Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulostaako reilulta elatukselta exän suunnalta? Apua!

Vierailija
15.04.2011 |

Lapset ovat mulla 20 päivää kuussa, exällä 6 päivää. Mun nettoansiot 2000 (sis. lapsilisä).Exän nettotulot noin 3000 e.

Minä maksan kaikki vaatteet (exällä lapsilla "sisävaatevarastoa", laukku ei kulje mukana) ja lapsivakuutukset 30 e/kk. Päivähoitomaksu on jaettu lupnapitopäivien ja tulojen mukaan (mä maksan 80 e, exä 70 e). Exä maksaa koululaisen iltapäiväkerhon 80 e/kk.

Isommat kulut (polkupyörät ym. yli 30 e maksavat) maksamme suhteessa 35-65 (eli minä maksan 35 % ja exä 65 %.) Minulle tulee myös juoksevia pienempiä kuluja kavereiden synttärilahjoihin, koulun ja päiväkodin pikkukuluihin yms.

Onko tämä teidän mielestänne oikeudenmukaista? Jos ei, mitä pitäisi muuttaa?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka paljon se exäsi on maksanut esim. viimeisen 12 kk aikana? Eli paljonko tulee keskimäärin maksua exälle per kuukausi.

Vierailija
22/36 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tolla systeemillä saatte kyllä vuosien kuluessa mehevän riidan aikaiseksi. On aika epärealistista ajatella, et exä olis mukana jokaisessa isommassa ostoksessa...saanko rahaa nyt tähän takin ostoon jne. jonka ostin viime viikolla.

Paljon helpompaa olisivat kiinteät elarit... vaikka olisi kuinka hyvät välit, niin ei kaikesta tartte neuvotella eron jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus enemmän, joskus vähemmän. Ja esim. ne vaatteethan mä ostan lapsilisillä.

Mustakin elarit ois kätevämmät, mutta kuten sanoin, exä haluaa mieluummin maksaa aina syntyvän kulun (harrastukset, lääkärikulut yms.) mukaan.

ap

Vierailija
24/36 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni ihan mun ymmärryksen ylitse :D

siis hän ei maksa mitään elareita itsessään, vaan ne koostuu nuista muista jutuista mitä makselee sinun ohellasi?

ja jos ex maksaa elareita, niin eihän hän ole velvollinen välttis muuta maksamaankaan, fillareita tmv, ellei itse halua. tämä siis tuolle nipolle.

Vierailija
25/36 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteensä 150 e + sitten ne isommat menot tulojen suhteessa.

ap

Vierailija
26/36 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlainen keskimääräinen laskennallinen kustannus per lapsi on 450-500 euroa/kk. Ja tämä pitäisi jakaa tulojen suhteessa. Jos nyt noudatellaan oikeusministeriön ohjetta elatusavun määräytymisestä. Se ohje löytyy netistä jos jaksat kaivaa vähän.

Niihin kustannuksiin lasketaan myös osa asumiskustannuksista ja ruokakustannuksista. Ne näyttävät mallistanne puuttuvan kokonaan.

Ja ainoastaan helmikuussa on 28 pv, muissa kuissa 30 tai 31. Eli laskelmasi mättää.

Minusta miehesi nyt vedättää. Oletteko käyneet lastenvalvojalla tekemässä tapaamis- ynnä muut sopimukset ihan kirjallisesti?

Vierailija
27/36 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luonaolopäivien mukaan? Kyllähän lapsi on molempien vanhempien joka ikinen päivä, ja lasta hoitava vanhempi kuitenkin tekee työtäkin lapsen eteen.

Vierailija
28/36 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat mulla 20 päivää kuussa, exällä 6 päivää.

Vierailija
29/36 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yhdessä viikossa 7 päivää. Eli lapset on isällään joka toinen viikkoa 4 päivää.

ap

Vierailija
30/36 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On perustellut sulle jollain ihme tavalla. Ota säännölliset elarit, tuleehan sulle asumiskuluja suuremmasta asunnosta ja lisäksi ruokakuluja. Ja älä sotke niitä lapsilisiä siihen, ne kuuluu sulle.

Vierailija
31/36 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat mulla 20 päivää kuussa, exällä 6 päivää. Mun nettoansiot 2000 (sis. lapsilisä).Exän nettotulot noin 3000 e.

Minä maksan kaikki vaatteet (exällä lapsilla "sisävaatevarastoa", laukku ei kulje mukana) ja lapsivakuutukset 30 e/kk. Päivähoitomaksu on jaettu lupnapitopäivien ja tulojen mukaan (mä maksan 80 e, exä 70 e). Exä maksaa koululaisen iltapäiväkerhon 80 e/kk.

Isommat kulut (polkupyörät ym. yli 30 e maksavat) maksamme suhteessa 35-65 (eli minä maksan 35 % ja exä 65 %.) Minulle tulee myös juoksevia pienempiä kuluja kavereiden synttärilahjoihin, koulun ja päiväkodin pikkukuluihin yms.

Onko tämä teidän mielestänne oikeudenmukaista? Jos ei, mitä pitäisi muuttaa?

Vierailija
32/36 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos exä tienaa 7000 brutto ja minä 2000 e, niin voishan se olla tasapainoisempi jako!

ap

Vierailija
33/36 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aíemmin kirjoitit, että miehen nettotulot ovat 3000 euroa, nyt että bruttotulot ovat 7000 euroa. Suomen progressiivinen verotus ei kuitenkaan ole ihan noin progressiivinen.

Vierailija
34/36 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvioin vähän alakanttiin ehkä nuo nettotulot ja jos niihin lasketaan vielä asumiskulujakin (en tiedä niitäkään tarkkaan)

ap

Vierailija
35/36 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vasiten hankaloitat omaa elämääsi? Jos mies ei suostu lv:n luona allekirjoittamaan elarisopimusta, haet ratkaisun oikeusteitse (ei ole niin vaikeaa, kuin voisi kuvitella) ja simsalabim: ei tarvi joka päivä miettiä, kärsinkö vääryyttä vai enkö kärsi. :)

Mä en jaksais olla mun lasten isän kanssa tekemisissä raha-asioista monta kertaa kuussa enää eron jälkeen.

Vierailija
36/36 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet noin pihalla tuloista, ja siitä, mitä pitäisi huomioida.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi