Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä repäistä palkkatoive, kun palkkaus alalla vaihtelee paljon?

Vierailija
13.04.2011 |

Olen hakemassa projektipäällikön työtä alalta, jolla olen ennenkin työskennellyt mutta toisessa maassa. Silloinen palkkani ei siis ole missään mielessä vertailukelpoinen Suomen-palkkoihin, eikä minulla ole mitään käsitystä siitä, mitä alalla Suomessa maksetaan. Yritin googlata, mutta sain hyvin monenlaisia lukuja.

Yhteen paikkaan laitoin palkkatoiveeksi 3000 € summamutikassa, en päässyt haastatteluun, oli kuulemma liikaa. Seuraavaan hakemukseen laitoin sitten 2500 €, mutta mistä tiedän, alihinnoittelenko itseni täysin?

Yliopistotutkinto ja työkokemusta on, joskin vain muutaman vuoden ajalta.

Ärsyttää tuollaiset palkkatoivepyynnöt, kun rekrytoijalla on kuitenkin se palkkahaarukka ennakkoon määritelty. Miksei sitä voida ilmoittaa suoraan?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja palkat vaihtelee valtiolla, kunnilla, yliopistolla...

Muutamia vuosia työkokemusta omaavalle maisterille palkka voisi olla n. 2800, vastavalmistuneelle 2300-2500. Vähän kokeneemmalle, hyvin hommansa hoitavalle ilman esimiesvastuuta 3000, seniorille 3300-3500.

Kyllä minusta pitäisi voida laittaa toiveeksi 3000, jos sinulla kuitenkin on työkokemusta, ja jos voi, niin lause: Olen valmis keskustelemaan palkastani.

No olin kyllä ajatellut että 3000 on ihan liian vähän, toki tehtävätkin vaikuttaa mutta ajattelin lähempää neljää tonnia, mietin vain missä menee raja, mutta kolme on auttamattomasti liian vähän kys. hommista sen tajuan itsekin.

Vierailija
22/23 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja palkat vaihtelee valtiolla, kunnilla, yliopistolla...

Muutamia vuosia työkokemusta omaavalle maisterille palkka voisi olla n. 2800, vastavalmistuneelle 2300-2500. Vähän kokeneemmalle, hyvin hommansa hoitavalle ilman esimiesvastuuta 3000, seniorille 3300-3500.

Kyllä minusta pitäisi voida laittaa toiveeksi 3000, jos sinulla kuitenkin on työkokemusta, ja jos voi, niin lause: Olen valmis keskustelemaan palkastani.

minusta kyllä aloittainkin vaihtelee yliopistolla, tutkijat jne erikseen ja kunnallisella asiantuntija projektissa voi helposti tienata enemmän kuin projektipäällikkö.Siksikin kiinnostaa mistä revit nuo palkat kun mulla ainakin on tosi eri käsitys, kavereiden perusteella?

-perus FM, kohta tohtori

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muulle kuin opetushenkilöstölle. Palkkaus perustuu tehtäväkohtaiseen palkanosaan ja suoritumisen perusteella maksettavaan lisäosaan. Toki pitää ensin tietää työn vaativuus, tämä taulukon rivi koskee perusmaisteria. Projektipäälliköllä voisi hyvinkin olla lähtökohtaisesti 300 enemmän ja vaikka 4000 euroon saakka.

Se joka kirjoitti nuo palkat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan