Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksihän okt:n yläkerrassa harvoin kunnon kylpyhuonetta?

Vierailija
12.04.2011 |

Ollaan katseltu jo pitempään omakotitaloa ja minua ihmetyttää miksi ihmiset ei rakenna myös yläkertaan kunnon kylppäriä vanhempien makuuhuoneen yhteyteen. Meillä se on ehdoton vaatimus talon suhteen. Yleensä yläkerrassa on vain vessa.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessa on paljon helpompi tehdä, kun siihen ei tarvita muuta kuin vesijohdot ja viemärit. Niistä saa paljon helpommin vedenpitävät kuin kunnon kylppäristä.

Kunnollinen kylpyamme, jossa olisi asianmukainen viemäröinti, olisi toimiva. Tarkoittanet kuitenkin "kylppärillä" pikemminkin suihkuhuonetta. On erittäin vaikea tehdä siitä niin tiivis, että vesivahinkoja ei satu. Kun yläkerrasta valuu kosteutta alaspäin, tuho on aika täydellinen.

Jos ihmettelet, miten se kerrostaloissa onnistuu, niin ei se aina ole täydellisesti onnistunutkaan, kun katosta on alkanut tulla vettä alaspäin.

Vierailija
2/30 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessäkään talossa yläkerrassa edes vessaa ja aika monessa talossa olen käynyt, esim asuntonäytteöjen yhteydessä. Jopa ihan uusia 220m2 taloja, 2000-luvulla tehtyjä, eikä tosiaan ole vessoja yläkerrassa ollut, alakerrassa sitten kaikki poreammeineen päivineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista taloa uskalla ostaa, jossa on yläkerrassa suihku? Mitä kannattaisi silloin tarkistaa ja ottaa huomioon?

Vierailija
4/30 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siellä kyllä oltava vessakin. Minä en ainakaan haluaisi yöllä hortoilla portaissa.

Vierailija
5/30 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joskus 1990-luvun alkupuoliskolla sinne tehtiin yläkertaan sauna. Hyvin on toiminut.

Vierailija
6/30 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakentakaa itse. Meilä on iso kylppäri yläkerrassa, tosin ei vanhemmille vaan lapsille. Vanhempien makkari on alakerrassa.

Itse tehden saa sitä mitä haluaa. Jos ei halua itse nähdä rakentamisen vaivaa, niin sitten on tyydyttävä siihen mitä muut on sattuneet tekemään.

mieltä.

Kun rakensimme, halusimme ison kylpyhuoneen vanhempien makuuhuoneen yhteyteen ja lapsille oman vessan myös.

Ja ratkaisu on osoittautunut hyväksi.

Alakerrassa on wc:t myös.

Ei vessassa käynnin takia viitsi lähteä portaita ramppaamaan.

Vierailija
7/30 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylppäri pitää vesieristää kun taas vessaa ei tarvitse välttämättä.

Vierailija
8/30 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viemärin paikka on silloin se keskeinen juttu. Kuvittelisin, että jos kylppäri on vain alakerrassa, talon saa tehtyä huomattavasti halvemmalla.

Vierailija
9/30 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakentakaa itse. Meilä on iso kylppäri yläkerrassa, tosin ei vanhemmille vaan lapsille. Vanhempien makkari on alakerrassa.

Itse tehden saa sitä mitä haluaa. Jos ei halua itse nähdä rakentamisen vaivaa, niin sitten on tyydyttävä siihen mitä muut on sattuneet tekemään.

Vierailija
10/30 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut kolmessa omakotitalossa, joissa kaikissa on ollut ihan suihkullinen kylppäri yläkerrassa...

Vierailija
11/30 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kantaisin huolta siitä, onko vesieristykset tehty kunnolla. Jos yläkerran kylppäri vuotaa ja siellä kovasti lapset lutraa ja suihkuttelee, vahingot on huomattavat ja jatkuu pitemmälle kuin alakerran kylppärissä.

Vierailija
12/30 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei vielä koskaan neljän vuoden aikana ole käyty siellä suihkussa. Ehkä tulevaisuudessa lapset alkavat sitä käyttämään. Kaikki makuuhuoneet on ylhäällä, alhaalla on toinen iso kylppäri.

Vierailija
13/30 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on yläkerrassa ammeellinen kylppäri ja erillinen vessa. Alhaalla sitten sauna + pesuhuone ja erillinen iso vessa, jossa ovi kahteen suuntaan.

Muutenkin äärettömän toimiva talo.

Vierailija
14/30 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kannata wc:tä yläkerrassa. Jos tulee vesivahinko niin tuhot voi olla mittavat. wc:n voi rakentaa muuallekkin.

Vierailija
15/30 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yläkerrassa vessa, mutta purettiin se pois. Ei paljoa naurattaisi jos yläkerran vessassa tapahtuisi vesivahinko. On meinaa vähän isompi homma sitä korjata kuin alakerrassa.

Jos ei sieltä yläkerrasta jaksa mennä alakertaan vessaan, niin sitten kannattaa valita talo joka on yhdessä kerroksessa.

Vierailija
16/30 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kannata wc:tä yläkerrassa. Jos tulee vesivahinko niin tuhot voi olla mittavat. wc:n voi rakentaa muuallekkin.

Suihkua sen sijaan en ole ylhäälle kaivannut. Tosin meillä kaikki vaatesäilytys alakerrassa, joten siksikin olisi hullua käydä ylhäällä suihkussa ja mennä alas pukeutumaan.

Ihana ratkaisu kun ei ole vaatekaappeja makuuhuoneissa. Se tuntui aluksi epäilyttävältä, että ei toimisi, mutta on ollut todella kätevä.

Vierailija
17/30 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yläkerrassa vessa, mutta purettiin se pois. Ei paljoa naurattaisi jos yläkerran vessassa tapahtuisi vesivahinko. On meinaa vähän isompi homma sitä korjata kuin alakerrassa.

Jos ei sieltä yläkerrasta jaksa mennä alakertaan vessaan, niin sitten kannattaa valita talo joka on yhdessä kerroksessa.

tolla logiikalla vessa vain kellarikerrokseen.

Noh, kenellä on tapahtunut vesivahinko vessassa? Missä ei suihkua, eikä pesukonetta. Pönttökö siellä alkaa vuotaa? Vai mistä se vesivahinko alkaa? Onhan siellä vedeneristeet.

Vierailija
18/30 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä omakotitalossa on kylpyhuone yläkerrassa (etuovessa kohdenro 7029311). Tosin se ei ole suoraan vanhempien makuuhuoneesta.

Vierailija
19/30 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yläkerran kylppärissä on neliöitä yhtä paljon kuin alakerrankin kph:ssa. Ei siis mikään spa, vaan aivan perus kylppäri, suihkukaapilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi