Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammshoidon täytyisi olla kaikille ilmaista!

Vierailija
14.04.2011 |

Aina hampaiden kunto ei ole kiinni huonosta hoidosta tai huonoista elintavoista.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä aina kuitenkin on!! :D

Sanoppa yksikin syy miksi ei olisi?

En ole ap, mutta sä et ole tainnut ajatella asiaa ihan loppuun!

Multa puuttuu useita pysyviä hampaita, ja se aiheuttaa hieman enemmän toimenpiteitä elämäni loppuun saakka kuin keskiverto-Keijolla. Esim. mulla on vieläkin pari maitohammasta - mitäs sitten, kun ne sanovat sopimuksensa irti?

Mulla oli vuosia sitten lääkitys, joka kuivatti suuta. Se aiheutti reikiä, joita mulla ei normaalisti ole juuri ollut.

Kolmas vaiva, joka mulla on, on hampaiden yhteen pureminen. Se on pahaksi sekä hampaille että niskan ja hartiaseudun lihaksistolle.

Ja sitäpaitsi, hoidetaanhan muitakin omista elintavoista johtuvia sairauksia ja vammoja.

Vierailija
2/5 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoinkin että yleensä..

No kyllä munkin mielestä jos puuttuvia hampaita on niin esim oikomishoidot vois olla ilmasia.

Monilla on puuttuvia hampaita ja poistettua hampaita joiden puuttuminen ei vaikeuta oikeastaan mihinkään.

Ja jos on joku lääkitys joka kuivattaa suuta silloin suuta kuuluu vaan kotihoitaa entistä huolellisimmin. Markkinoilla kymmeniä aineita kuivan suun hoitoon.

Yleensä purentavaivoihin auttaa purentakisko, jonka hankkiminen ei kovin kallista ole. Sekin kyllä mielestäni voisi olla sellainen jonka saisi ilmaiseksi, kun eihän ihminen purennalleen paljoa voi :) Mut reiät hampaissa on yleensä ihan omaa huolimattomuutta. Jos hampaiden hoito muuten sujuu voi ruokailutottumuksissa olla jotain joka vaikuttaa paljonkin reikiintymiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä sanon, että maailma on täynnä yksilöitä. On paljon muitakin hammasvaivoja kuin reiät, ja reikiäkin voi saada, vaikka huolehtii hammashygieniasta, kuten itse teen.

Mulla ei ole varaa tällä hetkellä hankkia purentakiskoa, joten se siitä. Kisko maksaa 150 e + 3 käyntiä hammaslääkärillä. Kunnalliselle ei pääse tällaisen ongelman takia.

Vierailija
4/5 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla ihmisistä hammaslääkärikäynneillä hoidetaan asioita joihin itse voi vaikuttaa.

Tottakai poikkeuksia on, mutta ei mun mielestä automaattisesti kaikkien hoitojen pitäisi olla ilmaisia. Meillä töissä suurinosa potilastyöstä on juuri tuota paikkausta. Ja aika harvalla syy reikiintymiseen löytyy esim lääkityksestä.

Vierailija
5/5 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä aina kuitenkin on!! :D

Sanoppa yksikin syy miksi ei olisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan