Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Pikku Kakkosessa käsketään lapsia joogaamaan?!

Vierailija
16.04.2011 |

Söpöt pikku hahmot leijuvat meditaatiomusiikin tahtiin kristallien kimalteessa ja käskevät lapsia tekemään perässä joogaliikkeitä.

Vähänkö järkytyin. Olin luullut, ettei Suomen johtava lastenohjelma tuputtaisi lapsille huuhaata.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysioterapeuttien mielestä venyttely on hyväksi, ortopedien mielestä taas ei ole.

"Kevyemmissä" joogamuodoissa ei venytetä juuri lainkaan. En oikein usko, että ortopedit kuitenkaan pitävät ihan normaalia lihasten venyttelyä pahana, onhan se osa lihashuoltoa.

Mulla on astangajoogasta (siis se laji, jossa venytetään "voimalla") vain hyviä ja elämänlaatua parantavia kokemuksia.

Vierailija
62/71 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan pelkkää jumppaa.

Mutta tästäkin ketjusta taas huomaa, miten tietämättömiä ihmiset ovat. Joogaan kuuluu uskonnollinen tausta ja siitä ei pääse mihinkään.

Jos joogaa harjoittaa pelkkänä fyysisenä harjoituksena, se ei ole uskonnollista. Asanaharjoitus (eli se fyysinen puoli= on vain ihan pieni osa siitä, mitä tuolla "uskonnollisella" joogalla tarkoitetaan.

Asanoiden tekeminen ei ole uskonnon harjoittamista. Ihan menestyksekkäästi olen joogannut jo lähes kymmenen vuotta eri paikoissa ilman sitä uskonnollista puolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso sitä ohjelmaa, kyllä siinä on paljon ns. mystisiä elementtejä ei todellakaan pelkkää jumppaa.

Mutta tästäkin ketjusta taas huomaa, miten tietämättömiä ihmiset ovat. Joogaan kuuluu uskonnollinen tausta ja siitä ei pääse mihinkään.

Jos joogaa harjoittaa pelkkänä fyysisenä harjoituksena, se ei ole uskonnollista. Asanaharjoitus (eli se fyysinen puoli= on vain ihan pieni osa siitä, mitä tuolla "uskonnollisella" joogalla tarkoitetaan.

Asanoiden tekeminen ei ole uskonnon harjoittamista. Ihan menestyksekkäästi olen joogannut jo lähes kymmenen vuotta eri paikoissa ilman sitä uskonnollista puolta.

En ottanut kantaa ohjelmaan, vaan tuohon kirjoitukseesi.

Vierailija
64/71 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joogaan ja lapsetkin usein tulevat tekemään omakeksimiä joogaliikkeitä, kun otan maton esille. Ja minulle joogassa on vahvasti mukana henkinen aspekti - vaikka varmasti sitä voi harrastaa pelkkänä jumppanakin. Mutta tuo Leijulaakso on silti sellaista höttöä, etten tykkää lasten sitä katsovan. Mua ei yhtään ihmetytä, että varsinkin joogaan/meditaatioon/tms negatiivisesti suhtautuvat pitävät ohjelmaa ihan kauheana.

Vierailija
65/71 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan normaalia liikuntaa enkä kyllä ole tavannut ketään joka nykypäivänä pitäisi sitä huuhaana. Kai siinä liikkuessakin voi jotain koristetta olla ympärillä, ihan ilman mitään muuta syytä? Ja meditaatio on ihan rauhallista mietiskelyä, ei sen kummempaa. En edes tiedä miten kristallit liittyisivät joogaan?

Vierailija
66/71 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

*kaihoisasti muistelee 70-luvun vasemmistolaishenkistä lastenohjelma Noppaa*

tässä tehdään hapankaalia...

http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=6&ag=106&t=775&a=221

Vierailija
67/71 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söpöt pikku hahmot leijuvat meditaatiomusiikin tahtiin kristallien kimalteessa ja käskevät lapsia tekemään perässä joogaliikkeitä.

Vähänkö järkytyin. Olin luullut, ettei Suomen johtava lastenohjelma tuputtaisi lapsille huuhaata.

oikeasti järkyttävää on roudata viattomia pikkulapsia kirkkoon ja tuputtaa sitä uskontopaskaa.

Toki se aivopesu pitää aloittaa mahdollisimman nuorena ennenkuin lapsi alkaa kyseenalaistaa asioita mutta sikamaista puuhaa se on silti.

Vierailija
68/71 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden avulla mm. kanavoidaan energioita, puhdistetaan chakroja ja otetaan yhteyttä enkeleihin ja Maan ulkopuolisiin sivilisaatioihin.

Vierailija
69/71 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni suuri ero...

ap

Vierailija
70/71 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yököttävä ohjelma se Leijulaakso.