Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vanhempien ihmisten käsitys lääkärin tarpeellisuudesta

Vierailija
14.04.2011 |

Olen keskellä ahdistavaa tilannetta, kun toinen vanhemmistamme saa säännöllisesti aika hurjan kuuloisia kohtauksia, jotka ainakin saisivat itseni soittamaan heti ambulanssin, mutta kieltäytyy soittamasta edes lääkärille virka-aikana, puhumattakaan siitä, että kohtauksen aina soittaisi apua, tai edes naapuria katsastamaan vointia.

Vanhemmilla on ollut aina periaate, että lääkäriin mennään vain pää kainalossa, esim. katkenneita kylkiluita ollaan menty näyttämään joskus pitkän ajan päästä onnettomuudesta, vakavaa flunssaa kärsitty pari viikkoa ennen kuin edes ilmoittaa että on vähän ollu kuumetta jne. Me lapset asumme kaikki toisella reunalla Suomea, emmekä voi olla itse arkisin kuskaamassa esim. lääkäriin, ja nyt ihmetellään että mitä tässä tilanteessa oikein pitäisi tehdä. Pelkkä ajan varaaminenkaan ei välttämättä riitä, vaan pitäisi olla itse varmistamassa, että sinne lääkäriin tulee mentyä, ja ei edes suostu näistä kohtauksista ilmoittamaan meille kuin vasta jälkikäteen, jolloin emme voi ambulanssiakaan soittaa paikalle.

Ahdistaa ja ärsyttää tämä yhtä aikaa, en voi käsittää, että miksi juuri tuo lääkäri on sellainen paikka, jota pitää viimeiseen asti vältellä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siinä välttämättä auta järkipuheet ja tunteisiin vetoaminen, kun toinen ei vaan halua mennä lääkäriin.

Voi tietty koittaa saada omien kyläilyjen yhteyteen sovittua sen lääkärin ajan ja näin päästä vahtimaan että menee lääkäriin. Mutta se on sitten eri asia, että mitä hyötyä siitä on. Yleensä nimittäin nämä lääkäriä välttelevät kieltäytyvät lääkkeistä yms.

Tiedän hyvin, että tuollainen on ahdistavaa mutta toisaalta jokaisella on oikeus itse päättää asioistaan jos on kyse aikuisesta ja mieleltään vielä terveessä kunnossa olevasta ihmisestä.

Vierailija
2/2 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei välttämättä mitään apua tuo, ja kyllä ihminen itte vaistoaa milloin tosi on kyseessä. Kivempi kuolla kotona kun sairaalassa, ja lääkkeetkään ei välttämättä mitään aina auta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi