Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks ihmeessä te äidit haluatte värikoodata lapsenne?!

Vierailija
15.04.2011 |

Tuosta äitiyspakkauskeskustelusta tuli mieleeni. Tosi moni kritisoi (jälleen kerran) että pakkauksen värit eivät sovi tytölle. Kilin v*tut.

Mikä teissä perinteisissä ja suorastaan vanhanaikaisissa äideissä on, että haluatte jo vastasyntyneen koodata joko punaiseksi tai siniseksi? Tai mitä ne tyttöjen ja poikien värit nyt ikinä ovatkaan... Miksi se on teille niin tärkeää?

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin 3-vuotiaalta tytöltäni ko. äp-vaatteista että mitkä ovat tyttövauvan ja mitkä poikavauvan. Vastaus ei yllättänyt, tyrmäsi keltaista potkupukua ja valkoisia vaatteita (jotka voi kuulemma olla kumman vaan) lukuunottamatta kaikki poikien vaatteiksi!

Ja meillä kuitenkin lapsi on käyttänyt paljon myös poikaserkkunsa vanhoja vaatteita...

Vierailija
22/78 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli pitkään todella vahva pinkkikausi ja pukeuduin itsekin todella paljon pinkkiin. Yllättäen tuli ostettua kahdelle tyttärellekin saman väristä. No nyt mulla on tummansininen kausi menossa ja - yllätys yllätys - ostan paljon tummansinistä tytöilleni. Tummansininen sopii mukavasti vaaleanpunaisen ja harmaan kanssa yhteen. Harmaata tykkään myös ostaa lapsilleni.

Mielestäni kaikki värit itsessään ovat aika sukupuolineutraaleita, kyse on enemmänkin siitä, miten niitä värejä yhdistelee ja käyttää. Ei siinä mielestäni ole mitään pahaa että haluaa lasten vaatteilla viestittää, että mitä sukupuolta olevat.

Toisaalta, ei mua häiritse sekään, etten jostain lapsesta vaatetuksen perusteella pysty päättelemään sukupuolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on tosi sukupuolisidonnaista. Oma melkein 4-v poikani ei yhtään mieti värejä noin, vaan halusi mm. pinkin pyöräilykypärän (ostin sitten sen). Isoveljensä on nyt 7-vuotiaana jo tarkempi, pinkki on ei-ei, mutta kirkas punainen, keltainen ja violetti menee kyllä, samoin kukkakuviot. Prinsessat ja ponit on sitten "tyttöjen juttuja" :D

Kysyin 3-vuotiaalta tytöltäni ko. äp-vaatteista että mitkä ovat tyttövauvan ja mitkä poikavauvan. Vastaus ei yllättänyt, tyrmäsi keltaista potkupukua ja valkoisia vaatteita (jotka voi kuulemma olla kumman vaan) lukuunottamatta kaikki poikien vaatteiksi! Ja meillä kuitenkin lapsi on käyttänyt paljon myös poikaserkkunsa vanhoja vaatteita...

Vierailija
24/78 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pojan näköiset tyttövauvat pitää pukea pinkkiin, kun äiti saa hermoromahduksen, jos joku kehuu, että "onpa söpö poika"... Tai vaan: "onko tyttö vai poika?".

Vierailija
25/78 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siitä että pakkaukseen ei IKINÄ laiteta mitään tyttömäistä. Miksei edes violettia voisi olla joskus???

Oma poikani sitä kyllä käytti (mutta kuinka monen muun?), mutta huomasin jonkun myyvän useita tuon pakkauksen vaatteita tyttöjen vaatteina. Sellaisiakin, jotka minusta olivat aivan neutraaleja.

Onneksi pakkauksessa ei ole violettia. Ainoa väri, jota todella inhoan.

Vierailija
26/78 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä löytyy vaatteita laidasta laitaan. Ostan lähes kaikki ohuet pitkähihaiset tyttöjen puolelta, sillä sieltä löytyy paremmin punaista, oranssia, keltaista, turkoosia, limeä...

Esikoiseni, pian 5v, lempiväri on punainen. Hänellä on oranssia (ja harmaata) ulkovaatteissa, punaiset kurahousut, pinkit saappaat. Miksi ei? Hän niistä tykkää, eikä ne vaatteiden värit hänestä homoa tee (kuten minulle on sanottu).

Kuopus perii paljon isoveljen vanhoja ja tällä hetkellä hänellä on paljon vihreää kaapissa. Minusta on mukava pukea lapset väreihin.

Ja ottaisin kyllä tuon äitiyspakkauksen, voihan noihin yhdistellä lähes mitä vaan värejä. Värit on ihania, ei vaatteiden värien kuulu mielestäni olla pojille TAI tytöille. Ja viimeksi tällä viikolla kuopuspoikaani puhuteltiin tyttönä, vaikka päällä oli vaan sinistä!

Vierailija
27/78 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta äitiyspakkauskeskustelusta tuli mieleeni. Tosi moni kritisoi (jälleen kerran) että pakkauksen värit eivät sovi tytölle. Kilin v*tut.

Mikä teissä perinteisissä ja suorastaan vanhanaikaisissa äideissä on, että haluatte jo vastasyntyneen koodata joko punaiseksi tai siniseksi? Tai mitä ne tyttöjen ja poikien värit nyt ikinä ovatkaan... Miksi se on teille niin tärkeää?

Onko sulla itsellä poika? Jos pakkauksessa olisi ollut esimerkiksi vaalenpunaisia bodeja ja potkareita, olisitko ottanut sen? Tässä ei todellakaan ole kyse siitä, että en haluaisi pukea tytärtäni vihreisiin tai sinisiin housuihin, kyllä meillä nin tehdään, vaan siitä että vuodesta toiseen pakkauksessa on värejä, jotka perinteisesti on mielletty pojille. Miksei pakkaus voisi jonain vuonna vaikka sitten olla pinkkivaikutteinen, taitaisi tulla liikaa kritiikkiä, ja miksiköhän?

Vierailija
28/78 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin pakkauksen v 2004 syntyneelle muksulle ja siellä oli vaalean lilat, joissa sydänkuvioita body ja potkari. Jotenkin ne näytti vähän ällöiltä pojan päälla. Toppahaalari oli myös vaalean lila vyötärohörhelöillä. Värinä se lila olisi musta passannut ihan hyvin, mutta noilla mausteilla olivat aika tyttömäiset. Minä vastustan poikien ja tyttöjen värejä, mutta kyllä minusta lapsesta saa nähdä kumpaa sukupuolta edustaa. Pojalla pidän vaaleanpunaista ja paljon punaista, mutta ovat selkeästi pojan vaatteita. Siis poika itse haluaa pitää ja olen ostanut. On mielipiteitä omaava niin ei tartte äidin niin paljon päätään vaivata.

Vierailija
29/78 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä harmaa ja ruskea ovat väreistä kaikkein poikamaisimmat! Kyllähän sen vaateliikkeissäkin huomaa yhdellä silmäyksellä. Poikein osasto harmaata-ruskeaa-mustaa, tyttöjen osastolla noita ei näe juuri koskaan.

tyttövauvalla on Ruskeita housuja ja harmaita housuja ja tummansinisiä farkkuleggareita. Bodyt on sitten tyttömäisiä. Usein kirkkaita pinkkejä tms. pirteetä ja värikylläistä. Sukat tulee samaan sävyyn bodyn kanssa. Ihana suloinen suklaapöksy!

Ruskeet ja harmaat alaosat taosoittaa niitä kirkkaita värejä. Ei satu omiin silmiin =) Eikä todellakaan poikamaista.

On kyllä paljon housujen mallista kiinni tuo poikamaisuus. Meillä ei ole yksiäkään ns. collegehousuja, kun ne ovat mielestäni poikamaiset (ihan missä värissä vaan).

Vierailija
30/78 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai se, että haluaako ulkopuolisten luulevan lasta tytöksi tai pojaksi. Uskon, että jokainen on törmännyt kokemukseen, jossa on joko itse tehnyt oletuksen vauvan sukupuolesta vaatevärityksen mukaan tai että joku toinen on olettanut niin omasta vauvastanne.

Monet kokevat varmasti elämää helpottavaksi tekijäksi sen, että pukee vauvansa niiden perinteisten värien mukaan, jotta ei joudu ainakaan korjaamaan vääriä oletuksia ja näin ei ainakaan joudu vahingossakaan pahoittamaan kenenkään mieltä. Paitsi sitten tietysti heidän mieliä, jotka eivät tahdo nähdä tyttöjä vaaleanpunaisissa ja poikia vaaleansinisissä vaatteissa.

Vierailija
31/78 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilla voi käyttää mitä värejä vain, ainoastaan pinkki ja pinkin eri sävyt on vain tytöille.

H&M:llä on kyllä paljon värikkäitä vaatteita pojille. Itse suosin ja ostan sieltä pojalle keltaista, punaista, turkoosia, armeijanvihreää, vihreää, lilaa, harmaan kaikki sävyt.

Ainut väri, jota pojalle en osta on tummansininen ja musta.

Vierailija
32/78 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkauksesta nyt ei saa "poikaväristä" millään, kirkasta punaista ja keltaistakin oli tarjolla. Aika tylsä skaala sellaisenaan, mutta ihan ok yhdistettynä itse ostettuihin värikkäämpiin vaatteisiin.

En haluaisia värikoodata edes 2v poikaani tummansiniseen-harmaaseen-mustaan, joita pojille pääasiassa on tarjolla, mutta... Hankala ostaa värikkäämpiä vaatteita sieltä pinkkien unelmien keskeltä, kun jokaisessa on joku glitter hello kitty tms., en vain halua niitä. Ostankin vaatteita paljon yksivärisinä ja raidallisina mm. popista vaikka kallista onkin.

Vierailija
33/78 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan, että tyttövauvani näyttää selkeästi tytöltä (ainakin julkisilla paikoilla), joten tulee siksi käytettyä paljon vaaleanpunaista. Kotona käytän joskus neutraalimpiakin sävyjä, kuten ruskeaa, harmaata ja valkoista. Ylipäätään puen tytölleni paljon samoja värejä kuin itsellenikin, eli esim. vaaleanpunaisen paidan ja ruskeat housut, tai violetin bodyn ja harmaat puolipotkarit. Kokopinkkiä asua en kovin usein laita, koska se ei vaan omaan silmään näytä hyvältä.

Sitten kun tyttö kasvaa ja alkaa näyttää tytöltä jo muutenkin, niin tyttömäiset värit ei ole enää niin tarkat. Ja sittenhän hän saa jo itsekin halutessaan päättää, mitä päälleen haluaa.

Vierailija
34/78 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttövauvalla on Ruskeita housuja ja harmaita housuja ja tummansinisiä farkkuleggareita. Bodyt on sitten tyttömäisiä. Usein kirkkaita pinkkejä tms. pirteetä ja värikylläistä. Sukat tulee samaan sävyyn bodyn kanssa. Ihana suloinen suklaapöksy!

Paljon käytän tummansinisiä, mustia, ruskeita, harmaita ja valkoisia housuja yhdessä vaaleanpunaisten, pinkkien, punaisten ja lilojen bodyjen kanssa. Näyttää kivalta. :)

Vierailija
35/78 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkauksesta nyt ei saa "poikaväristä" millään, kirkasta punaista ja keltaistakin oli tarjolla. Aika tylsä skaala sellaisenaan, mutta ihan ok yhdistettynä itse ostettuihin värikkäämpiin vaatteisiin. En haluaisia värikoodata edes 2v poikaani tummansiniseen-harmaaseen-mustaan, joita pojille pääasiassa on tarjolla, mutta... Hankala ostaa värikkäämpiä vaatteita sieltä pinkkien unelmien keskeltä, kun jokaisessa on joku glitter hello kitty tms., en vain halua niitä. Ostankin vaatteita paljon yksivärisinä ja raidallisina mm. popista vaikka kallista onkin.

Kurkkaa linkistä, lisäksi, kun avaat jonkun tietyn paidan, saat lisää monta eri värivaihtoehtoa ko. paidasta.

http://shop.hm.com/fi/shoppingwindow?dept=BARN_LIPO_OVE_ALL&shoptype=S

Vierailija
36/78 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

collegepuvusta. Siis persikka-tummansininen taisi olla. Mun serkku, silloin 8v kysyi, että saadaanko me nuo poikien vaatteet, kun esittelin pakkausta! Mulla on siis tyttö. Ja just tuota pukua ja sitten niitä kelta-beigeraidallisia potkuhousuja piti poikien vaatteena. Ne oli kyllä just sellaisia, että en käyttänyt tytöllä. Muuten pakkaus oli kyllä kiva ja yhdisteltävissä tytön vaatteisiin! Ehkä se vihreä olisi saanut olla neutraalimman sävyinen, tuo oli mun mielestä niin poikavihreä. Sellainen vaikka ompunvihreä, tms, niin olis ollut kivempi tytölläkin! Tuossa uudessa näköjään on tytöllekin kivemman vihreä väri!

Mun mielestä oli hyvä, että oli paljon valkoista, sen voi yhdistää mihin vain! Tuossa uudessa ei mielestäni montaa kivaa vaatetta ole.

Mä ainakin haluan just, että lapsen erottaa tytöksi tai pojaksi. Joku tuolla yritti ilkeillä, että rumat tyttövauvat pitää pukea pinkkiin... Joo, mene ittees, kun sanot vauvoja rumiks! Mulla ainakin on tytönnäköinen (siis moni sanonut) tyttö, jota vasta yli vuoden ikäisenä luultiin ekaa kertaa pojaksi ja sekin kuulemma hiusmallin takia, eivät siis olleet vielä kasvaneet hiukset tyttömäisen pitkiksi, vaikka hiuksia kuitenkin oli. Tykkään silti pukea tyttöni tyttömäisesti, koska se on mielestäni kaunista ja tyylikästä.

Mulle ne värit on melkein yks ja sama, siis en erottele perinteisen mallin mukaan. Löytyy likan kaapista joka väriä varmaan, paitsi niitä, joista en tykkää :D Ja mun mielestä esim. oranssi sopii selvästi paremmin pojalle. Mä puen tytölleni ennemmin hempeän vihreää kuin sitä oranssia. Punainen sopii mun mielestä hyvin kummalle vain. Ja on mulla tytöllä sekä hempeitä että vahvoja värejä, mutta jotenkin sitten sellaisia sävyjä, mitkä mun mielestä sopii paremmin tytölle.

Harmaasta en tykkää mäkään pienellä lapsella, on jotenkin niin ankea. Mutta mustaa ei meinaa millään löytää tytölle tai neutraalina! Se kun on mun mielestä tosi kiva yhdistelmä vaikkapa pinkin tai vaaleanpunaisen kanssa. Koko vaaleanpunaiseen vältän tyttöä pukemasta, ei sekään ole ihan mun makuun.

Se mua ottaa päähän tossa pakkauksessa just, että kun kaikki vaatemallit ja aiheet ovat aina neutraaleja taikka poikamaisia, niin miksei ikinä voi olla sitä yhtäkään tyttömäistä vaatetta? Miksi tytöt tarvii pukea poikien kuteisiin muttei toistepäin? Punaiset, yksiväriset potkarit kun eivät ole millään lailla tyttömäiset, ne on täysin neutraalit! Mä ainakin käyttäisin pojallanikin punaista ja paljon, mutta poikamaisesti!

Vierailija
38/78 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos, kun linkititte hm:n, sinnehän oli tullut kivasti uutta värikästä kesävaatevalikoimaa! Onko myynnissä jo kaupoissakin vai pitääkö tilata?

Vierailija
39/78 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkaanpunaisen kummalle vain, viininpunaisen tytölle, vaaleanpunaisen ja pinkin tytölle, tosin pojallakin voisi olla poikamaisessa vaatteessa, vaikka kauluspaita voisi hyvin olla vaaleanpunainen ja olisi tosi söpö! Pinkki ehkä ennemmin sitten tehostevärinä.

Valkoista ja mustaa saisi olla tuossa pakkauksessa, niin kävisi kummalle vain, yhdisteltynä mihin vain. Ruskeakin on kiva kummalle vain, pistää vaikka tytölle vaaleanpunaisen ja pojalle vihreän tai turkoosin kanssa!

Noi kamalat retrokuosit ja väritykset saisivat kyllä jättää pois pakkauksesta, eivät sovi kummallekaan, mutta eivät varsinkaan tytölle!

Miksei voi olla vaihteeksi vaikka sitä punaista siellä enemmänkin? Aivan yhtä neutraali kuin vaikkapa vihreä ja keltainen! Tosi pirteä väri lapsilla!

Vierailija
40/78 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nuorena jouduin pitämään isoveljeni pieneksi jääneitä poikavärivaatteita.

Oikeesti, häpesin sydämeni kyllyydestä. En halua samaa tuskaa tuottaa omille lapsilleni.

ja joo mä en myöskään tajua poika tai tyttöväriä. Kummatkin voi käydä varsinkin jos lapsi itse tykkää siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan