Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opamox+Alkoholi?..................

Vierailija
15.04.2011 |

otin aamulla klo 5, 2tablettia että saan nukutettua. Ahdista niin paljon, mietin, saako juoda illalla perskännit? En jaksa, kun pahaan oloon ei auta muuta kun joko pamit tai alkoholi

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten näistä pam pam pameista pääse eroon? Arghhh....

Vierailija
2/18 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastatkaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierottaudu bentsoista pikkuhiljaa, jätä vaikkapa puolikas tabletti ensin pois, sitten viikon tai parin päästä toisen puolikas jne. Vittumainen koukku, joten kannattaa pyristellä eroon mahdollisimman pian.

Alkoholia voi ottaa kohtuudella, jos olet yöllä ottanut bentsot, mutta seuraa oloa ettet herää alasti putkasta muisti menneenä.

Vierailija
4/18 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kuulemma vierottautuminen todella pitkän ja hankalan työn tulos ja asiasta kannattaa neuvotella lääkärin kanssa. Lääkettä vähennellään pikku hiljaa ja lääkärisi osaa neuvoa, miten.

Kysyisin, mikä sun "perusongelma" on? Jos vaikka sitä voitaisiin lääkitä/terapoida, ettei tartteis jatkuvasti pameihin/alkoholiin turvautua?

Alkoholi on myös aika hankala "lääke" ahdistukseen pitemmän päälle. Se saattaa aiheuttaa ihan samanlaisen riippuvuuden kuin pamitkin ja tekee terveydelle tuhojaan siinä sivussa. Omasta kokemuksesta puhun.

Mulle psykiatri on sanonut, että mieluummin ottaa pamin kuin alkoholia ahdistukseen.

Mutta neuvoisin siis ensi sijassa kääntymään lääkärin puoleen miettimään muita vaihtoehtoja lääkityksessä kuin pamit (masennuslääkkeet tms tehoaa myös ahdistuneisuushäiriöön).

Tsemppiä!!

Vierailija
5/18 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos aamulla olet ottanut Opamoxia, ei se enää illalla vaikuta. Opamox on lyhyt vaikutteinen ja sitä tuskin on nimeksikään enää elimistössäsi illalla, joten sen puoleen alkoholia voi ottaa.

-vitonen

Vierailija
6/18 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

citalopramia, se vaan pahenee, tarkoitan olo vaan pahenee

ap

Vierailija
7/18 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä

Vierailija
8/18 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki alkaa sinusta itsestäsi, kun päätät haluavasi jotain muuta kuin syvenevää riippuvuutta lääkkeistä tai juopottelusta.

Kukaan ei tule sitä puolestasi tekemään, mutta tukea saat aivan varmaan jos otat vastaan !

jätä lääkkeet pikkuhiljaa, pienennä annoksia ja ota joku tavoite-aika itsellesi. Käyt varmaan mtk.ssa tai jossain keskustelemassa, pyydä tukea ja kerro että tahdot eroon lääkkeistä. Ota yhteyttä vertaistukiryhmiin ja hae tukijoukkoja, jotka tietävät mistä kyse. Paljon tsemppiä ja voimia sulle !

Vierailija
9/18 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, olet siis aloittanut varsinaisen lääkityksen. Hyvä! Lääkärisi ilmeisesti unohti kertoa sinulle, että aluksi olo saattaa jopa pahentua, kun on aloittanut uuden lääkityksen. Ja siksi aikaa pamit on hyvä vaihtoehto ahdistukseen. Menee yleensä useampi viikko, ennen kuin mielialalääkkeet alkaa vaikuttaa (neljästä viikosta yleisesti puhutaan). Mä oon käyttänyt useampaa lääkitystä, kun toimivaa vielä etsitään, mutta useimpien kohdalla olen huomannut ahdistuksen pahentuvan potenssiin kymmenen lääkityksen alkuviikoilla.

Kuinka pitkään ja kuinka paljon olet käyttänyt Opamoxia? Eli voidaanko vielä puhua varsinaisesta riippuvuudesta?

Kysy ihmeessä lääkäriltäsi, mutta mun neuvo on se, että voi käyttää pameja hyvällä omalla tunnolla sen muutaman viikon ajan, kunnes varsinainen lääkitys alkaa tehota. Tai siis näin mä olen menetellyt.

Ja tosiaankin sun tapauksessa alkoholi on pahempi kuin pamit, kun se vie tehoa masennuslääkkeeltä. Toki ymmärrän, että tekee mieli vetää perseet olalla, että saisi edes hetken helpotuksen ahdistukseen. Mutta liian usein sitä ei kannata tehdä.

Vierailija
10/18 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan itse koskaan kärsinyt vakavasta ahdistuksesta? Ymmärrän, että tarkoitit hyvää vastauksellasi, mutta ei asia ihan noin yksinkertainen ole. Mielestäni ap on jo katsonut peiliin, kun on kerran lääkäriltä hakenut apua ongelmiinsa.

Sehän nyt on selvää, että toisen puolesta ei voi mitään tehdä ja itse on aloitettava raittius, jos sitä haluaa. Mutta ap:n tilanteessa se ei ole mitenkään simppeli juttu. Ysin vastaus sai ainakin mut pahoittamaan mieleni, kun olen samoista ongelmista kärsinyt kuin ap. Mutta niinhän masentuneellekin usein sanotaan, että senkus otat itseäsi niskasta kiinni ja ryhdistäydyt. Just joo...

Vierailija
11/18 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholi auttaa ahdistukseen, mutta seuraavana päivänä hirveä olo

ap

Vierailija
12/18 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sairastanut keskivakavaa masennusta aikoinani ja käynyt läpi monenmoista sen myötä.

Käynyt terapioissa ja syönyt lääkkeitä. Ja juonut alkoholia ongelmiin. Nyt olen jonkin aikaa ollut ilman lääkkeitä ja viinaa. kävin läpi helvetilliset yöt ja tuskat ja ahdistukset.

tiedän miltä tuntuu kun sanotaan että katso peiliin ja ota elämä itsellesi. Mutta kun se on vaan niin ettei kukaan tee sitä puolestasi jos et itse ota elämääsi hallintaan. Jokainen tekee oman valintansa. ap.han kysyi kuinka voisi päästä eroon lääkkeistä ja vastasin siihen oman kokemukseni ja näkemykseni.

Vierailija
13/18 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin tuon seuraavana päivän tulevan kahta kauheamman olon takia. Ja käsittääkseni alkoholi syö niitä samoja serotoniinivarastoja, joita tuolla Cipramililla yritetään korjata.

Jos olet jo vuoden käyttänyt Opamoxia säännöllisesti, on sinulle todennäköisesti kehittynyt riippuvuus, mutta myös toleranssi ilmeisesti noussut. Siis joudut ottamaan enemmän saman vaikutuksen saamiseksi?

Itse näkisin, että muutama viikkoo lisää Opamoxin syöntiä ei asiaa pahenna. Eli odottele sen nelisen viikkoa, jotta Cipramil alkaa tehota ja sen jälkeen vasta aloittelet vieroituksen Opamoxista. Ja ota ihmeessä yhteyttä lääkäriisi ja suunnittele hänen kanssaan vieroitusaikataulu.

Vierailija
14/18 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori mun vuodatus, kun ilmeisestikin tiedät sittenkin omakohtaisesti, mistä on kysymys. Tuossa viestissä vain ei se tullut selvästi esille. Hienoa, että olet saanut elämäsi järjestykseen, vaikka helppoa se ei ole ollut.

5/6/11/14, jonka sydäntä lähellä asia on, siksi osallistun "pontevasti"

Vierailija
15/18 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän toi perseestä on kun pahaa oloa ei saa pois muutakun lääkkeillä tai alkoholilla. kännissä ahdistuksen aina unohtaa mutta palaa kyllä takas heti sen jälkeen ku kännit haihtunu.

niin kovat krapulat nykyään ettei kyllä mitään järkeä eikä ikää ees paljon mittarissa.

Vierailija
16/18 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet luojan luoma "eläin". Mitä eläimet tekevät, jotta selvityvät?

Niin juurikin...tee sä samoin!

Vierailija
17/18 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksimalla muita. Mutta joskus se pilkka osuu vielä omaan nilkkaan. Muista silloin tämä viestini.

Tsemppiä ap:lle. Joskus se aurinko paistaa risukasaankin.

Vierailija
18/18 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten alat helpottaa krapulaa bentsoilla ja kappas,olet totaalisessa liemessä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan