Antaisitko miljardiomaisuuden sellaisen henkilön käsiin, joka sai lyhyestä matikasta kutosen?
Minä en antaisi ja todella ihmettelen, miten "kyky"-puolue kokoomus halusi näin tehdä. Tunnetuin seurauksin.
Jos haluat olla tarkka yhteisistä rahoistamme, älä äänestä kokoomusta.
Kommentit (27)
että matikan numerolla olisi jonkinlainen yhteys siihen, miten saa rahat riittämään. Olisikin...
Nimim. Laudatur pitkästä matikasta, silti aina pee aa!
että matikan numerolla olisi jonkinlainen yhteys siihen, miten saa rahat riittämään. Olisikin...
Nimim. Laudatur pitkästä matikasta, silti aina pee aa!
Katainenhan sekottaa miljoonat ja miljardit. Että kyllä joku tolkku matikasta pitäisi olla varsinkin kun on päättämässä toisten rahoista. Omiaan saa tuhlata jokainen niin paljon kuin haluaa.
kasvanut 77 miljardiin, ihan hyvä tulos!
Kahdessa vuodessa 53 miljardia on kasvanut 77 miljardiin, ihan hyvä tulos!
Jes, Katainen jaksoi opiskella yhteenlaskun, mutta sitten vähennyslaskuissa rupesi jo tökkimään. Prosenttilaskut olivat jo ihan hepreaa (Kataisen mielestä 5% vähemmistö on niin iso, että kaikkien pitää pakolla opiskella heidän kieltään).
En ole ehtinyt lehtiä lukemaan. Mutta Kataisen kommentit Suomen taloudesta ovat aina hämmästyttäneet minua. Siis sellaiset "ei koske Suomea" -tyylisiä pahasti pieleen meneviä kommentteja on tullut jo pelottavan paljon...
Mikä tämä juttu on?
Katainen sai lukiossa lyhyen matematiikan arvosanaksi 6.
Kai siellä on virkamiehiäkin.
Ja mitä muilla on matikasta?
Epäilen että 8 laudaturia löytyy ja numerot kaikki kymppejä.
Valtion rahoista päättää henkilö, joka ei tajua matematiikasta mitään.
Opetusministerinä on henkilö, joka ei ole käynyt lukiota.
jaksaa vaahdota tällaisista älyttömyyksistä. Lapsellista idiotismia, siinä nähtävästi persujen vaaliaiheet. Olisiko teillä kerrankin jokin oma idea? Vai onko persuus niinkuin kreationismi, jonka ainoa sisältö on evoluution vastustaminen. Ja syvä hiljaisuus on palkkana jos kysytään kreationistien omia "teorioita" siitä miten asiat sitten muka toimii jollei evoluution esittämällä tavalla.
Epäilen että 8 laudaturia löytyy ja numerot kaikki kymppejä.
siinäpä kerrankin gradu jota on sovellettu oikeassa elämässä!
Kyllä tuossa hommassa on tärkeämpää tajuta syy-seuraussuhteita ja suuria kokonaisuuksia kuin osata laskea.
jaksaa vaahdota tällaisista älyttömyyksistä.
Mitä älytöntä siinä on? Puolueet yleensä laittavat parhaat ihmisensä ministereiksi. Jos Kokoomuksen parhaat tarkoittaa sitä, että lukiota käymätön ja poliitikkona kokematon on opetusministeri ja lyhyestä matematiikasta kutosen saanut on valtiovarainministeri, niin eikö ole ihan ymmärrettävää huolestua siitä, mikä on kokoomuspoliitikkojen taso noin ylipäätään?
Kyllä tuossa hommassa on tärkeämpää tajuta syy-seuraussuhteita ja suuria kokonaisuuksia kuin osata laskea.
Juuri matematiikka on sitä syyseuraussuhteiden tajuamista.
No, ehkä se taso, minkä Katainen suoritti, ei vielä ollut kuin mekaanista plussalaskua.
Kyllähän talouspolittiikan ymmärtämisen edellytys ON, että ymmärtää matematiikkaa. Matematiikka sitä paitsi ei tarkoita vain numeroiden pyörittämistä, vaan jo ekaluokalta alkaen se ON kokonaisuuksien ymmärtämistä ja syy-seuraussuhteiden ymmärtämistä.
Tuo opetusministerijuttukin oli minulle uutta. Hyvä, että joku tuo näitä asioita esille. Olen ollut jo pitkään sitä mieltä, että juuri nämä kaksi pitäisi laittaa pois hallituksesta, enkä todellakaan ole tiennyt heidän koulutaustoistaan mitään. Ei niitä arvosanoja todistuksiin hatusta vedetä. Ymmärrys ei ole riittänyt parempaan.
En ole minkään puolueen edustaja, mutta täytyy sanoa, että kokoomus ei ole täyttänyt odotuksiani lainkaan hallituspuolueena. Käsittämättömän pahoja mokia koko ajan, ja kaikki saadan peiteltyä "olen muita parempi" -imagolla. Toivon hallitukseen älykkäitä ja viisaita henkilöitä puolueesta riippumatta. Äänestäkää siis sellaisia!
http://fi.wikinews.org/wiki/Iltalehti_paljasti_poliitikkojen_matematiik…
On siinä meillä oikein kykypuolue.
On siinä meillä oikein kykypuolue.
Stubb sentään yritti... Katainen ei edes kirjoittanut matematikkaa!
kuin Soinille, joka valittiin muutama viikko sitten europarlamentin laiskimmaksi mepiksi.
Ainakin he nostavat komeaa palkkaa, joten toivoisin että sen palkan eteen osaa vähän matematiikkaa ja muutakin. Vain yksi ministeri yltää samoihin arvosanoihin kuin itse aikoinaan sain. Kymppejä ei toki tarvitse kaikilla ministereillä ollakaan, mutta kyllä nyt ministerin (matemaattisen) älykkyyden voisi olettaa olevan keskivertoa korkeammalla.
Kokoomuksen paras ehdokas valtiovaraiministeriksi oli saanut lyhyestä matikasta kutosen, niin en halua edes tietää, mitä muita "kykyjä" tuossa puolueessa on.