Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi rakkaat persumirjat,

Vierailija
15.04.2011 |

koettakaa ymmärtää, miten noloilta vaikutatte. Menette sokeina Suuren Johtajan perässä ja perustatte päätöksenne nettikirjoitteluun. Lankeatte juuri siihen, mitä kritisoitte: ette kyseenalaista idolienne väitteitä, ette kysy, mitä konkreettisesti tehdään. Uskotte populistisia julistuksia, jotka ovat yhtä tyhjiä kuin niin kovasti kritisoimienne "herrojen" puheet.

Tunnen syvää myötähäpeää puolestanne. Mutta niinhän se on, että puolet suomalaisista on keskimääräistä tyhmempiä.

Tyhmiä pitää suvaita, mutta heitä ei pidä ihailla. Persut ylpeilevät dorkuudellaan.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ilmastonmuutos on tosiasia, joka iskee sitä kovemmin, mitä enemmän sitä väheksytään. Se tulee aiheuttamaan valtavia sosiaalisia ongelmia, pakolaisuutta ja levottomuuksia, joista Suomi ei pidemmän päälle voi pysyä erillään. Samoin muut globaalit ongelmat. Muusta maailmasta eriytyminen ja globaalin vastuun unohtaminen on lyhytnäköistä politiikkaa, joka kostautuu tulevaisuudessa.

ap

Vierailija
22/53 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä rakas ap, olet ollut liikaa av-palstalla :)

enkä äänestä Kokoomusta. Minusta on äärettömän noloa perustaa mielipiteensä populistiseen nettikirjoitteluun, kuten suuri osa persujen kannattajista näköjään tekee.

ap

Ja ajattelen varmasti monesta asiasta aika samoin kuin monet persujen kannattajat. Siksi minusta onkin niin sääli, että he äänestävät dorkia sen sijaan, että vaivautuisivat vähän selvittämään, kuka heidän asiaansa todella ajaa.

ap

muulle pohjalle kuin keskustelupalstat :) Mistä sinä sellaisen käsityksen oikeasti olet saanut ettei heillä ole muuta paikkaa ottaa asioista selvää? :)

Mistä muutet tiedät kuka on paras ajamaan ihmisten asioita? Esim. minun tilanne on varmasti erilainen kuin sinun, eli ei välttämättä edes sama puolue sopisi. He ovat dorkia koska? Anna minä arvaan, koska he eivät sovi sinulle? :)

Persujen tärkein idea tuntuu olevan vastustaa kaikkea. Kriittisyys on toki hyvästä, mutta sen pitäisi perustua tietoon, ei herravihaan. Persut esim. vastustavat ilmaston- ja ympäristönsuojelua, vaikka tuhannet tutkimukset osoittavat, kuinka paljon niitä tarvitaan. Mutta ei, persujen mielestä mutu-tieto on parempaa kuin tutkimustieto. Tässä vain yksi esimerkki.

Kerropa sinä sitten, mistä olet ottanut selvää asioista? Minä nimittäin olen havainnut nimettömillä keskustelupalstoilla persujen yliedustuksen, mutta asiallisissa tilaisuuksissa heitä ei näy, eikä puolueella myöskään "ole resursseja" vastata esim. kansalaisjärjestöjen vaalikyselyihin.

ap

nettisivut ja niitä lueskella :) Ei siihen keskustelupalstoja tarvita :)

Keskustelupalstoiltako sinä olet sitten ottanut tuon että he vastustavat kaikkea?

Vaan esim. kyseisen puolueen vaaliohjelmasta ja julkisuuteen antamistaan lausumista. Eipä niistä ole kovin suuri asioihin perehtyneisyys paistanut, vaan herraviha.

Asiallinen kysymys sinulle: oletko todella selvillä siitä, miten persut KONKREETTISESTI parantavat tilannetta? Mitä mieltä olet esim. tästä: luontoa on suojeltava luonnonsuojelijoilta ja eläimiä eläinten suojelijoilta? Eli antaa vaan tuhota lopunkin luonnon ja rääkätä eläimiä? Persut kyllä tietää.

Mutta äänestä pois. En minä kiellä äänestämästä dorkia.

ap

Tuosta luonnonsuojelu asiasta, etköhän ole ymmärtänyt asian väärin :)

Jos he ovat mielestäsi dorkia, niin sitten he ovat :) En ala siitä sinun kanssasi väittelemään. En yleensä edes ota kantaa tällaisiin keskusteluihin, koska siinä ei saa aikaan kuin inttämistä. :)

Minun syyni äänestää heitä ovat minun syitäni. Miksi alkaa niitä erittelemään? Eikö riitä tieto siitä että koen itse heidät soveliaimmaksi puolueeksi itselleni?

Ja sinulle sain kerrottua että on harhaa kuvitella, että persut ottavat tietonsa keskustelupalstoilta, vaan kyllä, he osaavat käyttää aivojaan ;) Vaikka emme olekaan samanlaisia :) Siis sinun kanssasi.

Tuo luonnonsuojeluasia oli aika suora lainaus heidän vaaliteeseistään.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä ajattelet noin koska olet erimieltä persujen kanssa.

Miksi sinä et voi hyväksyä sitä että on ihmisiä jotka ajattelevat samalla tavalla kuin perussuomalaiset? Pidätkö itseäsi jotenkin suvaitsevana? Ethän suvaitse edes persujen äänestäjiä. Ja heidän eriäviä mielipiteitä.

Vierailija
24/53 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Koska minä sentään tiedän paikkani. Ja syyni :)

Minun ei onneksi tarvitse todistella muille että teen oikein :D

Vierailija
25/53 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä et voi hyväksyä sitä että on ihmisiä jotka ajattelevat samalla tavalla kuin perussuomalaiset? Pidätkö itseäsi jotenkin suvaitsevana? Ethän suvaitse edes persujen äänestäjiä. Ja heidän eriäviä mielipiteitä.

Kuten sanoin, tyhmiä ihmisiä tulee toki suvaita, mutta heitä ei tule ihailla.

ap

Vierailija
26/53 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Ja et sinä ainakaan älyllä pääse loistamaan, viisas ihminen ei kuitenkaan alennut loukkaamistasolle :)

Vierailija
27/53 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei alennut :)

Vierailija
28/53 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sinä tiedät paikkasi, mutta et taida tietää edes sitä, mitä äänestämäsi puolueen maaseutuohjelmassa lukee. Mutta ei ruveta turhaan inttämään, taisit jo osoittaa, miten hyvälle tiedolle päätöksesi perustuu :D

ap

Vierailija
29/53 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Ja et sinä ainakaan älyllä pääse loistamaan, viisas ihminen ei kuitenkaan alennut loukkaamistasolle :)

Opitkos tuon eskarilaiseltasi: "joka sanoo toista tyhmäksi, se on ite". Mutta hei, mites sinun älykkyytesi nyt kävi, kun haukuit minua :D :D :D

ap

Vierailija
30/53 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sinä tiedät paikkasi, mutta et taida tietää edes sitä, mitä äänestämäsi puolueen maaseutuohjelmassa lukee. Mutta ei ruveta turhaan inttämään, taisit jo osoittaa, miten hyvälle tiedolle päätöksesi perustuu :D

ap

Vierailija
31/53 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Opitkos tuon eskarilaiseltasi: "joka sanoo toista tyhmäksi, se on ite". Mutta hei, mites sinun älykkyytesi nyt kävi, kun haukuit minua :D :D :D

ap

Totesin vain ettet sinäkään älylläsi loista kun alennut loukkaamistasolle :) En periaatteessa sanonut sinua idiootiksi/tyhmäksi.

Toisaalta, olisi pitänyt kirjoittaa ehkä eritavalla :) Jospa vaikka että älykäs osaisi kirjoittaa nimittelemättä? Jos haluaa järkevää keskustelua.

Siksiköhän kaikki tällaiset keskustelut menee aivan penkin alle? Joku nimittelee ja muut innostuu siitä myös. Minäkin ku sinäkin-meiningillä? :)

Ei minulla ole eskarilaista lasta :) Muuten ihan hyvä ;) Esikoisenikin on vasta 4-vuotias, edessäpäin tuollaiset keskustelut hänen kanssaan :)

Vierailija
32/53 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

ap

Totesin vain ettet sinäkään älylläsi loista kun alennut loukkaamistasolle :) En periaatteessa sanonut sinua idiootiksi/tyhmäksi.

Toisaalta, olisi pitänyt kirjoittaa ehkä eritavalla :) Jospa vaikka että älykäs osaisi kirjoittaa nimittelemättä? Jos haluaa järkevää keskustelua.

Siksiköhän kaikki tällaiset keskustelut menee aivan penkin alle? Joku nimittelee ja muut innostuu siitä myös. Minäkin ku sinäkin-meiningillä? :)

Ei minulla ole eskarilaista lasta :) Muuten ihan hyvä ;) Esikoisenikin on vasta 4-vuotias, edessäpäin tuollaiset keskustelut hänen kanssaan :)

Miten voi sitten ilmaista sen, että pitää jotakuta tyhmänä? Hyvä, en siis sano persuja tyhmiksi, vaan käytän ilmaisuasi, että eivät loista älyllään.

Kiitos kun opetit.

ap

Vierailija
33/53 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän tasan tarkkaan mitä olen tekemässä ja minkälaisia arvoja haluan äänestyskäyttäytymiselläni puolustaa.

Tiedäkö oikeasti? Näissä vaaleissa on tuhottu ennätysmäärä ehdokkaiden vaalijulisteita ja esim. kirjoiteltu niihin rasistisia iskulauseita. Tää on sitä persujen tuomaa muutosta ja se näkyy jo ennen vaaleja.

Sille ei voi mitään, jos osa porukasta (kaikista ihmisistä - puoluetaustaan katsomatta!) ei osaa käyttäytyä siivosti.

Näitä arvoja / teesejä minä puolustan:

Koko ohjelma on ladattavissa Perussuomalaisten kotisivuilta.

- Ihminen on yhteisöllinen

- Materia ei ole päämäärä, vaan keino ihmisarvoisen elämän saavuttamiseen

- Perussuomalaiset on populistiseen eli kansansuosioon perustuvan päätöksentekojärjestelmän puolustaja

- Suomen kansan oikeudesta itsenäiseen päätöksentekoon on pidettävä kiinni

- Suomen valtio on perustettu turvaamaan suomalaisten etuja

- Suomalaisuus on Suomen lahja maailmalle ja yhteiskuntamme avain menestykseen myös 2000-luvulla

- Puolustamme monikulttuurisuutta puolustamalla kansallista identiteettiä

- Perussuomalaisille isänmaanrakkaus on epäitsekkyyttä

- Suomen kieltä on vaalittava

- Kulttuurirahoja on ohjattava niin, että ne vahvistavat suomalaista identiteettiä

- Terveys ja hyvinvointi ovat itseisarvo ja edellytys kansakunnan menestymiselle

- Henkilökohtaista vastuuta jokaisen omasta hyvinvoinnista on lisättävä, samalla kun perusturvaa parannetaan

- Peruspalvelut on tuotettava pääsääntöisesti julkisesti ja palveluiden ulkoistamista on pidettävä poikkeuksena

- Palveluiden rahoituspohjaa voidaan vahvistaa hallinnollisesti, mutta palveluita ei pidä sen seurauksena keskittää

- Rakenteellisten uudistusten lisäksi tarvitaan arvopohjaista uudistumista – vastuu sen aloittamisesta on poliitikoilla

- Vanhustenhoito on laitettava kuntoon ja markkinaehtoisuutta painottava ideologinen politiikka on pysäytettävä

- Omaishoito on siirrettävä Kelalle

- Sotaveteraanien kuntoutusmäärärahoja on korotettava nopeasti ja haitta-asterajat on poistettava

- Sotaorvot on rekisteröitävä

- Vammaisten kohtelu on yhteiskunnan todellisen suvaitsevaisuuden mittari

- Erikoissairaanhoito on siirrettävä valtion rahoitusvastuulle

- Lapset ovat kansakunnan tulevaisuus

- Lapsiperheiden köyhyyttä on vähennettävä, muuttamalla epäoikeudenmukaista toimeentulotukilakia

- Keskituloisten lapsiperheiden asemaa on parannettava, palauttamalla lapsivähennys verotukseen

- Suurituloisten lapsilisiä voidaan alentaa

- Perussuomalaiset ovat perinteisen perhekäsityksen puolesta

- Eläkeindeksissä on painotettava nykyistä enemmän yleisen ansiotason kehitystä

- Nuorten työllistymistä on kannustettava eläkekarttumaprosenttia nostamalla

- Kyläkoulut on säilytettävä

- Opintotuki on sidottava indeksiin ja vanhempien tulojen vaikutus täysi-ikäisen opiskelijan tuloihin poistettava

- Sanomme ei tasaverokehitykselle

- Ns. viherverot on torjuttava eli ei energiaveron korotuksille ja ruuhkamaksuille

- Arvonlisäveroa ei pidä korottaa

- Kerskakulutusta on hillittävä suurituloisten ansiotuloverotusta kiristämällä

- Pääomatulojen verotusta on kiristettävä ja muutettava se progressiiviseksi

kommentti (RSS)

Vierailija
34/53 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

ap

Miten voi sitten ilmaista sen, että pitää jotakuta tyhmänä? Hyvä, en siis sano persuja tyhmiksi, vaan käytän ilmaisuasi, että eivät loista älyllään.

Kiitos kun opetit.

ap

Meneeköhän siksi kaikki tällaiset keskustelut ihan penkin alle, koska ei osata olla nimittelemättä?

Ja anteeksi, minun ei ollut tarkoitus tyhmäksi haukkua :) Sinulla on oma mielipiteesi persujen äänestäjistä, mutta eikö siltikin olisi sivistyneempää jättää nimittely pois? Tuskin sinä mikään tyhmä olet, johan sen kirjoituksista huomaa, mutta joku voisi ajatella niin koska haukut persujen äänestäjiä. Minä nyt oletan ettet provoilu mielessä tätä kirjoitusta tehnyt (mikä on kyllä hyvin mahdollista).

Vierailija
35/53 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä ajattelet noin koska olet erimieltä persujen kanssa. Miksi sinä et voi hyväksyä sitä että on ihmisiä jotka ajattelevat samalla tavalla kuin perussuomalaiset? Pidätkö itseäsi jotenkin suvaitsevana? Ethän suvaitse edes persujen äänestäjiä. Ja heidän eriäviä mielipiteitä.

Kuten sanoin, tyhmiä ihmisiä tulee toki suvaita, mutta heitä ei tule ihailla. ap

Ovat ihan jossain muualla, kun Perussuomalaisten kannattajien keskuudessa?

Sinun puheesi, ap, kertoo sinusta jotakin.

t. 12

Vierailija
36/53 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

ap

Kiitos kun opetit.

ap

Meneeköhän siksi kaikki tällaiset keskustelut ihan penkin alle, koska ei osata olla nimittelemättä?

Ja anteeksi, minun ei ollut tarkoitus tyhmäksi haukkua :) Sinulla on oma mielipiteesi persujen äänestäjistä, mutta eikö siltikin olisi sivistyneempää jättää nimittely pois? Tuskin sinä mikään tyhmä olet, johan sen kirjoituksista huomaa, mutta joku voisi ajatella niin koska haukut persujen äänestäjiä. Minä nyt oletan ettet provoilu mielessä tätä kirjoitusta tehnyt (mikä on kyllä hyvin mahdollista).

Vaan minua ihan oikeasti itkettää, että ihmiset äänestää persuja vaan populististen puheiden ja nettikirjoittelun pohjalta.

Olen pahoillani, jos olet kokenut, että nimittelen persujen äänestäjiä. En vaan voi ymmärtää, miten joku asioita todella ajatteleva ihminen voisi kannattaa niin lyhytnäköistä politiikkaa.

Mutta pyydän ihan tosissani anteeksi, koska huomaan, ettet sinäkään ole tyhmä.

ap

Vierailija
37/53 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä ajattelet noin koska olet erimieltä persujen kanssa. Miksi sinä et voi hyväksyä sitä että on ihmisiä jotka ajattelevat samalla tavalla kuin perussuomalaiset? Pidätkö itseäsi jotenkin suvaitsevana? Ethän suvaitse edes persujen äänestäjiä. Ja heidän eriäviä mielipiteitä.

Kuten sanoin, tyhmiä ihmisiä tulee toki suvaita, mutta heitä ei tule ihailla. ap

Ovat ihan jossain muualla, kun Perussuomalaisten kannattajien keskuudessa?

Sinun puheesi, ap, kertoo sinusta jotakin.

t. 12

Minä olen tyhmä, koska sanon jotakuta tyhmäksi. Ja sinä sanot minua tyhmäksi, joten...?

:D

ap

Vierailija
38/53 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

ap

Kiitos kun opetit.

ap

Vaan minua ihan oikeasti itkettää, että ihmiset äänestää persuja vaan populististen puheiden ja nettikirjoittelun pohjalta.

Olen pahoillani, jos olet kokenut, että nimittelen persujen äänestäjiä. En vaan voi ymmärtää, miten joku asioita todella ajatteleva ihminen voisi kannattaa niin lyhytnäköistä politiikkaa.

Mutta pyydän ihan tosissani anteeksi, koska huomaan, ettet sinäkään ole tyhmä.

ap

Ja erilaiset syyt äänestää jotakin tiettyä puoluetta :)

Eiköhän anneta jokaisen äänestää sitä puoluetta minkä itse kokevat parhaaksi vaihtoehdoksi :)

Vierailija
39/53 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se ei ole todellista eikä välttämättä koskaan tulekaan todelliseksi koska asiat on hirvittävän monimutkaisia. Todellista on se että näissä vaaleissa ehdokkaat saa kaduilla ja toreilla turpiinsa, toisten ehdokkaiden julisteita tuhotaan ja ministerit joutuu palkkaamaan turvamiehiä. Minä en halua pienimmälläkään tavalla kannustaa tällaista toimintaa, minkä väistämättä tekisin jos äänestäisin persuja. Soini ei ole kertaakaan ärähtänyt puolueen rasistiselle siivelle koko vaalikampanjan aikana.

Vierailija
40/53 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat ihan jossain muualla, kun Perussuomalaisten kannattajien keskuudessa? Sinun puheesi, ap, kertoo sinusta jotakin. t. 12

Minä olen tyhmä, koska sanon jotakuta tyhmäksi. Ja sinä sanot minua tyhmäksi, joten...? :D ap

t. 12