Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulostaako reilulta elatukselta exän suunnalta? Apua!

Vierailija
15.04.2011 |

Lapset ovat mulla 20 päivää kuussa, exällä 6 päivää. Mun nettoansiot 2000 (sis. lapsilisä).Exän nettotulot noin 3000 e.

Minä maksan kaikki vaatteet (exällä lapsilla "sisävaatevarastoa", laukku ei kulje mukana) ja lapsivakuutukset 30 e/kk. Päivähoitomaksu on jaettu lupnapitopäivien ja tulojen mukaan (mä maksan 80 e, exä 70 e). Exä maksaa koululaisen iltapäiväkerhon 80 e/kk.

Isommat kulut (polkupyörät ym. yli 30 e maksavat) maksamme suhteessa 35-65 (eli minä maksan 35 % ja exä 65 %.) Minulle tulee myös juoksevia pienempiä kuluja kavereiden synttärilahjoihin, koulun ja päiväkodin pikkukuluihin yms.

Onko tämä teidän mielestänne oikeudenmukaista? Jos ei, mitä pitäisi muuttaa?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat mulla 20 päivää kuussa, exällä 6 päivää. Mun nettoansiot 2000 (sis. lapsilisä).Exän nettotulot noin 3000 e. Minä maksan kaikki vaatteet (exällä lapsilla "sisävaatevarastoa", laukku ei kulje mukana) ja lapsivakuutukset 30 e/kk. Päivähoitomaksu on jaettu lupnapitopäivien ja tulojen mukaan (mä maksan 80 e, exä 70 e). Exä maksaa koululaisen iltapäiväkerhon 80 e/kk. Isommat kulut (polkupyörät ym. yli 30 e maksavat) maksamme suhteessa 35-65 (eli minä maksan 35 % ja exä 65 %.) Minulle tulee myös juoksevia pienempiä kuluja kavereiden synttärilahjoihin, koulun ja päiväkodin pikkukuluihin yms. Onko tämä teidän mielestänne oikeudenmukaista? Jos ei, mitä pitäisi muuttaa?

siis jos on yhteisiä lapsia, niin eikös kaikki pitäs mennä iahn puoliksi ne maksut???

kai ne lapset on lapsie vaik erotaankin????

en osaa kuvitella miks äidin pitää maksaa pinistä tuloistaan kaikki??????????

voisittekos valottaaa mulle asiaa ????

olen siis naimisissa, en tajuu yh jutuja

Vierailija
2/36 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat mulla 20 päivää kuussa, exällä 6 päivää. Mun nettoansiot 2000 (sis. lapsilisä).Exän nettotulot noin 3000 e. Minä maksan kaikki vaatteet (exällä lapsilla "sisävaatevarastoa", laukku ei kulje mukana) ja lapsivakuutukset 30 e/kk. Päivähoitomaksu on jaettu lupnapitopäivien ja tulojen mukaan (mä maksan 80 e, exä 70 e). Exä maksaa koululaisen iltapäiväkerhon 80 e/kk. Isommat kulut (polkupyörät ym. yli 30 e maksavat) maksamme suhteessa 35-65 (eli minä maksan 35 % ja exä 65 %.) Minulle tulee myös juoksevia pienempiä kuluja kavereiden synttärilahjoihin, koulun ja päiväkodin pikkukuluihin yms. Onko tämä teidän mielestänne oikeudenmukaista? Jos ei, mitä pitäisi muuttaa?

siis jos on yhteisiä lapsia, niin eikös kaikki pitäs mennä iahn puoliksi ne maksut??? kai ne lapset on lapsie vaik erotaankin???? en osaa kuvitella miks äidin pitää maksaa pinistä tuloistaan kaikki?????????? voisittekos valottaaa mulle asiaa ???? olen siis naimisissa, en tajuu yh jutuja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mun tuloista lapsilisää on 300 e. Sehän ei tavallaan ole vain mun tuloa, vaan lasten kuluihin tarkoitettua.

Päivähoitomaksu menee sen mukaan, miten lapset ovat isällään. Eli isä maksaa tulojensa mukaan kuudelta päivältä + iltapäiväkerhomaksun. Lisäksi isommista kuluista hän maksaa hiukan yli puolet, koska hänellä on selvästi isommat tulot.

ap

Vierailija
4/36 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos on yhteisiä lapsia, niin eikös kaikki pitäs mennä iahn puoliksi ne maksut???

kai ne lapset on lapsie vaik erotaankin????

en osaa kuvitella miks äidin pitää maksaa pinistä tuloistaan kaikki??????????

voisittekos valottaaa mulle asiaa ????

olen siis naimisissa, en tajuu yh jutuja

Vierailija
5/36 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta säätöä mun mielestä teidän touhu. Jos sä maksat kaikki vaatteet niin eiks kohtuullista että ex kustantais fillarit jne. isommat ilman mutinoita? Vai onks se just sellanen ällö sentinnussija? Sellaselle kuitit joka himputin sukkaparista että tajuaa mitä lapsen kaikki vaatteet yhteensä maksaa.

Vierailija
6/36 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuollaista systeemiä ole kenelläkään?

Vierailija
7/36 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mun tuloista lapsilisää on 300 e. Sehän ei tavallaan ole vain mun tuloa, vaan lasten kuluihin tarkoitettua. Päivähoitomaksu menee sen mukaan, miten lapset ovat isällään. Eli isä maksaa tulojensa mukaan kuudelta päivältä + iltapäiväkerhomaksun. Lisäksi isommista kuluista hän maksaa hiukan yli puolet, koska hänellä on selvästi isommat tulot. ap

tai sit lasketaan keskiarvo kuluista ja ukko maksaa samaa summaa joka kuukausi, ja isot jutut erikseen puoliks ...

no paree pysyy edelleen naimisissa, kuten joku jo ehdottikin

en jaksais kaikkee laskee prosentteina joka ostoa ostellessa ja neuvotella ex ukon kanssa niiden tarpeellisuudesta ;)

Vierailija
8/36 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan vasta syntyneistä kuluista osansa. Siksi isommat kulut maksetaan noin tulojen suhteessa.

Ja lapset ovat mulla eka 10 päivää, sitten 4 päivää eksällä, sitten mulla 10 päivää ja sitten 4 päivää eksällä. Siinä ne neljä viikkoa = 7 x 4 = 28 on. Miten ne 2-3 muuta päivää pitäis laskea?

ap

Vierailija
9/36 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja exäsi vain kusettaa tällä monimutkaisella järjestelyllä.

Vierailija
10/36 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska mies makssa säännöllisesti vain hoidosta 70e ja iltapäiväkerhosta 80 e/kk

minusta on vähän.

tulot suuremmat exällä kuiteskin kun sulla

polkupyörää ei osteta joka vuosi ja pienellä tarhaikäisellä se maksaa uutenakin vaan noin 150e

eli mitä muuta isoa hankitte ja kuinka usein?

sinuna lasketuttaisin asiantuntijalla mikä olisi säännöölinen elatusapusi, mut älä kerro exälle sitä, ennen kun tarkkaan tiedät kummalla menetelmällä saat enempi ;)))))

Vierailija
11/36 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaatteet kalliita

Vierailija
12/36 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

140 per lapsi, mitä sun kuuluu saada? Ja kannattaa varmaan laskea saatko sen verran. Sen päälle etällä ei ole mitään velvollisuutta ostaa mitään.

En kyllä suostuisi tuollaiseen järjestelyyn, on kyllä vaikea ja sekava.

Jos kerran justiinsa pitää maksaa puolet, niin muistuta sitten, että kun ovat enemmän sulla, tarvit ruokarahaa enemmän, ja kämpästä tarvii myös maksaa enemmän. Tai jotain. Eli alat latelemaan kaikki kulut, mihin sulla menee enemmän. Ääh. Mä menisin lastenvalvojalle pistään hommat vireille.

Vierailija
13/36 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten synttärit ja lahjat, laskettelukurssi, lääkärikulut (omavastuut)

Musta tuntuu, että tämä on aika vähän. Mutta laskemista sekoittaa juuri tuo isojen kulujen maksaminen tulojen suhteessa.

ap

Vierailija
14/36 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tulos on aika epäsuhtainen...

Siinäpä miettikää kun ukko lähtee kävelemään. Toinen pääsee vapauteen, toinen ei.

Vierailija
15/36 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähkönkulutus vedenkulutus, kengät, harrastuvälineet, harrastukset, yms

eli minusta maksaa ex liian vähän, koska vain maksaa osan tarhasta ja iltapäivämaksun, jos siis ymmärsin et ne on ainoot SÄÄNNÖLLISET MAKSUT!

eli eikö ole noin 1§50 e/kk min per lapsi elatusapu????????

jäät ton alle eli sat vaan puolet.

ota asia selville ,men asiantuntijan juttusille ja lasketa asia

Vierailija
16/36 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämiseen kuuluvat menot eli nettonettotulot ratkaisevat.

Antamillasi tiedoilla isän osuus noin 240/kk ja ei sitten muita menoja hänelle.

Kumpi järkevämpää?

Vierailija
17/36 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me jaamme sen elatuksen. Minä elätän lapset puolet kuusta (2 vkoa, 14 pv) ja isä toiset puolet (hoitamalla 8 päivää/14 pv ja minulla olevista päivistä maksamalla 6 päivästä/14pv)?

Tajuatteko mitä tarkoitan?

Vierailija
18/36 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jaatte elatuksen tulojen suhteessa kuten laki sanoo!

Vierailija
19/36 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei mee ihan puoliks koska äiti saa lapsilisät.

Ja jos tuntuu toi systeemi epäoikeudenmukaiselta, niin kyllä siellä lastenvalvojalta se kohtuus elatusmaksuun löytyy ja jos ei siellä päästä sopimukseen niin sitten oikeudessa.

Missä te olette tuon sopimuksen tehneet jos et ole tyytyväinen.

Meillä yläkoululainen on isän luona n. 15 yötä vuodessa. Saan elatusmaksua 143 euroa. Harrastusmaksut maksetaan puoliksi.

Vierailija
20/36 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en yhtään tiedä mikä on kohtuullista. Kun vertaan muihin, jotka saavat eelkeästi elatustukea, tämä tuntuu vähäiseltä. Mutta tosiaan maksamme noi isot kulut omalla systeemillä.

Toisaalta exäni nipottaa noista raha-asioista ja tuntuu inhottavalta alkaa niistä kinaamaan. Kun en tiedä, onko tämä oikeasti epäoikeudenmukaista vai sitten ihan ok.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi