Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvan nukkumisesta, vinkkejä kaivataan :)

Vierailija
13.04.2011 |

Huomenta kaikki!

Tässä huonosti nukutun yön jälkeen aloin pohtimaan erästä asiaa...

Meillä on nyt siis 3,5kk vanha poika joka nukkuu pääosan yöstä yleensä vieressäni, koska meillä molemmilla on taipumusta "nukahtaa tissille" :D alkuyön nukkuu omassa sängyssään mikä on meidän sängyssämme kiinni ja ensimmäisen syötön jälkeen yleensä sitten vieressäni. Yö menee enemmän tai vähemmän valvoen kun poika pitää sellaista pientä tuhinaa ja kitinää unissaan (varmaan ilmavaivoja :/ ) ja tottamaar minä siihen herään, joka kerta :D loppu yöstä saatan laittaa pojan nukkumaan taas omaan sänkyynsä kun skarppaan etten nukahda siihen sänkyyn kun imetän (imetän siis yöllä makuu asennossa..)

Nyt mietein, että pitäisikö minun siirtää se sänky pois siitä oman sänkymme vierestä, samaan huoneeseen..? Ei ainakaan tulisi otettua poikaa siihen viereen niin helposti, kun täytyisi nousta ylös syöttämään eikä olisi sitä pinnasänkyä siinä ns. laitana..

Voisiko siitä olla todellista hyötyä, että nousisin joka kerta syötön ajaksi oikeasti ylös ja imettäisin istualtaan (ettei nukahtaisi :D ) ja sitenhän maito ilmeisesti tulee nopeampaan mikä taas voisi johtaa siihen, että poika ehtisi syömnään enemmän ennekuin nukahtaa ja siten nukkuisi mahdollisesti jopa pidempään? Nyt siis nukutaan ekat unet 3-4h ja sitten herätäänkin lopun yö 1-2h välein vähintään.. Eikä aina edes oikein tissi maistu vaan on juuri sellaista kitinää ja käninää siinä kainalossa..

Onko tässä minun teoriassani mitään päätä tai häntää?

Siitä kun ollaan niin montaa mieltä että onko lapsen parempi nukkua perhe pedissä vai omassa sängyssään vaikkakin samassa huoneessa? Onko muut kokeilleet samaa ja huomanneet todellista eroa?

Kiitos jo valmiiksi!!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan sänky aina vieressäni. En ole nukkunut lasten kanssa samassa sängyssä ihan siitä syystä etten saa silloin nukuttua hyvin ja seuraavaksi on mieletön univelka päällä.

Mä olen pitänyt erinomaisena ideana pitää vauvan sänkyä kiinni omassani, koska olen silloin vauvan vieressä. Kun vauva ääntelee tai herää, niin mä alan silittämään, taputtamaan pyllystä, laitan tutin suuhun ilman nousemista. Nukahdan itsekin paljon paremmin uudestaan, kun ei tarvii nousta ylös.

Kun olen siirtänyt vauvan sänkyyn, niin sitä ennen olen laittanut esim. rätin meidän väliin ja kun vauva alkaa hapuamaan omassa sängyssään mua, niin hänellä onkin se rätti siinä, joka useinmiten rauhoittaa.

Vierailija
2/9 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli vaan oman kokemukseni perusteella mieleen, että jos vaan jaksat, voit puolen vuoden kuluttua olla tyytyväinen, että vauva ei oppinut nukahtamaan tissille. Meillä oli ihan sama tilanne, ja vain nukkuakseni otin vauvan aina viereen. No pikkuhiljaa se rupesi heräämään ekalle syötölle aikaisemmin, sitten heräämään heti nukahdetuaan ja sitten heräämään heti kun sen yrittikin laittaa omaan sänkyynsä.

Kommentti vielä imetyskannustukseen: Ensin sanotaan, että imetä paljon yöllä, imetä sängyssä, pidä vauvaa vieressäsi ja tee niin kuin on itsellesi helpointa. Sitten puolen vuoden jälkeen kun kaikki nämä rutiinit on saatu vakiinnutettua, aletaan mm. neuvolasta kehottamaan yösyöntien lopettelua.

T. 10 kk imetystä eikä omasta tahdosta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman ehkä ristiriitaista tuo imetys neuvonta kyllä :D

Noh, nyt kuitenkin ulkoilemaan koiran ja vauvan kanssa, nukkuupa sitten poika edes päikkärit kunnolla ;)

Ap

Vierailija
4/9 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsavaivoihin juuri ettei maitoa tule vauhdilla, mutta niin jää sitten helposti röyhytys, voithan nousta vähän ylös välillä röyhyttämään. auttaako tutti kitinään? meillä nukuttaan parhaiten samassa sängyssä, mutta edessä sitten on tuo vieroitus jossain vaiheessa. ja meillä oli neuvolan lupa syöttää yölläkin jos vaan vauva haluaa, koska en aina edes kunnolla herä siiihen. ja ikää on 8kk.

Vierailija
5/9 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun "löysi" kätensä ja varsinkin kun alkoi syömään peukaloaan, niin ei ole tuttia suuhun saanut laittaa. Ihan ahterista sanon minä :D

Olen vain alkanut epäillä, että mahtaako poika saada syödyksi mahaansa täyteen, ennekuin nukahtaa kun tuntuu että yösyöttöjen nukkumisväli on niin olemattoman lyhyt, saati sitten kun menee nukkumaan (syötyään ensin tissin tyhjäksi :D) saattaa nukkua jopa 4h putkeen..

Voisiko tuolle pojalle vain jäädä yksinkertaisesti nälkä?

Tosin monesti sanotaan, että mahavaivoihin vauva voi hamuta lisää tissiä, mistä taas tulee lisää mahavaivoja jne...

Mä olen niin avuton tapaus, mut kaipa tää on normaalia etä tää on vielä ensimmäisen kanssa tälläistä hakemista :D

Ap

Vierailija
6/9 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla suunnilleen saman ikäinen ja nukkunut yöt ( 21-06) jo useita viikkoja. Joten.....yritä päästä yösyötöistä eroon iltatankkauksen avulla ja jos et ole ihan täysimetykseen hurahtanut, niin ota iltavelli kuvioihin...

Tissin sijasta tarjoa yöllä tuttia ilman sen kummenpia höpöttelyjä ( ettei vauva heräänny).

tsemppiä!

Vierailija
7/9 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla suunnilleen saman ikäinen ja nukkunut yöt ( 21-06) jo useita viikkoja. Joten.....yritä päästä yösyötöistä eroon iltatankkauksen avulla ja jos et ole ihan täysimetykseen hurahtanut, niin ota iltavelli kuvioihin...

Tissin sijasta tarjoa yöllä tuttia ilman sen kummenpia höpöttelyjä ( ettei vauva heräänny).

tsemppiä!

Mutta tuo toteutus taitaa tässä huushollissa olla lähes mahdotonta. Illalla syö todella hyvin ja ekan pätkän siis nukkuukin hyvin. Tuttipullosta ei oikein tuppaa enää syömään mitään, nyt yrittänyt vähän totutella pulloon, eikä enää saakkaan sellaista paskahalvausta siitä kuin ennen (ensimmäisinä kuukausina söi hienosti myös pullosta) Ja kyllä olemme alkaneet jo neuvolan luvalla antamaan pienissä annoksissa maidonseassa kiinteitä mutta annamme nyt alkuun vain joka toinen päivä jos maha tuntuu ärtyvän, kun tuntuu pojalla olevan muutenkin herkkä mnasu..

Ja kuten jo tuossa aiemmin totesin, tuttia poika ei suuhunsa ota, on sitten kuinka koomassa tahansa, sylkee ja kakoo ja saa hirveän kohtauksen :D Enkä kyllä tähänkään mennessä ole pojalle mitään koskaan öisin puhunut, ettei herää.

Ap

Vierailija
8/9 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsavaivoihin juuri ettei maitoa tule vauhdilla, mutta niin jää sitten helposti röyhytys, voithan nousta vähän ylös välillä röyhyttämään. auttaako tutti kitinään? meillä nukuttaan parhaiten samassa sängyssä, mutta edessä sitten on tuo vieroitus jossain vaiheessa. ja meillä oli neuvolan lupa syöttää yölläkin jos vaan vauva haluaa, koska en aina edes kunnolla herä siiihen. ja ikää on 8kk.

meillä muuten vauva nukkui mun vatsan päällä aamuyön mahallaan, vatsavaivoja. ja tuttikin kalpasi vasta 5kk ikäisenä, eikä aina huoli yöllä vaan haluaa tissin, jos on esim hampaita tulossa tai kipeä. ja velliä ei suostu vieläkään ottamaan, mutta muu ruoka kelpaa, pienissä määrin.

Vierailija
9/9 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin niin ihanan lohdullista, että tämä valvominen saattaa vielä jatkua piiiiitkääään :D niinkuin joillain on käynyt.

Ap