Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teillä hoidetaan kesälomat töissä? Lomatoiveista kyse...

Vierailija
14.04.2011 |

Tilanne on se, että olen ainut perheellinen...

Suosituin ajankohta on tietenkin heinäkuu, ja mua ottaa päähän jo valmiiksi jos mulle laitetaan loma toukokuulle- tai syyskuulle kun lapset koulussa..en siis hyötyisi lomasta mitenkään. Mies (joutuu) pitämään heinäkuussa ja olisi kiva jos edes viikon tai kaksi sais viettää perheen yhteistä lomaa :/

Meillä vmäinen pomo, joten kaikki on mahdollista vaikka lomatoive olisi mitä. Ensi viikolla lista isketään seinälle ja se on sitten siinä...huoh.

Miten teillä muilla hoidetaan asia?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ihana työpaikka. Meitä ei kukaan halua nähdä heinäkuussa, joten sekä minä että kaikki työkaverit lomaillaan silloin.

Vierailija
2/57 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

entisessä naisvaltaisessa työpaikassani jouduttiin siirtymään ns. kiertävään lomaan (nyt toukokuu, ensi vuonna kesäkuu jne. jne.) kun naiset eivät saaneet niitä lomiaan sovittua ilman sotaa. Käytännössä olisi ehkä onnistunutkin se, että useampi olisi ollut heinäkuussa lomalla, mutta kun siitä ei pääsry sopuun niin tuo systeemi otettiin käyttöön.

Nykyisellä työpaikallani meitä on minä ainoana naisena ja muutama mies ja hyvin on saatu asiat vekslattua ihan keskenämme.

On varmaan joo kurjaa, jos perheellinen joutuu viettämääm lomaa touko-/tai syyskuussa, mutta kyllä sinkkuajoiltani muistan että se loma on myös perheettömälle ihan yhtä tärkeä ja monet menot ja reissut (vaikkapa sukulaisten kanssa) joille halusi mennä olivat yleensä juuri heinäkuussa. Eli ihan turha se on perheettömälle sanoa että loman voi pitää milloin vaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänä vuonna pyritään kaikki pitämään yhtäaikaa lomaa. heinäkuun tokasta viikosta eteenpäin 4 viikkoa

Vierailija
4/57 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli aiemmin kiertävä lomakuukausi, kuten tuossa jollakulla ylempänäkin. Se ei kuitenkaan miellyttänyt kaikkia, ja siirryttiin systeemiin jossa jokainen saa vuorovuosina ekan valintavuoron. Edellisen vuoden valitsija siis siirtyy jonon hännille ja jonon kakkonen valitsee seuraavaksi, jne. Keskenään vaihdoista voi sopia, mutta se ei vaikuta seuraavan kesän valintavuoroon.

Vierailija
5/57 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljäs vuosi sitten lomailtiin perheenä. Mun työpaikassa taas pulju kiinni aina koko heinäkuun ja se on kaikkien lomakuukausi. Palkatonta toki sai, kun sopi erikseen, muutaman viikon otin silteen, että päästiin koko perhe reissuun.

Nyxällä ja mulla nykyään työpaikat, missä saadaan ihan itse päättää lomamme. Tai siis ehdotamme jotain ja ne hyväksytään aina. Kertaakaan ei ole evätty.

Vierailija
6/57 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei ole montaa henkeä valitsemassa.

Meillä on kiertävä ja mä vaihdan lomia. On sovittu, että sitten vastaavasti perheelliset (keillä lapsia jo), jotka saa multa heille sopivia päiviä, tekee mun vuoroja sitten syksyllä/keväällä, jotta pääsen miehen kanssa pitkillä viikonloppumatkoille.

Vierailija
7/57 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lomat saa sopia vapaasti, kunhan toinen on töissä kun toinen on lomalla.

Vierailija
8/57 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että saisin edes viikon tai kaksi heinäkuusta jotta saisimme viettää yhteistä aikaa edes kerran vuodessa. Mun mielestä on epäreilua jos perheellinen pakotetaan pitämään lomaa toukokuussa/syyskuussa. Ennen lapsia asialla ei ollut niin väliä, nyt joutuu sumplimaan :/

ap

Vierailija
9/57 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesäloma ja olisi varmaan ihan hyväkin, että hiukan porrastaisitte miehesi kanssa niitä lomia.

Joten voisit vallan hyvin olla lomalla vaikkapa kesäkuun puolivälistä alkaen. Saisitte kumminkin sitten yhteistäkin lomaa miehen kanssa, eiköstä vaan?

Minusta voisi ihan hyvin perustella lomatarvetta. Jos monella on perusteltu tarve juuri heinäkuulle, niin SITTEN voisi ottaa huomioon sen, onko ko. työntekijä lomaillut edellisenä vuonnakin heinäkuussa ja antaa etusijan sille, joka lomaili muulloin.

Aikamoista sovitteluahan tuo on, ja osa työntekijöistä on raivostuttavan jääräpäisiä sen lomatoiveensa kanssa, ei suostu yhtään sovittelemaan.

- 28 ihmisen esimies-

Vierailija
10/57 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesäloma ja olisi varmaan ihan hyväkin, että hiukan porrastaisitte miehesi kanssa niitä lomia.

Joten voisit vallan hyvin olla lomalla vaikkapa kesäkuun puolivälistä alkaen. Saisitte kumminkin sitten yhteistäkin lomaa miehen kanssa, eiköstä vaan?

Minusta voisi ihan hyvin perustella lomatarvetta. Jos monella on perusteltu tarve juuri heinäkuulle, niin SITTEN voisi ottaa huomioon sen, onko ko. työntekijä lomaillut edellisenä vuonnakin heinäkuussa ja antaa etusijan sille, joka lomaili muulloin.

Aikamoista sovitteluahan tuo on, ja osa työntekijöistä on raivostuttavan jääräpäisiä sen lomatoiveensa kanssa, ei suostu yhtään sovittelemaan.

- 28 ihmisen esimies-

Juu, siis mulle sopisi ehdottamasi ajankohta. En tiedä sopiiko sekään (pomolle). Viime vuonna mulla oli lomaa heinäkuussa 2 viikkoa ja elokuussa 1 viikko.

Hankalaksi asian tekee se, etten tiedä kenen kanssa lomat ei saa mennä päällekkäin. Helpompaa olisi, jos pystyisi sumplimaan nämä asiat työkavereiden kanssa. Mieluummin niin, kuin se että lista lätkäistään seinälle ilman mitään keskustelua ...

Vierailija
11/57 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki haluavat heinäkuun, mutta kaikki eivät voi olla pois tuolloin?

Vierailija
12/57 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sulla viimevuonna oli kaksi viikoa heinäkuussa ja yksi viikko elokuussa, niin miksi haukut pomoasi?????????

Vierailija
13/57 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että saisin edes viikon tai kaksi heinäkuusta jotta saisimme viettää yhteistä aikaa edes kerran vuodessa. Mun mielestä on epäreilua jos perheellinen pakotetaan pitämään lomaa toukokuussa/syyskuussa. Ennen lapsia asialla ei ollut niin väliä, nyt joutuu sumplimaan :/ ap

Vierailija
14/57 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina pystytty sopimaan lomat sujuvasti ja joustavasti toinen toistemme toiveita kunnioittaen. Tosin tätä nykyä meitä on enää kaksi jotka teemme samoja hommia ja tuuraamme toinen toisemme ja olemme jo muutamana edellisvuotena ns. puolittaneet heinäkuun ja molemmat olemme olleet tyytyväisiä. Lisäksi olemme molemmat jakaneet lomamme kahteen osaan, 3 ja 1 vkoa ja se on toiminut hyvin. 1 vko heti alkukesästä tai elokuussa ja 3 viikkoa heinäkuun liepeillä. Koskaan ei ole tarvinnut tapella eikä esimies ole lomiamme evännyt koska itse tiedämme parhaiten miten saamme työt hoidettua.

Vierailija
15/57 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomatoiveista, ja joustoista.

ap

Vierailija
16/57 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit yhden vuoden esimies, vetäisit ranteet auki. Susta ei olisi siihen. Älä hauku pomoasi, sillä jos kaikki olisitte heinäkuussa lomalla, sulla ei olisi kohta töitä, hölmö!

Vierailija
17/57 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sulla viimevuonna oli kaksi viikoa heinäkuussa ja yksi viikko elokuussa, niin miksi haukut pomoasi?????????

ap

Vierailija
18/57 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomatoiveista, ja joustoista. ap

ei tule onnistumaan. Olisit huono esimies.

Vierailija
19/57 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheetönkö?

Vierailija
20/57 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit yhden vuoden esimies, vetäisit ranteet auki. Susta ei olisi siihen. Älä hauku pomoasi, sillä jos kaikki olisitte heinäkuussa lomalla, sulla ei olisi kohta töitä, hölmö!

No ei nyt kyse olekaan siitä, että kaikkien pitäisi viettää heinäkuussa lomaa. Kyselin lähinnä sitä, että miten TOISTEN työpaikoilla hoidetaan nämä lomatoiveet? Onko jokin kiertävä systeemi tms?

ap