Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitiyspakkaus 2011

15.04.2011 |

Mitä mieltä olette uudesta äitiyspakkauksesta, jonka Kela on tänään julkistanut?

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH

Kommentit (138)

Vierailija
121/138 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä värillä kun kaikki vauvat näyttävät samalta? Ei tytöstä tule lesboa vaikka olisi sinistä päällä, eikä pojasta homoa punaisissa.

Kunhan on mukavat päällä niin se riittää.

Vierailija
122/138 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahaalari on kiva lisä! Bodyjen kuosit aika erikoisia ja ei minun mieleen. Raitavaatteista tykkäsin.

Kyllä jo nyt voisi olettaa valtion jakavan myrkytöntä ja vastullisesti tuotettua vaatetta uusille veronmaksajille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/138 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kiitos. jotain lapsiperheillekin suomenmaassa. toivottavasti tämä pakkaus säilyy eikä valtio ala täältä päästä säästämään ikinä. tasapuolinen etuisuus kaikille, näitä lisää:)

Värit sinänsä aika neutraaleja, poika tulossa joten otan kyllä ja toivon että saan tän uuden.

Vierailija
124/138 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan on mukavat päällä niin se riittää.

Sulle ehkä riittää, mutta ainakin itse olen esteetikko ja haluan käyttää kauniita vaatteita niin itselläni kuin lapsillanikin. Mulle asioiden esteettisyys ei ole turhanpäiväinen asia, josta en mielelläni kamalasti tingi.

Vierailija
125/138 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat sosiaalisesti hyväksytympiä kuin tyttömäiset värit? Surullista. Ulkohaalarin väri on kerrassaan surullinen mutta vaatteet ovat muuten nättejä.

Vierailija
126/138 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi tämä on kuin 2010. Tosin otin itse rahana kutoselle, vaatteita kun löytyy jo joka lähtöön.

Mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että omasta kokemuksesta parhaat pakkaukset oli 1998 ja 1999. Noitten jälkeen olen saanut -04, -06 ja -08 pakkaukset eikä niistä ole oikeastaan yhtään hyvää sanottavaa, ei kauheasti vaatteista eikä tuotteista. Laatu on huonontunut huomattavasti viime vuosina. :(

Vierailija
127/138 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi saadaan syysvauva! Otetaan pakkaus jo neljättä kertaa, aina ollaan oltu tosi tyytyväisiä.

Vierailija
128/138 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ihmeessä poikien värit on muka sukupuolineutraaleja ja tyttöjen värit on tyttöjen värejä????

Mut positiivista että on useampi pieni kokoki (50cm), kun kyseessä kumminkin on ihan vauvamalliset vaatteet. Aimepien vuosien pakkauksissa on ollu tosi isoja potkareita ja bodeja. Harva kai enää käveleville potkuhousuja pukee.

kuin viimevuotinen, olipa siellä muutama vaate jota en pojalle voisi edes laittaa tyttömäisyyden takia. Viime vuotinen pakkaus oli niin pojalle tehty, että tyttövauvan äitinä harmitti todella. Tämänvuotinen on vähän neutraalimpi.

että mikä vaate oli mielestäsi tyttömäinen, kun en itse löytänyt ainuttakaan!

Vierailija
129/138 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari jo kommentoi että 50cm vaatteet hyviä. Pakkaus on kuitenkin tarkoitettu kaikille vastasyntyneille, joten kyllä vaatteet saisi olla 56-60cm. Jokainen vauva kyllä kasvaa, mutta syntyessään yli 50cm vauvalla ei voi pitää kaikkia vaatteita.

noi äitiyspakkauksen vaatteet ovat niin reilua mallia, että menevät yli 50-senttiselläkin. Tai meijän pakkauksessa (09) ei ollut kuin 60cm ja 70cm vaatteita, mutta ne oli ainakin isompia, mitä se senttikoko sanoi! 70cm villahaalari menee vieläkin meijän 1,5-vuotiaalle, joka on n. 80cm pitkä.

Ne vaatteet on niin pikkuvauvamaisia, että mun mielestä taas koot pitäis olla 50-60cm! Niitä pieniä vaatteita jäin nimen omaan kaipaamaan, kun ei sitten tullut puolivuotiaalla konttaavalla käytettyä paljon potkareita. Ja silloin aluksi olis kyllä voinut käyttääkin, tai ainakin puolipotkareita, mikäli olisivat olleet niin pieniä, että olisivat pysyneet pikkuvauvalla päällä. Oli siellä muuten yksi 56cm body, mutta meni koossa 62cm myös, eli ei mitään pientä laatua sekään.

Se oli muuten paras body siellä, se missä sai kääntää hihat tumpuiksi. Niitä lisää ja koot 50-56cm! Ja toppahaalari ei taida nyt onneksi olla yhtä iso kuin -09 pakkauksessa? Sehän on ihan valtava, oli siis tokana talvena käytössä. Ei pystynyt käyttää pikkuvauvalla. Mutta tässä uudessa on kyllä paljon rumempi!

Mun mielestä olis tosiaan kiva, että olis niitä pieniä kokoja, joita ei kukaan tuo tai ei uskalla edes itse hankkia, kun jotkut sanoo, että ei niitä tartte, kun menee niin vähän aikaa. Meillä tytöllä meni 50cm vaatteet keskimäärin 2kk ja aluksi hukkui niihinkin. Pituutta syntyessä kuitenkin 48cm. Mä jouduin sit heti ekoina päivinä käydä ostamassa niitä pikkuvaatteita, kun 56cm oli armottoman isoja vastasyntyneelle.

Vierailija
130/138 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähes mykistynyt siitä etuoikeudesta, että tulen kaiken tämän saamaan yhteiskunnalta ilmaiseksi vauvani käyttöön. Monipuoliselta ja käyttökelpoiselta vaikuttaa, toivottavasti tuotteet ovat myös laadukkaita. Nallekuosi ei lukeudu lempiaiheisiini, mutta en kyllä kehtaa valittaa. Erityisesti ilahdutti ihan pienen vauvan valkoinen ensipaita kietaisumallia, en ole kaupasta löytäny sellaista. Värimaailma on nähdäkseni neutraali jokaiselle jotakin muutamalla väriläiskällä.

Vierailija
131/138 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pukisi kovinkaan montaa vaatetta tytölle tuosta paketista.

Punaiset puolipotkarit ei tästä tosiaankaan värikästä pakettia tee! Oloasun siniset housut on ihanat, mutta siniraidallinen paika pojalle, ei tytölle.

Miksi osa vaatteista ei olisi selkeästi kirkkaimissa väreissä? Siis kun paketissa on useampi bosy ja useampi potkuhousu tai housut, miksi vaikkapa puolet ei voisi olla näitä "neutraalin värikkäitä" kuin tässäkin paketissa ja toinen puoli sellaista, jossa OIKEASTI on väritä, ja sopivat vaikkapa tytölle siten?

Jos tietäisin odottavani tyttöä, en ottaisi.

Pojalle tuo paketti sen sijaan on aivan ihana!

Vierailija
132/138 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

VALIVALIVALIVALIVALIVALIVALIJUMALAUTAVALIVALIVALIVALIVALI!

Vierailija
133/138 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laadukasta ja kaunista. Tässä käy kohta mummotkin lapsia hankkimaan saadakseen ton:)

Vierailija
134/138 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko maailma kadehtii Suomen äitejä ja mitä kuuluu vali, vali, vali!

Vierailija
135/138 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Hyvä, että esitteet puuttuvat. Netistä ja neuvolasta saa tarpeeksi tietoa.

-Kestoliivinsuojat hyvä.

-Villahaalari erittäin hyvä!

-Päähineet menneet parempaan suuntaan.

-Miksi kierrätyskuitua?! Mikä on kierrätetyn materiaalin turvallisuus ja allergiaystävällisyys?

-Bodyt venekaula-aukoilla pääsääntöisesti huonoja. Kaula-aukot säilyttävät muotonsa huonosti. Pitäisi olla nepparit (tai napit) olkapäällä.

-Miksi niin pieniä kokoja? Kun lapsi on syntyessään lähes 4 kg ja pituuttakin 52 cm tai vähän enemmänkin, ei koko 50 cm enää kotiin tullessa mahdu. Pienin koko saisi olla 56 cm, mielellään 60 cm. Lisäksi vaatteet kutistuvat herkästi toistuvissa 60 asteen pesuissa. Harmittaa, kun osa paketin vaatteista ei mahdu edes vastasyntyneelle.

-Miksi enää ei ole vaippanäytteitä kertakäyttövaipoista? Eikö pakettiin mahtunut vai onko vaipanvalmistajilta loppunut lahjoitusinto?

Vierailija
136/138 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei todellakaan tuo himota. Täällä on paljon upeampia ja halvempia vaatteita vauvoille ja lapsille kuin Suomessa. Ulkomamma.

Mietin sen tilaamista, mutten uskaltanut luottaa postiin. Toisekseen on eri asia saada pakkaus ilmaiseksi kuin maksaa siitä useampi sata euroa (274,15 näemmä nyt). Sillä rahalla saa kuitenkin jo kaupasta ison kasan vaatteita ilman riskiä postissa katoamisesta.

Vierailija
137/138 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"koko maailma kadehtii Suomen äitejä ja mitä kuuluu vali, vali, vali!"

Kuinka moni äiti arvostaisi liian pieniä vauvanvaatteita? Osalle vastasyntyneistä vauvoista 50 cm:n vaatteet ovat jo liian pieniä. Olisi kiva saada äitiyspakkaus, jonka vaatteet mahtuisivat vauvalle jossakin vaiheessa, joko syntymän jälkeen tai myöhemmin. Ei paljon lämmitä vaatteet, jotka kauniita ja ilmaisia, mutta liian pieniä.

Vierailija
138/138 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella pettymys toi pakkaus.. Ei varmaan tule montaa vaatetta tosta paketista käytettyä.

Ja miksei pakettia saisi kritisoida? Me ollaan ne kuitenki veroilla maksettu jo moneen kertaan ja ehdottomasti kaikilla on oikeus mielipiteeseen.

Kyllä päättäjien olisi hyvä tietää mitä äitiyspakkauksien käyttäjät ovat mieltä vaatteista että niihin joskus tulisi muutos parempaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan