2011 Äitiyspakkaus Kelan sivuilla päivitetty!
Kommentit (30)
Aivan ihania... ihan vauvakuume iskee kun tuota kattelee :)
Eikä väliä vaikka tulis tyttö, koska mun mielestä oli molemmille sopivia vaatteita. Harmi ettei oo vielä toista tulossa saatikka suunnitteilla :)
laskelmoida, että saisi tuon uuden eikä vanhaa LA 25.6, joten paperit vois jo laittaa Kelaan, mutta kannattaako?
Jos nyt jätät saatat saada vielä vanhan.
Itse sain vuoden 2006 pakkauksen, ja vaikka ihan kaikkea sieltä käytin, niin jos pitää valittaa väreistä, niin siinä pakkaus, josta oikeasti voisi valittaa... Toppahaalari ja vanuhaalari molemmat taivaansinisiä... Muut vaatteet sitten sellaista valkoista ja keltaista, mutta esim. pyyhkeessäkin siniset reunukset ja oloasukin jotain vihertävää ja keltaista sekaisin.
En muista tarkalleen, mutta eikö se vuoden 2004 (vai oliko se sitten 2003?) ollut itse asiassa tyttöpakkaus vai missä oli se lilan värinen toppapuku?
Olen käyttänyt kaikkia värejä meidän lapsillamme, pojalla tosin vaaleanpunaista hiukan vähemmän. :) Minusta ihanaa tuossa pakkauksessa oli tuo vihreä ja ruskea ja niiden yhdistäminen. En pidä kumpaakaan väriä pojan värinä niin kuin en pidä esim. keltaista tai oranssia tai kirkasta punaista tytön värinäkään. Ainoat selkeästi sukupuolivärittyneet värit ovat taivaansininen ja vaaleanpunainen.
Tuli ihan kylmänväreet, kun näin nuo nalleprintit. Siis oikeasti tuon näköistä juttua vuonna 2011! Mikä sillä nallella on kädessään, jota heiluttelee? Veitsi, kynttilä, lusikka? Mikä joku metsän suurpeto on kiva tuollaisena hömppäprinttiä, joka toistuu vielä muissakin jutuissa?
Myös lakana on kammottava!
Yhdessä bodyssa näytti olevan pissa-ankan kuvia tai mitä oksennusvateja?!
Itse sain vauvan viime vuonna, mutta pakkausta en ottanut. Ostin vain makuupussin Finlaysonilta 10 eurolla. Vuoden 2008 pakkaus meillä myös on.
Yhdessä bodyssa näkyy koko 62, mutta tekstissä koko on 60 cm. Eihän ole isosta erosta kyse, mutta on onko 70 cm sitten 68 vai 74 oikeasti?
Jos koot ovat 62 ja 68 cm, niin eipä kauheasti ole hajontaa.
Suurimmassa osassa lasten vaatteita mitoitukset ovat 6 cm välein, joten miksi ei tässäkin?
Mutta huomasitteko, että useampi kuin yksi vaate oli kokoa 50. Meidän kaikki neljä lasta ovat olleet yli 50 cm syntyessään ja yksi jopa 56cm eli kyllä vaatteet saisivat olla sen 56-60 cm että sopisivat kaikille. 70cm voivat olla sitten housut/haalarit mutta ei potkupuvut.
Tuli ihan kylmänväreet, kun näin nuo nalleprintit. Siis oikeasti tuon näköistä juttua vuonna 2011! Mikä sillä nallella on kädessään, jota heiluttelee? Veitsi, kynttilä, lusikka? Mikä joku metsän suurpeto on kiva tuollaisena hömppäprinttiä, joka toistuu vielä muissakin jutuissa?
Myös lakana on kammottava!
Yhdessä bodyssa näytti olevan pissa-ankan kuvia tai mitä oksennusvateja?!
Itse sain vauvan viime vuonna, mutta pakkausta en ottanut. Ostin vain makuupussin Finlaysonilta 10 eurolla. Vuoden 2008 pakkaus meillä myös on.
Mä asun maailmassa missä lapsia raiskataan,eläimiä rääkätään ja molempia tapetaan ja sulla tulee "ihan kylmät väreet nalleprinteistä ja oksennusväreistä"
Jollain on tainnut olla liian helppo elämä.
Mä tykkäsin kyllä tästä uudesta pakkauksesta! Me saatiin viime vuonna v2010 pakkaus toukokuun puolivälissä, mun la oli 8.7 ja laitoin paperit vetämään aivan viime tingassa. Eli kannattaa esim. viedä paperit Kelaan viimeisenä mahdollisena päivänä kun voi.
Ehkä jotkut noista vaatteista on hieman poikamaisia, esim. oloasu ja venebody, mutta mielestäni nekin menevät silti tytöllekin. Tykkäsin kyllä enemmän v2010 toppapuvusta ja vanuhaalarista, villahaalari meillä jäikin täysin käyttämättömäksi.. Ihana pakkaus kyllä kaikenkaikkiaan! Ottaisin, jos olis tarvetta! ;)