli ehkä kaveruus riittäisi, ei tarvitse olla ystäviä?

Monet lestadiolaiset on oman kokemukseni mukaan tosi kivoja ja viehättäviä ihmisiä, maanläheisiä ja sosiaalisia. Mut itse en ole koskaan oikein uskonut, että heillä on ensinnäkään samanlaista tarvetta ystäville kuin minulla (jos on kymmenittäin serkkuja + sisarukset+ sadoittain tuttuja, niin heillä varmasti on ystäväkiintiöt jo aika täynnä) ja toisekseen aikaa alkaa rakentamaan uutta ystävyyssuhdetta. Siksi olen pitänyt kaikki juttelut ihan vaan rupattelutasolla ja ollut iloinen niistä hetkistä, kun saan nähdä heitä harrastuksissa tai hiekkalaatikolla.

Mut onhan hänellä varmasti omia mielenkiinnon kohteita, tiedätkö niistä? Kaikenlaista juteltavaa varmasti löytyy ajan kanssa, mut sitä odotellessa lapset ja koti on mielestäni ihan riittäviä puheenaiheita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten toimisit ei uskovan kanssa, johon haluaisit ystävystyä?

Nyt toimit ihan samalla tavalla.

Et kai yleensä aloittele ystävystymistä esim. jakamalla kokemuksia tyyliin viime viikolla kun kännäsin ihan tosissani... tai silloin kun polttelin pilveä... tai se mun suhde niiden kahden muun miehen kanssa...

noi lähinnä voisi saada mut ajattelemaan, että ehkä en ihan tietoisesti lähtisi sun kanssa ystävyyttä rakentamaan, jos noi siis ensimmäisiä asioita, joita toisit esiin, mutta jos ensin tutustutaan ja sitten noikin tulisi ilmi, niin sitten ei vaikuttaisi jo olemassa olevaan ystävyyteen...

olen siis uskovainen, joku sanoisi, että hyvin aktiivinen ja arvoiltani vanhoillinen. En kuitenkaan lestadiolainen.

Vierailija
4/4 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun puistotutuistani kaikkein mukavimmat on vl-äiti ja vapaakirkkolainen. Ite on ihan tavallinen ev.lut. Puhutaan kaikesta: lomista, ruoasta, mökkeilystä, ammattihaaveista, sisustamisesta, käsityöharrastuksistamme, remonteista, laihduttamisesta. Mutta myös politiikasta ja uskonnosta. Tämä vl-äiti on tosi mukava, mut ei mikään "liian hyvä". Hänellä on aidosti positiivinen luonne ja hän osaa aina kannustaa. Vaikka joskus puhuis ihan väsyneenä miten hurjia juttuja vaan, niin häneltä saa tukea ja minusta aitoa ymmärrystä.