Missä kuussa olet syntynyt ja oletko siitepölyallerginen?
Minä olen syntynyt helmikuussa, en ole siitepölyallergikko. Veljeni ovat syntyneet marraskuussa ja joulukuussa, eivät ole allergisia. Sisko on syntynyt kesäkuussa, on allerginen.
Äiti on syntynyt huhtikuussa, on allerginen.
Veljen siitepölyallerginen lapsi on syntynyt huhtikuussa. Ei-allergiset sisarukset ovat syntyneet syyskuussa, lokakuussa ja tammikuussa.
Ovatko siis keväällä ja alkukesästä syntyneet (huhti-kesäkuu?) muita useammin allergisia siitepölylle?
Kommentit (23)
Lähipiirini siitepölyallergikot on syntyneet maaliskuun lopussa ja kaksi kesäkuussa.
veljeni on syntynyt maaliskussa, ja on allerginen.
Enemmän se on syntymävuodesta kiinni kuin syntymäkuukaudesta. Allergiat yleistyvät ikääntymisen myötä. Itsekin sain ensimmäiset allergialääkkeet vasta noin 35-vuotiaana.
en ole allerginen, mutta joskus saan oireita siitepölyistä, jos limakalvot on ärtyneet.
on auttanut jo 11 vuotta, suosittelen
pujo pahin. Helpottanut onneksi näin vanhemmiten.
Mieheni on syntynyt tammikuussa ja on allerginen. Perheessä/lähisuvussa on useita lokakuussa syntyneitä, joista yksi on allerginen, muut eivät. Toinen lisäkseni kesäkuussa syntynyt on allerginen, huhtikuussa syntynyt lapseni ei ole.
Eli en ainakaan omassa lähipiirissäni huomaa tuollaista logiikkaa.
raskauksien aikaan oli joku allergia, ei ole enää.
Veljet syntyneet helmi- ja toukokuussa. Allergioita ja rasitus astmaa.
Olen meidän perheen ainoa "terve"
Itse asiassa en ole tietääkseni millekään allerginen, ja toivottavasti en tule olemaankaan.
Lapsi ja appi ovat syntyneet maaliskuussa, ei allergiaa.
Miehen veli syntynyt huhtikuussa, ei allergiaa.
Anoppi toukokuussa, ei allergiaa
Äiniti heinäkuussa, siitepölyallergia.
Isä elokuussa, ei allergiaa.
allerginen lepälle ja koivulle, samoin joillekin heinille.
Vaikka mille. Samoin allergisia tammikuussa syntynyt veljeni ja heinäkuussa syntynyt siskoni.... Huhtikuussa syntynt veljeni ei ole allergikko.
ja allerginen kaikelle siitepölylle, niin puille kuin heinille.
Siedätys ei auta, oireet vain pahenevat miltei astmakohtausten partaalle.
Ja no. Olen yliherkkä myös uv-säteilylle. Saan ihottumaa, iho kuivuu rasvaamisesta huolimatta ja repeää haavoille. Pahimpina kesinä saan vesirakkoja auringossa + saan auringonpistoksen helposti sekä ihoni palaa nopeasti.
Sen sijaan en ole millekään eläimelle allerginen. =D
Lapseni ja mieheni ovat syntyneet toukokuussa ja ei allergiaa kummallakaan. Miehen kaksi muuta lasta ovat heinäkuussa syntynyt, jolla ei allergiaa ja tammikuussa syntynyt siitepölyallerginen.
heinäkuun lopussa ja marraskuussa syntyneet siitepölyallergikot ja lokakuussa syntynyt ei siitepölylle (mutta esim. katypölylle kyllä) allerginen
syntynyt tammikuussa, huhtikuussa, toukokuussa, heinäkuussa, elokuussa ja marraskuussa, eikä kenelläkään ole allergioita.
sybtyneitä kolme kesäkuussa, yksi elokuussa, yksi huhtikuussa. Kenelläkään ei ole mitään allergioita.
tätini elokuussa ja ajoittain ollut pahakin siitepölyallergia.