Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luin toinen kotona toinen töissä ketjua. Uskomatonta mitä naiset ajattelevat miten kotitöiden pitää jakautua.

Vierailija
17.11.2022 |

Siis toinen töissä 8h +työmatkat ja tosi moni nainen on sitä mieltä ettei kotona olijan tarvitse tehdä kaikkea kotityötä. Normi asunnossa ei nyt niin hirveästi niitä ole. Pyykinpesu iso homma? Laittaa koneeseen ja kuivumaan, sitten laittaa kaappiin. Ei juma.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen meistä kahdesta se, joka on kotona, kun toinen on töissä ja todellakin teen kaikki kotityöt. Tosin en maksa puolia asumismenoista, kun toisella isot tulot

Terveisin kolmekymppinen mies

Ei voi olla niin vaikeaa.

Vierailija
2/22 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ns miesten työt kuuluvat kokonaan miehille. Asiassa ei ole mitään keskustelemista, eikä siitä pidetä kirjaa. Nainen ei koske ruuvitalttaan, tunkkiin, lumilapioon, kuormaremmiin eikä vessanpöntönavausimukuppiin.

- Muut työt jaetaan tasan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ns miesten työt kuuluvat kokonaan miehille. Asiassa ei ole mitään keskustelemista, eikä siitä pidetä kirjaa. Nainen ei koske ruuvitalttaan, tunkkiin, lumilapioon, kuormaremmiin eikä vessanpöntönavausimukuppiin.

Jaa, kyllä minä naisena jouduin tekemään sekä "miesten että naisten töitä" kun puoliso oli aikanaan ulkomailla töissä. Omakotitalosta ei esim. lähdetty mihinkään ilman lumien kolaamista. Kuormaliinojen käyttöä en opetellut, enkä peräkärryn peruuttamista.

Vierailija
4/22 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, kyllä minä naisena jouduin tekemään sekä "miesten että naisten töitä" kun puoliso oli aikanaan ulkomailla töissä. Omakotitalosta ei esim. lähdetty mihinkään ilman lumien kolaamista. Kuormaliinojen käyttöä en opetellut, enkä peräkärryn peruuttamista.

nii että kun toinen on ulkomailla nii kotityöt jaetaan... miten liittyy mihinkään? 

Vierailija
5/22 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen 10h/vko pidempään töitä kun mies eli vastaavasti tienaan myös enemmän, suhteessa teen myös sisällä enemmän kotihommia, joskus myös ulkona mutta harvemmin.

Toisaalta missä ollaan aina? Sisällä.

Ulkohommia on harvemmin.

Vierailija
6/22 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mikä pääsääntöisesti siivoan, hoidan pyykin, lattioiden/saunan/ikkunoiden pesun ja kaappien järkkäilyn, ruohonleikkuun, lehtien puhaltamisen ja haravoimisen, eläinten hoidon, luon lumet jne.

Mies tekee sitten isommat lumityöt, remppajutut, vuosihuollot taloon ja muut siihen liittyvät.

Vierailija
7/22 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennainen pointti, jonka tämäkin ap jättää jostain syystä sanomatta, on se syy miksi toinen on kotona. On aika paljon eroa sillä, teetkö siellä kotona väitöskirjaa ja etsit samalla aktiivisesti töitä. Tai oletko sairaseläkkeellä. Tai vannoutunut kotiäiti/-isä. Tai jotain muuta.

Tän keskustelun jatkamisessa ei ole mieltä ennen kuin tähän vastataan.

Vierailija
8/22 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen mielestä arjen pyörittäminen on joku mystinen ja raskas kokopäivätyö, vaikka todellisuudessa se koostuu lähinnä naisen vetelehtimisestä sohvalla, somettamisesta ja hömpän tuijottamisesta telkkarista.

Vierailija
9/22 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen maksaa kaikki talouden menot, voi toinen tehdä kotityöt. Jos kumpikin maksaa osansa, niin kotityöt puolitetaan. Aika on rahaan verrattavaa eikä toisen ajalla saa loisia.

Jos perheessä on pieniä lapsia, ihan vauvojakin, niin yhteiskunta maksaa niiden lasten hoitamisesta, ei kotitöiden tekemisestä.

Vierailija
10/22 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mikä pääsääntöisesti siivoan, hoidan pyykin, lattioiden/saunan/ikkunoiden pesun ja kaappien järkkäilyn, ruohonleikkuun, lehtien puhaltamisen ja haravoimisen, eläinten hoidon, luon lumet jne.

Mies tekee sitten isommat lumityöt, remppajutut, vuosihuollot taloon ja muut siihen liittyvät.

Oletteko lapseton pari ja sinä kotona koko ajan?

Vierailija
11/22 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nii että kun toinen on ulkomailla nii kotityöt jaetaan... miten liittyy mihinkään? 

Jos siellä ulkomailla pitää pyöriä niin tiuhaan, että ei pysty tekemään omaa osaansa, niin silloin voi ulkoistaa ne hommat ja maksaa itse laskun.

Vierailija
12/22 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kukaan ei ole onnistuneesti väittänyt että liinojen sitominen ja kiristys on työ?!?

Vierailija
13/22 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen mielestä arjen pyörittäminen on joku mystinen ja raskas kokopäivätyö, vaikka todellisuudessa se koostuu lähinnä naisen vetelehtimisestä sohvalla, somettamisesta ja hömpän tuijottamisesta telkkarista.

Ei siis kokemusta perhe-elämästä?

Vierailija
14/22 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10, meillä on kaksi lasta, eläimiä, mieheni on yrittäjä ja itse teen vuorotyötä, yleensä yötä .

Meillä on tämä toimii ihan hyvin, kun teen, teen tehokkaasti ja aikaa jää paljon omiin harrastuksiinkiin, kone ne pyykit ja astiat pesee.

Yleensä teen ruokaa monet annokset lautaselle valmiiksi kaappiin niin on kaikkien helppo ottaa kun tulevat kotiin kuka mistäkin.

Vierailija
15/22 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olennainen pointti, jonka tämäkin ap jättää jostain syystä sanomatta, on se syy miksi toinen on kotona. On aika paljon eroa sillä, teetkö siellä kotona väitöskirjaa ja etsit samalla aktiivisesti töitä. Tai oletko sairaseläkkeellä. Tai vannoutunut kotiäiti/-isä. Tai jotain muuta.

Tän keskustelun jatkamisessa ei ole mieltä ennen kuin tähän vastataan.

Tämä, plus se, että siltikään vastauksen taustalla ei ole sellaista kollektiivia kuin "naiset".

Vierailija
16/22 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen meistä kahdesta se, joka on kotona, kun toinen on töissä ja todellakin teen kaikki kotityöt. Tosin en maksa puolia asumismenoista, kun toisella isot tulot

Terveisin kolmekymppinen mies

Ei voi olla niin vaikeaa.

Tämä. Mulla ihan sama. Kun toinen tekee pitkää päivää duunissa ja maksaa lähes kaiken, on itsestäänselvyys, että minä teen kotityöt. Laitan myös joka päivä ruoan, varmistan, että on salaattia, keitän aamukahvin valmiiksi, katson, että varmasti meillä on aina siistiä, pakkaan mieheni tavarat valmiiksi työmatkalle ja taatusti annan pillua aina kun sitä tahtoo. Tämä toimii meillä.

Vierailija
17/22 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä miksi siellä on.

Jos on kotitoimisto/etätyö/lapset, niin ei kyllä ehdi tehdä kaikkea eikä pidäkään.

Vierailija
18/22 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätit ap pois sen tiedon että kulut maksetaan puoliksi. Silloin kotityötkin puoliksi.

Mutta jos mielestäsi töitä on vähän, tee sinä ne.

Vierailija
19/22 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttääkö muita ihmiset joilla on kuvitelma, että heidän mielipiteensä ansaitsee niin paljon enemmän näkyvyyttä että sille pitää tehdä uusi aloitus, vaikka sama keskustelu on jo etusivulla?

Tapaan ilmoittaa tuollaiset spämmeinä.

Vierailija
20/22 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, nämä olivat reunaehdot. Miksi silloin alat sotkemaan tähän esim lapsia? Kai se nyt silloin tarkoittaa että kotona olevalla ei ole muuta tekemistä ja työssä käyvä tuo elantoa molemmille. Voisihan myös olla että kotona oleva olisi kuurosokea neliraajahalvaantunut tai miljonääri joka maksaa omansa.