Löytyiskö täältä Porin juoksukouluporukkaa alkaen ensi maanantaista? (ov)
Tein tämän juoksukoulun vajaa pari vuotta sitten ja ihan täysin plösökunnosta pystyin lopulta juoksemaan 8km. Nyt ollaan taas plösökunnossa raskauden jäljiltä ja tekisi mieleni aloittaa uudestaan näin keväällä kun valoisat ajat lähestyy ja lämpö lisääntyy...
Lähdetkö mukaan?
Ja kysehän on siis tästä ohjelmasta, joka TODELLA toimii:
http://www.pori.fi/vapaa-aika/liikunnanohjaus/juoksukoulu.html
t. plösö
Kommentit (43)
mutta vähän pelkään mitä mun astma mahtaisi juoksemisesta tykätä...
Voithan sä kokeilla. Alku on niiiiiin helppo, että kyllä siitä selviää kuka vaan!
Voisin tuossa loppuviikosta jotain ketjua tuonne liikuntapuolelle vääntää niin olisi helpompi vaihtaa kuulumisia. Vai pysytäänkö tässä ketjussa? Pysyy tallessa jos laitatte suosikkeihin.
t. plösö-ap
Mitahan siita tulee ku oon niin huono seka aloittamaan etta jatkamaan ;)
..olen aina vihannut juoksemista, muuten kyllä harrastan liikuntaa, mutta tuntuu etten osaa juosta "viehkosti";) Eli epäilen että mun tyyli on ryminällä eteenpäin. Mutta ei anneta sen häiritä:) Olen lukenut porin juoksukoulusta jo vuosia sitten ja jopa tulostanut sen, tarkoituksena tietenkin alottaa juoksu, mutta ei sitten ole tullut sitä tehtyä.. Eli olen mukana, nimimerkillä Pimu!
Seurasin tuota juoksukouluohjelmaa pari vuotta sitten. Muutaman viikon jälkeen huomasin, että juoksu- (ja kävely-) tahtini on paljon hitaampi kuin ohjelmassa oletetaan. Esim. 4.vk pe oletetaan ilmeisesti, että 15 minuutissa juoksee 2,5km. No en todellakaan juossut.
Minulla on ollut lääkkeetön astma, joka hävisi juoksukoulun seurauksena. Nykyään se meinaa taas nostaa päätään, joten voisin aloittaa juoksukoulun uudestaan. Tällä kertaa en seuraa ohjelmaa orjallisesti, mutta pyrin lenkkeilemään aika pitkälti sen mukaan. Jos vaikka hölkkäily jäisi pitempi aikaiseksi harrastukseksi.
Kokemukseni perusteella suosittelen juoksukoulua kaikille, mutta omaa kehoa pitää kuunnella ja ottaa muutama päivä rennommin, jos joku paikka tuntuu niin sanovan.
Mut jos vaikka sairastun tai muuten jään ohjelmasta, niin liityn sitten teihin!
Tein tuon viime kesänäkin ja se oli oikeasti tosi kiva ja helppo tapa päästä 10 km juoksuun. Minäkin sen tein! Ja olen 156 cm ja 78 kg. Talvella en juokse, niin kunto on taas rapistunut. Mutta nyt siis uuteen rynnistykseen!
Mä oon kanss mukana! Lähden viikonloppuna ostamaan lenkkaritkin.
Tuo katupöly vaan vähän epäilyttää: menen ihan tukkoon vähänkään pidemmällä ulkoilusessiolla. Mutta jospa pahin pölykausi olisi pian ohi.
Ajatuskin juoksemisesta alkaa hengästyttämään ja hiertämään rakkoa kantapäähän, mutten tunnu saavan mitään aikaiseksi liikunnan saralla, joten mukana ollaan.
oon joskus juossut tuolla ohjelmalla, mun ongelma oli vaan se, kun pari-kolme ekaa viikkoa tuntui ihan ylikevyeltä, ni en sit malttanu tehä ton ohjelman mukaan, vaan hyppäsin heti johonki 4-5 viikolle, kunto ei sit jostain syystä noussutkaan niinkuin piti.
Mut nyt voisin yrittää malttaa mieleni
t. paksujalka
sykemittarin josta kyttäsin aikaa. Siis sillon pari vuotta sitten.
Muutama päivä aikaa vielä ennen koitoksen aloitusta. Mitkä fiilikset?
t. plösö-ap
Olen lomalla tämän viikon, joten pääsin heti aamusta lenkille. Itse lenkki tuntui naurettavan lyhyeltä, mutta kun en ole tainnut ottaa yhtään juoksuaskelta vuoteen, niin kyllä ne juoksupätkät lopulta aika hankalia olivat. Noh, lenkki selvitetty ja tästä ei tosiaan voi suunta olla kuin ylöspäin :)
Miten teillä muilla aloitus sujuu?
Se ketjun kakkonen (otetaan toi kakkonen nyt vaikka sitten nimimerkiksi, kun en muutakaan keksi ;))
Joko ketjulaiset on käyneet lenkillä? Itsellä suunnitelmissa mennä kunhan mies tulee töistä. Tästä se lähtee!!
plösö-ap
Piti vielä tulla kommentoimaan, että tavoitteeni on se 10 km, mutta olen kyllä jo 5 km:kin jo hurjan tyytyväinen kun kunto tosiaan on ihan älyttömän huono. Tiedän että tiukkaa tulee tekemään, mutta voi sitä tunnetta kun siitä selviää ja muutenkin odotan niitä viikkoja ja päiviä kun juoksu oikeasti alkaa tuntua ihan siedettävältä. Niitäkin on luvassa - omasta kokemuksesta tiedän!
Voisin yrittää tehdä nimimerkeistä jotain kokoomaa ja jos vaikka joka viikko aloitettaisiin uusi ketju täällä av-puolella linkaten uusi ketju aina vanhaan niin olisi helpompi seurata ketkä on vielä mukana (toivottavasti tietysti kaikki!). Ja tosiaan kannattaa merkata tämä ketju suosikkeihin niin löytyy sitten helposti.
plösö
Osallistujat:
plösö
kakkonen
pimu
Bob
Sibelius
Kille
Paksujalka
Keräsin kaikki nimimerkilliset. Muutkin toki tervetulleita!
sohvaan kiinnikasvanut astmaatikko täälläkin, saa nähdä pääsenkö ensimmäistä lenkkiä pitemmälle :D
N.N.
Juoksin talvella seiska viikolle asti. Sitten lopahti järjettömään heikkouden tunteeseen, laihdutin samalla.
Aloitan mielelläni alusta, koska hyvä porukka koossa. :)
Pääsen tosin juoksemaan vasta iltamyöhällä kun pääsen töistä.
Minäkin huomasin, että kun piti matka olla 2,5 km, niin mun matka olikin vain 1,7 km. Eli paljon hitaampi hölkkävaihti mulla oli. Pitääkin nyt kokeilla vähän kovempaa vauhtia.
Nähdään illalla kympin jälkeen.
Tsemppiä kaikille, tästä se lähtee!!
T. Wanaha
Olen joskus vuosi sitten aloittanutkin juoksukoulua, mutta se jäi sitten sairastelun vuoksi kesken. Nyt uusi yritys! Kunto saisi koheta ja mielellään pari kiloa tippua ja kroppa kiinteytyä tässä ohessa.
Mirri
Just ja just jaksan sen 2 minuuttia juosta,ja se toinen rupeama on jo vaikeampi...
Gabriel
Minä lähden mukaan, olen viisi vuotta sitten ollut suht hyvässä kunnossa ja juoksin pitkiä lenkkejä. Sitten murtui nilkka ja tuli raskaus ja talon rakennus = tällä hetkellä ihan nollakunto...
Terv. toinen plösö :)