Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käykö kaikilla isossa asunnossa asuvilla siivooja - vai miten työssäkäyvät ehtivät siivota?

Vierailija
30.03.2011 |

Kotiäitinähän sitä on aikaa siivoilla, mutta miten sitten, kun pitäisi käydä töissä, olla läsnä lapsille ja vielä pitää huolta kotitöistä - miten ehtii ja jaksaa siivota ison kodin sen lisäksi?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neliöitä 125

Vierailija
2/16 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavarat paikalleen ja imurointi kerran viikossa riittää, jos ei ole koiria tai pieniä lapsia. Eikä isossa talossa edes ehdi joka viikko kaikkiin huoneisiin, joten ihan turha siivota niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes nyt ehdi pitää kaikkea siistinä, joten ei mitään mahdollisuuksia sitten silloinkaan, kun olen taas töissä. Ainoa toive on, että talo pysyisi jotenkin siitimpänä, kun kukaan ei ole päivisin sitä sotkemassa...

Vierailija
4/16 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin vähän säästää; en ostanut uutta kuntosalikorttia, säästöä pitkä penni. Peruutin siivoojan viikottaiset käynnit, säästöä sekin vähä.

Kun yleensä olisin lähtenyt kuntoilemaan (ti, to ja la) niin vedinkin verkkarit niskaan, laitoin kuulokkeisiin tempoista musaa ja aloitin "reenit". Siivosin puolitoista tuntia kovassa tahdissa hiki lentäen ympäri kämppää.

Tuloksena;

- ihan nolostuttavan siisti koti

- paino putosi mukavasti

- rahaa säästyi pyörryttävän ihana summa ihan vain itselle (=vaatteisiin)

- hiilijalanjälki kutistui kun ei tarvinnut mennä enää autolla punttikselle

- enemmän aikaa kotona. Vaikka menin täysillä kuulokkeet korvilla, saattoivat lapset kuitenkin kysyä tarvittaessa mitä vaan ja voitiin jutellakin.

Suosittelen!

Vierailija
5/16 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja asumme siis kerrostalossa. Mutta meillä on koiria, joten vaatii imurointia muutenkin enemmän. Viikkosiivouksen tekee siivooja, koska haluan käyttää sen ajan perheeni kanssa olemiseen tai liikuntaan.

Vierailija
6/16 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy siskon tyttäret siivoamassa, saavat vähän tienestiä. Eli 2xkk käyvät, matot ulos, imurointi, pölyjen pyyhintä ja moppaus. Muuten siivoilen itse. Imuroin kerta viikkoon ja muuten pidän paikat kunnossa.

Vierailija
7/16 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kay siivooja joka toinen viikko.

Tekee aina hyvan perussiivoulsen eli siis imuroi, pesee lattiat, pyyhkii polyt, siivoaa kylpparin ja pesee tarvittaessa ikkunat jne.

Sen lisaksi kaytetaan silityspalveluita.

Lapsia meilla on kaksi (3ja6v) ja molelemmat miehen kanssa kaydaan toissa (molemmilla tosin vain 80% tyoaika).

Ihan tarpeeksi kotihommia on silti riittaa meillekin :)

Talo on noin 200neliota.

Vierailija
8/16 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy enää siivoojaa, kävi aikaisemmin.

Ihan hyvin ehdin siivota, teen (tai teemme silloin kun mieheni ei ole matkoilla) joka päivä vähän. Siivoan esim. vessat 2 ke-3 kertaa viikossa, ei se ota kerrallaan kuin vartin, mutta aina on siistit vessat jne. Imuroin muutaman kerran viikossa ja pesen samalla lattiat.

Kyllä mä ehdin hyvin, kolme kouluikäistä lasta jotka harrastaa paljon.

Vierailija
9/16 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta iso talo on helpompi siivota kun joka nurkka ei ole täynnä tavaraa olosuhteiden pakosta. Paljon nopeammin käy nykyään 250 m2 siivous kuin ennen 110 m2. Tosin vähensin muutossa jonkin verran tavaraakin.

Vierailija
10/16 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talossa on 350 neliötä (juuh, on kaks autotallia, jotka kuuluu noihin neliöihi). Siivotaan kerran viikossa nämä yleishuoneet eli keittiö, olkkari, työhuone, makkarit, wc:t... Pesutiloja ei nyt ihan joka viikko tarvi pestä, eikä meidän vierashuoneessa ihan joka kuukausi ketään yövy. Meillä on 1 2v lapsi ja koira, käydään molemmat miehen kanssa töissä, ei käy siivooja. Katsos, lastakin voi opettaa siivoamaan, vaikka pieni onkin. Hänestä on hauskaa viedä leluja omaan huoneeseen ja laittaa ne paikoilleen. Menee myös äidin tai isän perässä joka imuroi rikkaimuri kädessä ja imuroi kanssa.

Vierailija
11/16 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

neliöitä liki 200, vanhemmat töissä ja lapset koulussa.

Vierailija
12/16 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja käy. En kyllä muuten selviytyisi pienstä lapsesta ja stressaavasta työstä.

Asunto ei ole kovin iso 86m2 , siivous maksaa meille jotain 100-110e netto / kk.

Siivoojan ym palveluiden käyttäminen on ekologista kuluttamista. Siinä työllistää jonkun muuten ehkä työttömän ihmisen ja saa tilalle laatuaikaa lapsille tai aikaa omiin harrastuksiin. Ja se raha ei sitten mene mihinkään ilmastoa pilaavaan kakkosautoon tai krääsään.

Sen verovähennyksen saa nopeimmin kun lähettää verovirastoon siivoussopimuksen ja käy itse muuttamassa netissä verokorttiin sen kotitalousvähennyksen. Ennakkopidätysprosentti siis pienenee välittömästi. ( -60% siivouskuluista saa vähentää suoraan pois maksettavista veroista)

On aika ihanaa aloittaa viikonloppu siistissä kodissa. Siivouksesta ei ole tarvinnut riidellä vuosiin. Se on pelastanut parisuhteemme. Suosittelen.

Nurkkia siivoilen tarkemmin itse aina joskus kun huvittaa. Ihanaa kun ei kuitenkaan ole pakko

Vierailija
13/16 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neliöitä 320

Ei tulis mieleenkään olla ilman siivoojaa.

Vierailija
14/16 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun vanhemmat töissä, lapset koulussa/hoidossa, niin talo tyhjillään päivisin - ei sotkuja samoissa määrin kuin oltiin enemmän kotosalla.

Järkevää on myös "työllistää" lapset ja antaa pientä palkkaa imuroinnista ja pyyhkimisestä. Koululaisikäiset ovat jo hyviä siinä. Samalla oppivat arjen taitoja.

Vierailija
15/16 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan itse siivotaan. Kun isommat lapset asuivat kotona he tekivät osan hommista (toinen imuroi lattiat, toinen pyyhki) ja me vanhemmat teimme loput. Nyt on enää kuopus kotona ja niin pieni että siivoaa vain oman huoneensa. Me vanhemmat siivoamme pe illan tai la päivän taloa, 3-4 tuntia menee kun tekee kaiken huolellisesti.

Työssäkäyvän täytyy vaan venyä, kahta vuoroahan tässä vedetään.... tällä hetkellä ei ole varaa ottaa viikkosiivousta. Siivoaja käy pari kertaa vuodessa (tekee esim joulusiivouksen)

Vierailija
16/16 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut siivoojaa. Mut toisaalta, kun otan asiakseni imuroinnin, ei siihen kauaa mene, koska meillä on avaraa ja kaikelle on paikkansa.

Mä säästän aikaa ostamalla ruokaa valmiina tai käymällä ravintolassa syömässä. Ehtii varmemmin siivota :-)

Ja kun mun siivous on romunkeräys ja imurointi. Ei mitään lattianluuttuumista eikä pölynpyyhkimistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän