Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläisisä pisti sinappia lapsensa takapuoleen

Vierailija
15.04.2011 |

Helsinkiläisisä käytti lapsensa "rauhoittamiseen" keinoja, jotka toivat hänelle sakot käräjäoikeudessa.

Tukkapöllyä, kylmiä suihkuja, saippuaa hammasharjaan ja sinappia yhden lapsen pyllyyn.

Näitä keinoja helsinkiläisisä käytti kolmen lapsensa "rauhoittamiseen". Helsingin käräjäoikeus tuomitsi isän kolmesta pahoinpitelystä yhteensä 960 euron sakkoihin.

Tuomion mukaan isä tukisti kaikkia kolmea lastaan. Isän mukaan hän halusi tukasta tarttumisella estää lastensa riehumisen.

Isän mukaan hän oli tehnyt toimensa hyvässä tarkoituksessa kasvatusmielessä tarkoittamatta aiheuttaa lapsilleen kipua.

Hän kiisti, että olisi varsinaisesti tukistanut. Hän sanoi ottaneensa lapsiaan rauhoitusmielessä kiinni käsistä, tukasta ja korvista.

Hän myönsi laittaneensa lastensa hammasharjoihin tipan nestesaippuaa, koska lapset olivat kiroilleet.

Isän mukaan hän oli kehottanut lapsiaan laittamaan hammasharjat suuhun, mutta ei ollut itse laittanut harjoja suuhun.

Käräjäoikeuden mukaan lapsilla ei ollut ikänsä vuoksi mitään mahdollisuuksia vastustaa isäänsä.

Suihkukomennuksia isä kertoi antaneensa samaan tapaan kuin jääkiekossa, jossa pelaaja poistetaan kentältä.

Oikeuden mukaan isän tarkoituksena oli saada lapset alistumaan tahtoonsa epämiellyttävällä tavalla.

Oikeuden mukaan suihku oli ainakin aluksi kylmä, ja isä vei sinne lapset joko väkisin tai uhkailemalla.

Oikeuden mukaan isä laittoi myös yhden lapsensa pyllyyn sinappia. Tätä tapausta käräjäoikeus piti erityisen nöyryyttävänä lapselle.

Teko loukkasi oikeuden mukaan syvästi esimurrosiässä olevan lapsen koskemattomuutta.

Isä oli pyytänyt tekoaan anteeksi ja luvannut, ettei enää koskaan tee niin.

Tekohetkellä lapset olivat 4-10-vuotiaita. Teot tapahtuivat pari vuotta sitten.

Vanhemmat olivat eronneet, ja teot tapahtuivat lasten ollessa isän luona vierailulla.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän se kuvitteli sinapin perseessä tekevän?

Ja pahinta: lapset eivät VOI kieltäytyä menemästä isänsä luo, koska ISÄLLÄ on oikeus tavata lapsiaan.

Vierailija
2/24 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kasvattaa...kun muut keinot kuin kurittaminen ei riitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkälaisen ihmisen mieleen edes tulee tuommoinen? Ei voi ymmärtää.

Mulla on 3 lasta oon minäkin joskus antanut luunapin tai tukkapöllöä, mutta että sinappia joku laittanut takapuoleen.

Tarhassa mulle laitettiin (v 1978) saippuaa hammasharjaa ja mun piti harjata sillä hampaani. Syynä oli kun en syönyt kaikkea ruokaa loppuun mitä lautasella oli.

Vierailija
4/24 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi jutussa mainittu isä sai ihan naurettavan pienen tuomion, järkyttävää. Muutenkin tästä lasten tietentahtoisesta satuttamisesta pitäisi pitää enemmän haloota. Tukkapölly ja luunappi ovat laissa kiellettyjä, myös niihin pitää puuttua. En tajua sellaisia vanhempia, jotka tieten tahtoen satuttavat lastaan.

Ja joo, mulla on kaksi todella villiä tenavaa. Aina ei puhe tepsi, mutta enpä usko, että tukkapöllykään tepsisi. En ainakaan aio kokeilla. En halua kasvattaa lapsiani pelkäämään minua.

Vierailija
5/24 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin maksaa vielä sen hinnan, että kun lapset kasvavat eivät halua kuulla sanaakaan "isästään".

Vierailija
6/24 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se mene yleensä toisinpäin?

Sinappi tulee lapsen takapuolesta helsinkiläisisän käteen?

Vierailija
7/24 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän se kuvitteli sinapin perseessä tekevän? Ja pahinta: lapset eivät VOI kieltäytyä menemästä isänsä luo, koska ISÄLLÄ on oikeus tavata lapsiaan.

Vierailija
8/24 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota sinappia olen kuullut keskenkasvuisten ääliöiden kokeilleen kissoilla ja koirilla.

Vierailija
9/24 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pahinta: lapset eivät VOI kieltäytyä menemästä isänsä luo, koska ISÄLLÄ on oikeus tavata lapsiaan.

Tapaamisoikeuksilla varmistetaan LAPSEN oikeus kumpaankin vanhempaan. Näin mulle painotettiin lastensuojelussa kun tehtiin meidän tap.sop.

Vierailija
10/24 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuollaisessa tapauksessa ainakin menettää tapaamisoikeudet?

Vierailija
11/24 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaamisoikeuksilla varmistetaan LAPSEN oikeus kumpaankin vanhempaan. Näin mulle painotettiin lastensuojelussa kun tehtiin meidän tap.sop.

Sukulaislapseni eivät halunneet mennä tapaamaan isäänsä vankilaan. Sossun käsitys oli, että tapaamisioikeus voidaan kääntää myös tapaamisvelvollisuudeksi. Lapset kävivät pakotettuina tapaamassa äitinsä tappajaa. Että semmoinen oikeus.

Vierailija
12/24 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolman pojan yh ja kaikki lapseni ymmärtävät puhetta. Missä siis vika jos joku ei saa lapsiaan tottelemaan? Lapsissa vai kasvattajassa?

Vierailija
13/24 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta kuinka sairas miehen pitää olla, että menee laittamaan lapsensa pyllyyn SINAPPIA???? Siis mistä tuo on edes opittu???

Vierailija
14/24 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis onko lapsen suun pesu saippualla laitonta?

Vierailija
15/24 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku tukistus aiheesta vielä menee, samoin tuo suun pesu saippualla, on käytössä meilläkin tarvittaessa.

Mutta kylmät suihkut, uhkailut, korvista repiminen saatikka sinapin laitto takapuoleen ovat jotain ihan muuta. Voi kun joku tekisi saman takaisin tälle kyseiselle luomakunnan kruunulle.

Vierailija
16/24 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) jotain häikkää kiintymyssuhteessa

b) vanhemmuuden keinot hukassa.

Vierailija
17/24 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti laittoi lapsensa kiroiltua tämän suuhun lusikallisen suolaa ja pakotti nielaisemaan.

Vierailija
18/24 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) jotain häikkää kiintymyssuhteessa

b) vanhemmuuden keinot hukassa.

Vierailija
19/24 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku tukistus aiheesta vielä menee, samoin tuo suun pesu saippualla, on käytössä meilläkin tarvittaessa. Mutta kylmät suihkut, uhkailut, korvista repiminen saatikka sinapin laitto takapuoleen ovat jotain ihan muuta. Voi kun joku tekisi saman takaisin tälle kyseiselle luomakunnan kruunulle.

kuin tuo isä. "pikkutukistus aiheesta vielä menee". hei haloo! väkivaltaa se on pienikin väkivalta. hyväksytkö jos lapset pikkuisen purevat toisiaan tai sinua, kai se vielä menee, kunhan ei irtoa palasta?

Vierailija
20/24 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun äiti dokaa ja elää holtittomasti, täällä asiasta huomauttavelle lapsettomalle syljetään silmät suut täyteen, kuinka tämä ei lapsia ansaitsisikaan ja äidissä, jolta lapset viedään huostaan, ei ole yhtään mitään vikaa.

Näin.