Äitiyspakkaus 2011
Mitä mieltä olette uudesta äitiyspakkauksesta, jonka Kela on tänään julkistanut?
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH
Kommentit (138)
Ehkä enemmän kivempia vaatteita kuin vuoden 2010 pakkauksessa. Toisaalta aika poikamaisia värejä. Viime vuoden makuupussi oli kauniimpi. Toppahaalari on vuosi vuodelta rumempi.
Mainostivat etukäteen tavallista värikkäämmäksi. No eihän todellakaan. Pääasiassa masentavan harmaata.
Kuka haluaa pukea ihanan vauvansa synkkään harmaaseen?
Verrattuna viimevuoden pakettiin, missä oli rohkeasti kirkkaita värejä :)
"Makuupussi" oli kivempi kuin viimevuotinen.
Vähän olisi voinut olla kirkkaampia ja rohkeampia värejä niinkuin viimevuotisessakin, mutta tykkäsin kyllä tästäkin :)
ylen sivuilla:
"Tämän vuoden äitiyspakkauksen sisältöä on varjeltu kuin suurta valtiosalaisuutta konsanaan. Netin keskustelupalstoila äidit käyvät jo kiivasta keskustelua siitä, mitä uusi pakkaus tulee sisältämään. Äidit voivat varautua ainakin siihen, että neutraalit värit saavat väistyä.
- Nykyään ei ole mitenkään tavatonta nähdä pojan päällä punaista, kunhan se ei ole vaaleanpunaista. Minkä värinen on ulkoiluhaalari, on se yleisin kysymys mitä pakkauksesta kysytään, naurahtaa äitiyspakkauksista vastaava Sari Pihlajaniemi Reimalta."
Onneks siskolle tulee poika niin sopii mielestäni paremmin. Itselle ei siis ole ajankohtainen. Tykkään toppapuvusta ja makuupussista. Venebody on ihan hirvee. Ja ruokalappu. Kestovaipoille ei olis käyttöä. Harmittaa kun ei saa enää sitä perinteistä hymynaama helistintä. Mutta mulla on 2009 vuoden pakkauksesta sellainen ja se saa luvan kiertää suvussa =)
ehkä vähän poikamainen, mut voisin silti ottaa, jos ois vauva tulossa.
Miksi ihmeessä ei enemmän kirkasta punaista, oranssia? Ne ovat unisex-värejä.
Tuo on myös pettymys että sekä toppahaalari että makuupussi ovat noin synkkiä, yleensä sentään toisessa on iloiset värit.
Onneks siskolle tulee poika niin sopii mielestäni paremmin. Itselle ei siis ole ajankohtainen. Tykkään toppapuvusta ja makuupussista. Venebody on ihan hirvee. Ja ruokalappu. Kestovaipoille ei olis käyttöä. Harmittaa kun ei saa enää sitä perinteistä hymynaama helistintä. Mutta mulla on 2009 vuoden pakkauksesta sellainen ja se saa luvan kiertää suvussa =)
Että vinkkinä vaan, sieltä voi kysellä :)
vain pari värikästä.
Miksei voi olla iloisempaa?
Mä pidän tuosta tämän vuoden 2011 äitiyspakkauksen vaatteista.Minusta ne vaatteet olivat ihania ja samoin peitemakuupussi ja otan itse tuon pakkauksen syksyllä ehdottomasti.
enemmän siitä viime vuoden pakkauksesta, vaikkei tämäkään paha ole. TOivottavasti saisin sen viimevuotisen, pienet tsäänssit on olemassa.
Itse olen tyytyväinen siihen että kerkesin saada 2010 pakkauksen, se on kivempi.
On kyllä tosi poikamaiset värit. Mutta tosi ihanan laadukkaita nuo vaatteet ovat, joten jos itsellä olisi tulossa vauva tyttö tai poika, niin ehdottomasti ottaisin tuon pakkauksen.
Mun 2002 syntyneellä lapsella oli vauvana tuollainen lakana. Piti oikein kaivaa se kaapista ja varmistua asiasta. Täysin sama kuosi, taustaväri vain vaaleanvihreä.
Sen olen huomannut, että eihän ne värit passaa kaikille koskaan. Ihan pirtsakoita värejä tuossa on, jos vertaan vuoden 2004 pakettiin, jossa värit olivat vaaleita.
Vuosi kuin vuosi ja aina niitä kitisijöitä riittää! Suomalaiset ovat tottuneet saamaan yllin kyllin kaikkea, kun mihinkään ei olla tyytyväisiä. Ja tyhjä on muuten valittaa, kun vaihtoehtoisesti saa rahanakin tuon. Ajatelkaas!!
Että vinkkinä vaan, sieltä voi kysellä :)
Pitää kertoa siskolle, jos hän vaikka sais sellaisen neuvolasta =)
Miks noi on noin rumia?
Meille tuli 2010 paketti ja sieltä on ollu käytössä vain 1 body, harja ja kypärämyssy.. Niin ja kortsut.. :D
Vaatteet jää kyllä melkeenpä käyttämättä just kun ovat niin rumia ja enempi pojalle sopivia. Turhan isojakin ovat, meillä tyttö oli kuitenkin syntyessään jo 53cm ja nyt 2kk ikäisenä 60cm ja silti olis isoja ne vaatteet.
Jos toinen lapsi tulee, niin rahana otan. Ihmettelin niitä värejä kovasti, kun kerran neutraali pitäis olla et molemmille sopii niin miksi oli mm. vaaleensinistä paljon??? Sehän on niin poikien väri.. Ja sit oli jotku karseet oranssi-keltaset potkarit.. Huh.. Vaaleenkeltanen, -vihree, musta, valkonen, beige ja harmaakin jossain määrin ois sellasia mitkä sopii molemmille, mut ei musta pidä laittaa niitä streotyyppisiä tytön ja pojan värejä, siis vaaleenpunasta ja vaaleensinistä..
Sinänsä ihan OK, mutta toki poikamainen, vaikken tässä suhteessa olekaan kauhean tarkka.
Olin päättänyt, että neloselle otan äitiysavustuksen rahana, kun tarvetta pakkauksen tuotteille ei ole. Päätös ei jää harmittamaan. Pidin enemmän kolmosen 2009-pakkauksesta.
Talvihaalari on ihan kiva ja ilmeisesti pienempää mallia kuin 2009 pakkauksen "käpypuku", mikä on hyvä.
Kivaa on myös se, että näyttää olevan enemmän ihan pieniä vaatteita. Niille on aluksi eniten käyttöä ja isompia ehtii kerryttää/saada lahjaksi myöhemminkin.
Tykkään itse melko neutraaleista väreistä. Esim toppapuku ihana, tytölle voisin laittaa esim. vaaleanpunaisen pipon ja tumput tms.
Itse olen viimeksi ottanut pakkauksen v. 02, jolloin oli värikkäämpiä vaatteita... jäivät aika vähälle käytölle.
Kaikkiahan noilla väreillä ym. ei voi miellyttää.
Toivottavasti saan vauvan, jolle voisin tuon pakkauksen ottaa=)
aivan ihana harmi vaan ettei ole vauvaa tulossa jotta saisin kyseisen paketin ihanempi kuin se jonka sain 2001 syksy vauvalle.värit on aivan ihanat toivotaan et silloin kun meille tulee vauva olis yhtä ihania pakkauksia kuin viime vuosina on ollut tarvii toivoa
nim. vauva toiveissa