Miehen osallistumisesta polttreihin.
Mun isoveli menee naimisiin nyt kesäkuussa, meillä on myös kesäkuussa LA. Mulla lapset syntyy suht nopeaan ja on tullut kaikki neljä ennen la:ta aina. Nyt sitten olisi tyyliin joka vkl polttareiden suunnittelua (lue: bissen ottoa, illanistumista saunomista) miehelläni siis, ja sitten tietty vielä itse polttarit...
Mä vedin ihan hirveet herneet eilen, koska itse kun en täältä mihinkään pääse, häätkin jäävät ns juhlimatta" nyt mun osalta raskauteni takia... Noh, en tietenkään voi juhlia koska odotan uutta pikkusta ja itselleni asia on ookoo, mutta tuntuu pahalta, et ukko hehkuttaa polttareita ja menojaan ja ei ota tätä hommaa tosissaan. Kyse on kuitenkin mun veljestä, ei hänen, vaikka toimeen nyt tulevatkin. Ukon mielestä vauva ei tietenkään nyt tuu vielä toukokuussa milloin polttarit ois. Mutta entä jos?
Mitäs tuumaatte ukon käytöksestä?
Kommentit (12)
kuitenkin jo viides lapsi, niin kai sinä nyt kuukauden verran jaksat itseksesi olla viikonloput?
Anna miehen mennä menoihinsa, mutta ehdota, että hänen pitää olla sellaisessa kunnossa, että pystyy tarvittaessa tulla sua kuskaamaan synnärille ja sinne tueksi, jos synnytys alkaa.
Miksi sulla on tuollainen asenne, että jos sinä et voi saa tai pysty niin ei mieskään saa. Oot ottanut aika marttyyri asenteen.
Noh kahtotaan sitten joskus, kun itse olet innoissasi jostain...vaikka jollekkin kaasona tmv ja miehesi pauhaa sinulle, ettet saa mennä mihinkään tai mitään muutakaan...kuka täällä sitten itkee, kun mies on niin epis.
kohtele toista niinkuin haluaisit itseäsi kohdeltavan pätee monessa asiassa, varmaankin myös tässä.
Toi on tota miesten niin pakollist atekosyytä olla jokaikisen tekosyyn nojalla jossainmuuaalla kuin himassa. J aOnko nyt oikein et raskaanaoleva istuu himassa kaikkien muidenkin lasten kanssa joka vkl?? Eiköhän vastuu ole kummallakin.
Sähköposti on keksitty, sitäkautta ukkos voi osallistuu suunnitteluun, eikö?
Ja itse polttareis varmasti vastuullinen mies ois vaikka vaan kuski!
Tollanen liuta muksuja jo ennestään niin voi olla aika haaste synnytyksen alkaessa naisen yksin keksiä hoitajat lapsille j asitten vielä tuki synnytykseen mukaan.
jos itse haluaa, mutta jos sulla synnytys käynnistyy, niin kyllä miehen täytyy tulla hoitamaan lapsia ja/tai mukaan synnytykseen, miten nyt olettekin suunnitelleet. Ja täytyyhän hänen hoitaa lapsia kun sinä olet sairaalassa.
eLi tilannetta pitää seurata ja miehen pitää olla valmiudessa hoitaa lapsia tarvittaessa. ELi ei voi lähteä kauas ja pitää olla ajokunnossa.
teet noin monta lasta kun et selvästikään jaksa?
Taidat olla (niin kuin) yks mun tuttu, joka tekee mukulan joka vuosi kun vauvat on niiiin ihania.
Isommat ei sa huomiota ja sosku maksaa koko sakin elämisen.
Vaikka et olisikaan raskaana, niin mielestäni kun perheessä on pieniä lapsia, ei miehen kuulu mennä joka viikonloppu tuollaisiin menoihin. Polttarit on ok, mutta jos niitä kaljatuopin äärellä suunnitellaan monta viikonloppua etukäteen, niin en katsoisi sellaista hyvällä. Miehillä kun on joskus nuo "velvollisuudet" vähän erilaiset kuin naisilla... :(
Mut minäkään en ymmärrä, mitä niitä nyt joka viikonloppu pitää suunnitella? Ja kaljan kanssa?
Tuota en ymmärtäisi, olisin raskaana tai en.
Vaikka et olisikaan raskaana, niin mielestäni kun perheessä on pieniä lapsia, ei miehen kuulu mennä joka viikonloppu tuollaisiin menoihin. Polttarit on ok, mutta jos niitä kaljatuopin äärellä suunnitellaan monta viikonloppua etukäteen, niin en katsoisi sellaista hyvällä. Miehillä kun on joskus nuo "velvollisuudet" vähän erilaiset kuin naisilla... :(
jos itse haluaa, mutta jos sulla synnytys käynnistyy, niin kyllä miehen täytyy tulla hoitamaan lapsia ja/tai mukaan synnytykseen, miten nyt olettekin suunnitelleet. Ja täytyyhän hänen hoitaa lapsia kun sinä olet sairaalassa. eLi tilannetta pitää seurata ja miehen pitää olla valmiudessa hoitaa lapsia tarvittaessa. ELi ei voi lähteä kauas ja pitää olla ajokunnossa.
se on outoa, jos niitä pitää useana viikonloppuna kaljan voimin suunnitella...
Mistä näitä miehiä oikein aina löytyy? Mun mies ei edes haluaisi monta viikonloppua putkeen käyttää johonkin polttarisuunnitteluun, erityisesti, jos se suunnittelukin pitäisi tehdä jossain baarissa. Polttareihin voisi osallistua, mutta ei meillä tarttisi edes keskustella, lähdetäänkö joka viikonloppu baariin...
tuota minäkään en ymmärrä, että miksi niitä polttareita pitää kaljan voimin suunnitella. En todellakaan hyväksyisi, että minun mieheni lähtisi monta viikonloppua putkeen suunnittelemaan polttareita kaljan voimin. Jos selvin päin haluaa olla muiden juomisesta huolimatta, asia ok.
niin miehesi antaa sinulle vapaa-aikaa viikonloppuisin. Anna miehen juhlia rauhassa. Jaksaa olla sitten parempi isä lapsilleen.