Onko 3000 euroa hyvä palkka maisterille, jolla on työkokemusta n. 5 vuotta?
Kommentit (24)
ja aloituspalkkani oli noin 4800 euroa/kk. Ala media.
luovalla puolella, vaan talouspuolella, oletan. Olen itse ollut pian 20v toimittajana ison konsernin lehdessä, pomoni vielä kauemmin, eikä kummankaan palkka ole lähelläkään 4800 euroa kuussa.
FM koulutukseltani ja noin viisi vuotta asiantuntijatehtävissä. Palkka on just toi 3000€/kk ja musta se ei ole kovin hyvä, mutta valtion palkat on, mitä on.
mitä järkeä opiskella maisteriksi, jos palkka on tota luokkaa? Ainakaan miesten.
Mieheni ei ole käynyt kuin peruskoulun ja palkka on 4tonnia kk.
ei nyt oikein täsmää minun mieletä!
Mielestäni on ihan hyvä palkka, itse olen vastaavassa tilantessa hiukan pienempäänkin palkkaan YTM:na tyytyväinen. Tiedän, että kaikki maisterit eivät kuitenkaan pitäisi tuota palkkaa kovin hyvänä.
Joku ihmetteli miksi noilla palkoilla kannattaa opiskella maisteriksi. Ja eihän se kannatakaan ainakaan suurimmmalla osalla aloista. Harva varmaan oikeasti palkan takia opiskelekaan maisteriksi vaan motivaatio on ihan muualla.
ja palkka valtiolla n. 3300 euroa, olen ihan tyytyväinen.
Tiedän, että peruskoulutason koulutuksella voi joku tienata paremmin mutta minulla on mielenkiintoinen, kiva työ, varsin pitkät lomat, ihan mukava työaika, vakituinen ja turvattu työpaikka. Saan tehdä sitä mistä pidän ja menen hyvillä mielin töihin joka päivä. Tuolla palkallani pärjää ihan hyvin.
Niin ja koulutus humanistisen alan FM.
"Tiedän, että peruskoulutason koulutuksella voi joku tienata paremmin mutta minulla on mielenkiintoinen, kiva työ, varsin pitkät lomat, ihan mukava työaika, vakituinen ja turvattu työpaikka. Saan tehdä sitä mistä pidän ja menen hyvillä mielin töihin joka päivä. Tuolla palkallani pärjää ihan hyvin."
Ja joillekin se opiskelu on kivaa ja helppoa, kaikille ei.
5v kokemuksella semmosessa alle 2500e mennään. Jos nyt ei jostain kovasti lisätunteja siunaannu.
maisterismiehenä.
mitä järkeä opiskella maisteriksi, jos palkka on tota luokkaa? Ainakaan miesten.
Öö... villi arvaus: siksi, että ei missään nimessä voi elää elämäänsä pelkillä peruskoulun tiedoilla. Sivistyksen jano on suurempi kuin rahanhimo? Tiedon halu suurempi kuin materian halu? Siksi, ettei arvosta pelkkä peruskoulua vaan halua jotain suurempaa, joka ei ole välttämättä rahalla tavoitettavissa?
Turhaan kai kirjoitan, tuskin sinä tai miehesi tätä tajuaisitte ;).
Öö... villi arvaus: siksi, että ei missään nimessä voi elää elämäänsä pelkillä peruskoulun tiedoilla. Sivistyksen jano on suurempi kuin rahanhimo? Tiedon halu suurempi kuin materian halu? Siksi, ettei arvosta pelkkä peruskoulua vaan halua jotain suurempaa, joka ei ole välttämättä rahalla tavoitettavissa?
Turhaan kai kirjoitan, tuskin sinä tai miehesi tätä tajuaisitte ;).
sivistyksen jano jää yliopisto-opintojen varaan, kuten tuolla kirjoittajalla kai on jäänyt, kerran hän ei arvosta lainkaan opintojen ulkopuolella kerättyä tietoa. No, meill on Suomi pullollaan näitä maistereita, joita ei kiinnosta älyllinen kehitys opiskelun jälkeen :(
Minä en voisi kuvitella tekeväni jotain tylsää ja motivoivatonta työtä vaikka siitä maksettaisiin kuinka! Niin paljon kuin töissä vietetään aikaa, on sen oltava mielekästä ja mieluisaa. Puhumattakaan siitä, miten mielekästä ja mieluisaa opiskeluaika oli.
Mutta onneksi meitä on moneen junaan, niin tulevat monenlaiset työt tehdyiksi.
Tässä kannattaa ymmärtää, että palkkaus riippuu (tai ainakin sen pitäisi) täysin osaamisesta, ei sinänsä tutkinnosta tai työkokemuksesta. Esimerkiksi omalla alallani on yleisesti pyrkimys rekrytoida omaan talliin parhaat vastavalmistujat, jotka ovat analyyttisiä, kunnianhimoisia, sosiaalisesti taitavia ja hahmottavat hyvin kokonaisuuksia. Jokainen näistä on yrityksellemme tolkuttomasti arvokkaampi kuin 98% perusmaistereista, joilla on viisi vuotta työkokemusta. Sitä massaa riittää nykyään loputtomasti.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 21:23"]
Tässä kannattaa ymmärtää, että palkkaus riippuu (tai ainakin sen pitäisi) täysin osaamisesta, ei sinänsä tutkinnosta tai työkokemuksesta. Esimerkiksi omalla alallani on yleisesti pyrkimys rekrytoida omaan talliin parhaat vastavalmistujat, jotka ovat analyyttisiä, kunnianhimoisia, sosiaalisesti taitavia ja hahmottavat hyvin kokonaisuuksia. Jokainen näistä on yrityksellemme tolkuttomasti arvokkaampi kuin 98% perusmaistereista, joilla on viisi vuotta työkokemusta. Sitä massaa riittää nykyään loputtomasti.
[/quote]
miten te tunnistatte nämä 2%:n luokkaan kuuluvat huiput?
Työkokemusta minulla 15 vuotta ja palkka tasan 3000e. Ja olen maisteri.
akavalaisten keskipalkkahan on jossain 4000 euron tietämissä
ja aloituspalkkani oli noin 4800 euroa/kk. Ala media.
joten 4000 € ollee aika liioiteltua.
Ala on yhteiskuntatieteelliset alat.
Puolen vuoden opiskeluaikaisella työkokemuksella. Riippuu minkä alan maisteri olet, koska osa maistereista on pahassa palkkakuopassa. Kaikilla aloilla ei edes ole töitä maistereille jos ei ole hyvä säkä. Tiedän muutaman uudelleenkouluttautuneen humanistisesta tiedekunnasta.
Omalla alallani tuo taitaa olla aika realistinen palkka, mutta ei varsinaisesti hyvä.
Riippuu myös, asutko pääkaupunkiseudulla, jossa palkat on järkiään kovempia kuin muualla Suomessa.
No sä et sitten ole toimittaja. Aloititko suoraan pomona?