Suhtaudun kielteisesti lasten maissinaksuihin
Haluan ottaa kantaa arkaan ja vaiettuun aiheeseen, eli lasten maissinaksuihin.
Mielestäni tämä villitys on mennyt liian pitkälle. Lapset oppivat napostelukulttuurin jo vauvoina, aina täytyy olla jotakin syömässä. Maissinaksut ensin, sipsit sitten. Ei ihme, että suomalaiset lapset lihovat ja lihovat.
Tätä ei varmaan ääneen saisi sanoa, sen takia kirjoitan tänne.
Kommentit (31)
kiitos tasta, paivan parhaat naurut.
Ja taas yksi syy, mista aidit voi syyllistya ja lapset joutua terapiaan :-)
Mita seuraavaksi? Odotan mielenkiinnolla!
jos lapsi syö naksuja ruokailun yhteydessä?
Napostelemaan oppii vaikka syömällä porkkanoita, siis syömään jotakin varsinaisten ruokailujen välillä? Vai miten ap ymmärtää napostelun?
Olenko liian vanha ymmärtämään tätä, kun minun lapseni ovat oppineet sipsikulttuurin ilman maissinaksuja: miksi ihmeessä ruokailun yhteydessä pitää mussuttaa jotain täysin turhaa ja mautonta, kuten maissinaksuja?
Miksi ei niiden sijasta antaisi lapsen syödä oikeaa ruokaa?
elävät vanhemmat ovat sipsit löytäneet, kun ei heidän lapsuudessaan vielä ollut maissinaksuja?
Ei niitä 10 v sitten ollut ;=(
Tälle on selvästi ollut sosiaalinen tilaus. Että joku uskaltaa viimein nostaa esille tämän asian, ja ihmiset uskaltavat kyseenlaistaa vakiintuneita käytäntöjä (napostelukulttuuriin opettaminen, maissinaksujen hiljainen hyväksyminen
ap
maissinaksujen ostajien salaliitto varmaan
elävät vanhemmat ovat sipsit löytäneet, kun ei heidän lapsuudessaan vielä ollut maissinaksuja?
Ei niitä 10 v sitten ollut ;=(
Ja mä lähden nyt katumusharjoituksiin, koska meidän laspet on syöny vaarallisia maissinaksuja.
Tälle on selvästi ollut sosiaalinen tilaus. Että joku uskaltaa viimein nostaa esille tämän asian, ja ihmiset uskaltavat kyseenlaistaa vakiintuneita käytäntöjä (napostelukulttuuriin opettaminen, maissinaksujen hiljainen hyväksyminen ap
maissinaksujen ostajien salaliitto varmaan
ap:n lapsia... Tulee mieleen vertaus pipo kireellä ja ainoa nalle patterin välissä...
Meidän lapset ovat vetäneet naksuja alle vuoden vanhana mutta luopuneet niistä yksivuotiaana hyvin helposti. Eivät siis tue ap:n porttiteoriaa.
kuten ei sipsitkään ole erityisesti lasten ruokaa...
Miten sellaista mautonta kakkaa voi kukaan lapsilleen syöttää? Yäkh, syökää ite. Antakaa vaikka porkkana, sentäs maistuu joltain.
Jauhetusta maissista tehdyt naksut tuskin lihottavat ketään (koko pussi 90g ja sitä ei ihan yhdeltä tai kahdeltakaan istumalta syödä!) eivätkä maistu muulta kuin pahvilta. Sipseihin siirtyminen on perheestä kiinni eikä esim. meillä syödä niitä kuin satunnaisesti. Himo sipsiin ym. riippunee ihmisestä, itse söisin makeaa vaikka kuinka mutta sipsi ei "uppoa".
arkaan ja vaiettuun aiheeseen
Maissinaksut, arka ja vaiettu aihe?!
Haluan ottaa kantaa arkaan ja vaiettuun aiheeseen, eli lasten maissinaksuihin. Mielestäni tämä villitys on mennyt liian pitkälle. Lapset oppivat napostelukulttuurin jo vauvoina, aina täytyy olla jotakin syömässä. Maissinaksut ensin, sipsit sitten. Ei ihme, että suomalaiset lapset lihovat ja lihovat. Tätä ei varmaan ääneen saisi sanoa, sen takia kirjoitan tänne.
maissinaksut arka ja vaiettu aihe??
ei jestas...
suhtautui itse niihin niin kielteisesti, ettei napostelukulttuuria päässyt syntymään :).
Ei vaan, tavallaan olen kanssasi samaa mieltä. Itsekin olen ihmetellyt tapaa, jossa pienet lapset hiljennetään tai heitä viihdytetään antamalla ruokaa.
Toisaalta, jos syö normaalina ruoka-aikana muutaman maissinaksun, niin tuskin siitä syntyy napostelutapoja.
ollaan molemmat pienikokoisia, tyttö menee miinuskäyrillä ja itse olen ollut hoikka koko ikäni. Jos tyttöni syö naksuja ei silti pääse lihomaan yhtään liikaa. Ja sipsejä meidän talossa ei syö kukaan kun ehkä pari kertaa vuodessa niin ei niistä siirrytä sipsien syömiseen koskaan. Tietty punkeroäitien kannataa varoa mitä lapsilleen syöttää, lihavuus on perinnöllistä.
Tahtoo vieläkin ostaa herkkupäiväksi maissinaksuja:D eli ei ole ainakaan vielä siirtynyt niistä sipseihin. En tajua mikä niissä tyttöä miellyttää mutta maissinaksu kipon kimppuun iskee heti synttäreilläkin tms. Vaikka vieressä olisi sipsiä, karkkeja ja keksejä..ja siis kaikkea on saanut syödä, ei olla herkkujen kieltäjiä.
jos lapsi syö naksuja ruokailun yhteydessä?
Napostelemaan oppii vaikka syömällä porkkanoita, siis syömään jotakin varsinaisten ruokailujen välillä? Vai miten ap ymmärtää napostelun?
Haluan ottaa kantaa arkaan ja vaiettuun aiheeseen
Nyt teininä siirtynyt kovempiin aineisiin eli vetää sipsejä dipin kanssa
Varokaa tuhon tietä!
Tälle on selvästi ollut sosiaalinen tilaus. Että joku uskaltaa viimein nostaa esille tämän asian, ja ihmiset uskaltavat kyseenlaistaa vakiintuneita käytäntöjä (napostelukulttuuriin opettaminen, maissinaksujen hiljainen hyväksyminen). Mielestäni tämä kysymys pitäisi ottaa esille neuvolatyössä paremmin kuin tähän asti on tehty. Kaikki on kiinni vanhemmista, mitä he haluavat lapsilleen! Mutta terveydenhoitajat voivat olla avainasemassa, he voivat herättää ajattelemaan. Säännölliset ruoka-ajat lapsille, ei epämääräistä napostelua!
ap