2-lapsinen mamuperhe saa 2283 € verottomana käteen (Euroopan ennätys!!!)
Kommentit (40)
joten turha sanoa, että suomalaisilla ja mamuilla samat tuet. Niille on myös omia työvoimakoulutuksia, joihin ei tarvita erikseen pääsykokeita tms.
pieni starttiraha, jolla saa ostaa perustarvikkeita kuten patjan ja kattilat. Ei muuta. Senkin saa vain turvapaikanhakijat, ei esim. tänne töihin tuleva.
Itse 3 lapsen yh:na sain sen minimaalisen yh korotuksen lapsilisään. Ainoa "tuki" mitä sossulta sain oli kk asumistukea vastaava summa LAINAKSI. Eli jouduin maksamaan kaiken takaisin kun asumistukipäätös oli tullut.
Et silleen, kyllä tässä hieman on katkera... ei mikään ihme että rasismi lisääntyy kun toiset saa kaiken ilmaiseksi. No, omalla työllä on selvitty ja kunhan lapset on maailmalla lähdetään pois täältä - myydään omaisuus ja viedään rahat mukana sinne missä voidaan nauttia elämästä...
Helsingissä asuvan perheen saada vähemmän kuin 2200 euroa käteen, jos toinen vanhempi on työtön ja äiti hoitaa kotona vauvaa ja vanhempaa lasta?
Jos ei suomalainenkaan perhe ikinä tuollaisia avustuksia näe, niin miksi mamuilla on siihen oikeus? Ja sitten väitetään, ettei löydy miljoonaa euroa reumasairaalalle.. Sanokaa pikkumieliseksi, mutta tuollainen tekee vihaiseksi! Meillä miehen varhaiseläkkeen, minun äitiyspäivärahojen ja lasten lisien lisäksi saatiin sossusta peräti 89 euroa toimeentulotukea. Niillä juhlitaan! Eikä meidän perheen tilanne edes ole niin huolestuttava, toimeen tullaan vaikka pyhällä hengellä. Mutta alentaisivat ihan oikeasti tuota "tervetulorahaa", ovatkohan päättäjät oikeasti miettineet mikä noita mamuja tänne vetää..
noista tuistahan ei yksikään ollut sellainen, etteikö niitä saisi ihan samalla lailla myös suomalaiset. EDELLEENKÄÄN ei siis maahanmuuttajilla ole muita erityistukia kuin pieni alkuraha, jolla saavat ostaa patjoja ja kattiloita. Muuten tuet ovat täsmälleen samat kuin samassa elämäntilanteessa olevat suomalaiset!
esim. lastenvaunujen tai pesukoneen ostoon. Ei liity millään tavalla ihonväriin. Yleensä vain suomalaisella on jo koti ja tarvikkeet ennen kuin tulee tiukka paikka ja joutuu toimeentulotukea hakemaan. Miksi siis suomalaisen pitäisi saada "kodinperustamistukea", jos hänellä kaikki pelit ja vehkeet jo löytyy?
OT, saako Suomessa siis samaan aikaan sekä vauvasta vanheimpainrahaa että taaperosta kotihoidontukea?
Ei suomalaiset saakaan, Kela myöstää yhden etuisuuden suomalaisille kerrallaan. Mulle selvisi nyt tässä, että maahanmuuttajat ovat erikoisasemassa, kun saavat tukia päällekäin enkä nyt enää ihmettele, miksi ollaan niin katkeria.
maahanmuuttajiin sovelletaan tasan samaa säännöstöä.
Emme saa, saamme ainoastaan työttömyysrahan, opintorahan, lapsilisiä ja asumistuen.
Itse 3 lapsen yh:na sain sen minimaalisen yh korotuksen lapsilisään. Ainoa "tuki" mitä sossulta sain oli kk asumistukea vastaava summa LAINAKSI. Eli jouduin maksamaan kaiken takaisin kun asumistukipäätös oli tullut. Et silleen, kyllä tässä hieman on katkera... ei mikään ihme että rasismi lisääntyy kun toiset saa kaiken ilmaiseksi. No, omalla työllä on selvitty ja kunhan lapset on maailmalla lähdetään pois täältä - myydään omaisuus ja viedään rahat mukana sinne missä voidaan nauttia elämästä...
Etkö sä nyt oikeasti tajua, että noi tuet ovat aivan samat, joita myönnetään - samoin perustein - myös suomalaisille.
Maahanmuuttaja ei saa mitään erityiskohtelua!
Emme saa, saamme ainoastaan työttömyysrahan, opintorahan, lapsilisiä ja asumistuen.
kai sä nyt tyhmänä ihmisenäkin tajuat, että tuossa taulukossa on listattu kaikki MAHDOLLISET tuet, joita ehkä voi hakea - hyvin harva saa silti niitä kaikkia, ja osin ne on päällekkäisiä joten niitä ei edes saa kaikkia, koska ne vaikuttavat toisten lisien saantiin/suuruuteen.
Jokaikinen niistä on samanlainen suomalaisille ja tänne muuttaville. Ihan jokainen.
NELJÄLLE hengelle summa, jota pitäisi kadehtia??? Eihän se tee kuin 1100 euroa per aikuinen. Ai niin, ja on kaksi lasta vielä, eli oikeastaan ei tee edes tonnia per aikuinen.
En tiedä keitä oikein ovat ne pienituloiset jotka kadehtii sitä, että nelihenkinen lapsiperhe saa nettona 2000 euroa kuussa. Mun mielestä se ei ole paljoa, on sitten mamu tai sumu tai mikä tahansa... Eri asia jos saisivat jotain 4000 euroa kuussa.
NELJÄLLE hengelle summa, jota pitäisi kadehtia??? Eihän se tee kuin 1100 euroa per aikuinen. Ai niin, ja on kaksi lasta vielä, eli oikeastaan ei tee edes tonnia per aikuinen.
En tiedä keitä oikein ovat ne pienituloiset jotka kadehtii sitä, että nelihenkinen lapsiperhe saa nettona 2000 euroa kuussa. Mun mielestä se ei ole paljoa, on sitten mamu tai sumu tai mikä tahansa... Eri asia jos saisivat jotain 4000 euroa kuussa.
Sama sen eilisen aloituksen kanssa, kun selvisi ettei niitä perheenjäseniä tulekaan tuhansia, vaan vain n 300 vuodessa. Hui.
joten turha sanoa, että suomalaisilla ja mamuilla samat tuet. Niille on myös omia työvoimakoulutuksia, joihin ei tarvita erikseen pääsykokeita tms.
pieni starttiraha, jolla saa ostaa perustarvikkeita kuten patjan ja kattilat. Ei muuta. Senkin saa vain turvapaikanhakijat, ei esim. tänne töihin tuleva.
Vielä kerran: Maahanmuuttajat eivät saa mitään avustuksia, pakolaiset ja turvapaikanhakijat saavat.
Josko nyt menisi perille....
oletko koskaan kuullut yhdenkään mamun tai mustalaisen tai muun sossupummin maksaneen penniäkään takaisin sossulle saamistaan rahoista???
Oma virheeni on ilmeisesti ollut se että olen jo 18v mennyt töihin ja maksanut veroja tälle yhteiskunnalle alusta saakka - eli tässä pudonnut täysin sosiaalituen ulkopuolelle. Jos olisin jättäytynyt sen varaan jo nuorena, saisin edelleen paljon tukia. Tällähetkellä ainoa tuki on siis lapsilisä.
Esim mieheni työttömyyden aikana vuosia sitten kun oma palkkani meni suoraan asuntolainan maksuun emme saaneet pyytämääni 20mk ruokarahaa sossulta koska miehelläni oli autonromu (välttämätön työssä). Se olisi pitänyt myydä jotta olisimme voineet elää niillä rahoilla työttömyyden ajan (työttömyyskorvauksen saaminen kesti sitten 6kk... ei olisi romurahat edes riittäneet).
Todella tasa-arvoista, juu!
28
Tässä elävä esimerkki Helsingistä. Lähihoitaja-äiti somaliasta, yh, yksi lapsi koulussa. Palkka on n.2000 e/kk. Saa asumistukea 700 e, vuokra siis 900 e. Itse maksaa vuokrasta vain 200e. Eli tällä äidillä jää käyttörahaa kuussa verojen jälkeen n.1600 e.
Toinen äiti, yh myöskin, kaksi lasta ja ammatti lähihoitaja myöskin. Palkka sama, vuokra sama ja asunnon kokokin lähes sama. Ja asumistukea tulee vain 200 e.
Nämä henkilöt ovat samalla työpaikalla kanssani ja asiasta tuli puhe kerran ihan vahingossa.
mä olen minimiäitiyspäivärahalla ja mies tekee hanttihommia ja tienaa bruttona n.1500e kk. ja meillä 2 lasta. Ja sit noi repii tollasii rahoja. niin paha mieli.
Tässä elävä esimerkki Helsingistä. Lähihoitaja-äiti somaliasta, yh, yksi lapsi koulussa. Palkka on n.2000 e/kk. Saa asumistukea 700 e, vuokra siis 900 e. Itse maksaa vuokrasta vain 200e. Eli tällä äidillä jää käyttörahaa kuussa verojen jälkeen n.1600 e. Toinen äiti, yh myöskin, kaksi lasta ja ammatti lähihoitaja myöskin. Palkka sama, vuokra sama ja asunnon kokokin lähes sama. Ja asumistukea tulee vain 200 e. Nämä henkilöt ovat samalla työpaikalla kanssani ja asiasta tuli puhe kerran ihan vahingossa.
esim talon rakennusvuosi. Asuin lamavuosina vuokralla 24 neliön yksiössä, vanha talo. En saanut lainkaan asumistukea.
Sitten muutin, yksin, asumaan 42 neliön kaksioon, taloon joka oli rakennettu 15 vuotta aiemmin, vuokra oli paljon isompi. Mulla tulot ihan samat, ja sain vuokratukea 350 markkaa, iso raha silloin. Ja vain sen takia, että muutin asuntoon joka oli a. isompi ja b. uudemmassa talossa. Ainakin ennenvanhaan asumistukeen vaikuttivat tollaiset asiat, en tiedä miten nyt, mutta niitä ei missään nimessä lasketa pelkästään hakijan tulojen perusteella, myös asunto vaikuttaa siihen.
suomessa on näin hyvin asiat, mamuilla
sitten siihen päälle vähän vielä ryöstöjä yms niin leveesti menee
Helsingissä asuvan perheen saada vähemmän kuin 2200 euroa käteen, jos toinen vanhempi on työtön ja äiti hoitaa kotona vauvaa ja vanhempaa lasta?
Jos ei suomalainenkaan perhe ikinä tuollaisia avustuksia näe, niin miksi mamuilla on siihen oikeus? Ja sitten väitetään, ettei löydy miljoonaa euroa reumasairaalalle.. Sanokaa pikkumieliseksi, mutta tuollainen tekee vihaiseksi! Meillä miehen varhaiseläkkeen, minun äitiyspäivärahojen ja lasten lisien lisäksi saatiin sossusta peräti 89 euroa toimeentulotukea. Niillä juhlitaan! Eikä meidän perheen tilanne edes ole niin huolestuttava, toimeen tullaan vaikka pyhällä hengellä. Mutta alentaisivat ihan oikeasti tuota "tervetulorahaa", ovatkohan päättäjät oikeasti miettineet mikä noita mamuja tänne vetää..
noista tuistahan ei yksikään ollut sellainen, etteikö niitä saisi ihan samalla lailla myös suomalaiset.EDELLEENKÄÄN ei siis maahanmuuttajilla ole muita erityistukia kuin pieni alkuraha, jolla saavat ostaa patjoja ja kattiloita. Muuten tuet ovat täsmälleen samat kuin samassa elämäntilanteessa olevat suomalaiset!
Kuka maksaa suomalaisen nuoren kattilat ja padat. Ei niillä vanhemmilla ole aina antaa starttirahaa. Tässä kohtaa näen jo epäoikeudenmukaisuutta suomalaisten ja maahanmuuttajien välillä.
ja kodintarvikkeet??? Tietysti vuokravakuuskin.
Suomessa opiskelija ei saa samoja tukia kuin työtön tai kotiäiti.
käydä, jos tuollaiset tulot ropsahtavat tilille joka kuukausi.
noista tuistahan ei yksikään ollut sellainen, etteikö niitä saisi ihan samalla lailla myös suomalaiset.
EDELLEENKÄÄN ei siis maahanmuuttajilla ole muita erityistukia kuin pieni alkuraha, jolla saavat ostaa patjoja ja kattiloita. Muuten tuet ovat täsmälleen samat kuin samassa elämäntilanteessa olevat suomalaiset!