Millainen mies huutaa (harvakseltaan!) itkevälle vauvalleen/taaperolleen "Hiljaa!" ?
Kommentit (15)
ei tee MITÄÄN kotitöitä tai juurikaan osallistu lasten hoitamiseen kuin hetkittäin (=oman suihkussa käymiseni ajaksi) perheen arjen pyöritykseen.
Mutta äärimmäisen harvoin huudan enkä varsinkaan niin pienelle lapselle!
ap
ei tee MITÄÄN kotitöitä tai juurikaan osallistu lasten hoitamiseen kuin hetkittäin (=oman suihkussa käymiseni ajaksi) perheen arjen pyöritykseen.
Kai se mies voi olla väsynyt myös siihen työelämään? Vai meinaatko että kaikki työmurheet ja pitkän päivän väsymys pitäisi jäädä siltä seisomalta eteiseen, kun ovesta astuu sisään?
Eihän tuo tietysti ole OK, mutta väsyneenä myös itse olen tiuskaissut lapselle ''hiljaa''
no aika idiootti täytyy olla, jos tosiaan vauvalle tai pikkutaaperolle huutaa! Vauva kertoo itkullaan pahasta olostaan ja vastaus on pelottava huuto... on siinä vuorovaikutus todella vinossa.
Luultavasti miehellä on taustalla turvaton tms. kiintymyssuhde omasta lapsuudestaan. mutta kasvun paikka miehelle joka tapauksessa, ettei jatka tuhoa seuraavaan sukupolveen.
Kukaan järkevä aikuinen ei huuda vauvalle, ei mistään syystä. Eikä pienelle taaperollekkaan.
Ylipäätään ei kenellekkään, huutaminen on todella typerää ja sillä ei saavuta mitään.
Ja juu, mulla on 4 lasta ikähaitarilla 16v -5kk
Ja ei ole tarvinnut vilkkaille lapsillekkaan huutaa.
Oikeesti onko joku joksu muka saavuttanut tuloksia huutamalla? Jos niin millaisia?
Tuloksia näkyy silloin, kun on nätisti selitetty sata kertaa, eikä lapsi usko, niin kun kunnolla karjaisee niin totteleehan se. Eipä paljon muu joskus valitettavasti auta.
Vauvallekin on toisinaan tullut huudettua hiljaa, mutta juu, eipä se raukka sillä hiljene. Joskus vaan tuntikausien kitinän jälkeen näin on tullut tehtyä.
kuuluu vaan kun jotkut kiillottaa...
Väsynyt tietenkin. Tai sellainen mies, jolla on tinnitus ja kuulovaurio tullut lasten huudosta (kuten minun miehelläni).
Ja esimerkiksi sellainen äiti, jolla on todella kovia kipuja, kuten minulla juuri eilen. Silloin huusin taaperolle useamman kerran ole hiljaa, kun hän ei nätisti pyytämällä ollut. En kestänyt metakkaa siinä kivussa.
Olen kyllä ihan väsyneenäkin ja kovassa stressissä huutanut. Sellaista sattuu. Joskus ei vaan puhe auta, ja joskus ei itsellä riitä pinna. Ihan inhimillistä. Lapsellista demonisoida normaalia elämää tuolla tavoin kuin jotkut tekevät.
mitähän tekee kun lapsi kasvaa?
Miehen täytyy olla tosi heikko miehisyydessä kun huutaa noin pienelle. Se on todellakin heikkouden merkki eikä miehisyyden.
Miksei älyä ottaa syliin ja rauhoitella omaa lastaan?
Älä vaan enää lisäänny tollasen kanssa.
Mutta eniten riippuu siitä, miten itse asian kokee. Olen huutanut lapselle joskus ja kokenut siitä hirveää morkkista. Jos ei itse näe että se on väärin, on tilanne huolestuttava. Jos on väsynyt tms ja myöntää virheensä, kehitys on mahdollista eikä ole niin paha juttu.
niin tyhmää aikuista ihmistä ei voi olla joka ei ymmärrä että tuosta on seurauksena korkeintaan kovempi itku ja huuto, ei muuta.
Sen ymmärrän että 3v ylöspäin riehumiseen ei välillä auta muu kuin karjaisu HILJAA, kun on toimittava nopeasti ja lapsi on saatava hiljaiseksi kun vaikkapa puhuu tärkeää puhelua, harvoin käytettynä myös tehoaa. Itkuun ei kyllä huuto auta.
Ja selvähän se on, että tuollainen ei ole millään tavalla tyylikästä. Mutta väsyneenä sitä joskus tuntee olonsa epätoivoiseksi, ja silloin saattaa tehdä jotain tuollaista tyylitöntä.
Ja mies tosiaan voi olla väsynyt, vaikka juuri kotityöt tai lastenhoito ei häntä olisikaan väsyttänyt. Näyttää ap itsekin olevan niin väsynyt, ettei enää pysty ajattelemaan loogisesti, joten todennäköisesti mies on silloin ihan yhtä väsynyt.
no aika idiootti täytyy olla, jos tosiaan vauvalle tai pikkutaaperolle huutaa! Vauva kertoo itkullaan pahasta olostaan ja vastaus on pelottava huuto... on siinä vuorovaikutus todella vinossa. Luultavasti miehellä on taustalla turvaton tms. kiintymyssuhde omasta lapsuudestaan. mutta kasvun paikka miehelle joka tapauksessa, ettei jatka tuhoa seuraavaan sukupolveen.
Toivottavasti miehes tajuaa mitä on tekemässä ja että ei todellakaan jatka samaa kohtelua omalle lapselle, jota on ehkä saanut omassa perheessään..näin valitettavan usein käy. Varsinkaan kun ei edes osallistu lasten hoitoon ja kodin muihin tehtäviin. Heivaa tollanen veks tai ota ainakin puheeksi, että et hyväksy tuommoista ja pidä lapsen puolta.
Sinäkö et muka koskaan ole hermostunut?