Miten lihotaa laihaa tyttöä?
Kouluruoka ei maistu ja kotiruoka ei riitä. Koko päivä menee 7- 16 koulururuan varassa
Kommentit (27)
kun tulee koulusta ennen töistä tuloani. Keittää perunat, käristää lihaa tai tekee makaronilaatikon.
Jos olen vapaapäivällä, laitan toki ruuan, mutta on mukavaa tulla valmiille.
anorektinen niin turha muidenkaan puuttua asiaan. Jos aletaan lihottamaan lasta/nuorta tuputtamalla ruokaa niin vastareaktio voi olla ettee kohta syö nykyisenkään vertaa... Olin itse laiha luikku lapsena ja tosi huono syömään. Nyt olen 39v ja edelleen kolmen lapsen jälkeenkin laiha luikku, eikä ruoka ole elämässäni suuri nautinto. Ihmiset ovat erilaisia, koeta asiallisesti takoa tämä tervydenhoitajan kalloon!
Ei vaan ole aikaa kokkailuun. Äkkiä töiden jälkeen pyöräytän jotakin mitä ehdin ja sitä sitten syödään.
Organisoi arkesi paremmin. Kuori perunat edellisenä iltana tai laita laatikkoruuat puolivalmiiksi ja kypsennä töistä tultua.
itse olin tikkulaiha lapsi. erinomaisen terve, mutta luunlaiha enka vaan halunnut syoda. oma aiti ymmarsi mutta muut yrittivat tuputtaa ja pakkosyottaa. olin hyvin hoikka yli kolmekymppiseksi ja sittemmin muutama kilo tullut mutta kai olen edelleen ikaisekseni hoikka vaikka en laiheliini missaan tapauksessa. ikaa 45v
pituinen ja painoinen lapsi on?
Onko paino laskenut äkisti? vai ollut laskusuunnassa jo jonkun aikaa?
Oletan, ettäpaino ei ole aina ollut alhaine, jos kerran terkka puuttuu siihen vasta nyt
on 9-vuotias, 3 luokkalainen tyttö painoi 24kg ja pituutta 140. Opettajan kanssa sovimme, että seuraa tytön syömisiä koulussa, kieltämättä helpompaa ala-asteella.
Kotona juo joka ruoalla "punaista" maitoa. Kahdessa kuukaudessa painoa on tullut melkein 2 kiloa. Rasvaa kannattaa suosia, niin kauan että paino lähtee nousuun, muttei lopun ikää. Tietysti kotona myös seuraamme ruokamääriä. Tyttö on itse mukana lihottamisessa ja tietää seuraamukset, jos ei syö. Lääkäri uhkasi psykologilla. Toki me vanhemmat lahjomme tyttöä, saa 10€, jos paino nousee terveydenhoitajan punnituksissa, joita on kerran kuukaudessa.
mulle kyllä tulee mieleen, että onko tyttö edes oppinut/saanut kunnon kotiruokaa kotonaan. Jos vaan äkkiää jotain tekastaan niiiin mitähän se on? Nakkeja, pastaa, nakkeja, pastaa, makkaraa?
Toiseksi on sanottava, että myös mun lapsen ottivat neuvolassa silmätikukseen. Onneksi minä tiesin, että lapseni syö hyvää kotiruokaa ja reilusti! Enkä antanut välipalaksi mehuja, sokerilötköjukurtteja jne...
Sanoin neuvolassa etten ryhdy suklaalla= (heitin ehdotus) lihottaan lastani enkö millään muullakaan.
Jos lapseni ei mahdu käyriin se ei ole ongelma kuin heille eikä asiasta keskustella enää.
Nyt tosi tyytyväinen ratkaisustani. Niin terve ja sopusuhtainen!