Onko vasemmistoliitto sellainen puolue mitä kannattaa äänestää?
Sieltä löytyisi hyvän kuuloinen ehdokas, mutta en ole ihan varma puolueesta..
Kommentit (22)
Sieltä löytyisi hyvän kuuloinen ehdokas, mutta en ole ihan varma puolueesta..
Jotenkin jäänyt täysin taka-alalle. Ei ole selkeää linjaa puolueen mielipiteistä koskien esim. maahanmuuttoa ja ydinvoimaa.
Mä oon ihan ulalla näistä puolueista ja niiden mielipiteistä. ap
On siellä aika vihreitä ja köyhiä puolustavia, voisin melkein äänestää.
Vasemmistoliitto on selkeästi ydinvoimaa vastaan. Maahanmuuton suhteen taitavat olla melko arvoliberaaleja, niinkuin muutenkin puolueena.
pitkään Vasureiden ja Demareiden välillä, olen aiemmin monesti äänestänyt Vasureita.
Päädyin Demareihin, koska valtion talous ei tulevaisuudessa mielestäni kestä Vasureiden sosiaalitukipolitiikkaa.
Mutta ei pöllömpi vaihtoehto, minulla sydän on joka tapauksessa vasemmalla :)
Ja jos sinäkin olet sitä mieltä, että hyvinvointiyhteiskunnan mittari on se, miten se pitää huolta heikoimmistaan niin ei siinä paljoa tarvitse miettiä äänestääkö vasemmistoa vai oikeistoa...
Mitäs Vasemmistoliitto meinaa tehdä veroille mm alv ja tuloverotus? Oliko ne niitä, joiden mukaan pääomatuloverotus pitää olla myös progressiivistä?
Pakkoruotsi ei näy mun tilipussissa. On siellä aika vihreitä ja köyhiä puolustavia, voisin melkein äänestää.
JOs ei ole mitään jaettavaa, ei ole myöskään mitään niille heikoimmille.
pitkään Vasureiden ja Demareiden välillä, olen aiemmin monesti äänestänyt Vasureita.
Päädyin Demareihin, koska valtion talous ei tulevaisuudessa mielestäni kestä Vasureiden sosiaalitukipolitiikkaa.
Ja jos sinäkin olet sitä mieltä, että hyvinvointiyhteiskunnan mittari on se, miten se pitää huolta heikoimmistaan niin ei siinä paljoa tarvitse miettiä äänestääkö vasemmistoa vai oikeistoa...
että mitä eroa on vasemmistolla ja oikeistolla? ap
Mitäs Vasemmistoliitto meinaa tehdä veroille mm alv ja tuloverotus? Oliko ne niitä, joiden mukaan pääomatuloverotus pitää olla myös progressiivistä?
Juurikin näin. Vasemmistoliittohan kannattaa progressiota suurinpiirtein aina, kun se on mahdollista.
Vasemmisto-oikeisto ulottuvuus liittyy ensisijaisesti tulonjakoa, sosiaalipalveluja sekä valtion ja elinkeinoelämän suhteita koskeviin kysymyksiin.
Vasemmisto painottaa valtion taloudellista, säätelevää ja palveluja tuottavaa roolia, kun taas oikeisto luottaa markkinavoimiin ja haluaa pitää valtion roolin pienenä.
Juurikin näin. Vasemmistoliittohan kannattaa progressiota suurinpiirtein aina, kun se on mahdollista.
En tarkoittanut tuota mitenkään asenteellisesti, itsekin vasemmistoa kannatan.
Vasemmisto haluaa että kunta/valtio järjestää palvelut (mm terveydehuolto), oikeiston mielestä työt sopii kilpailuttaa ja antaa sille kuka tekee tehokkaimmin (halvemmin?)
Vasemmisto-oikeisto ulottuvuus liittyy ensisijaisesti tulonjakoa, sosiaalipalveluja sekä valtion ja elinkeinoelämän suhteita koskeviin kysymyksiin.
Vasemmisto painottaa valtion taloudellista, säätelevää ja palveluja tuottavaa roolia, kun taas oikeisto luottaa markkinavoimiin ja haluaa pitää valtion roolin pienenä.
Jotenkin jäänyt täysin taka-alalle. Ei ole selkeää linjaa puolueen mielipiteistä koskien esim. maahanmuuttoa ja ydinvoimaa.
Vasemmistoliitolla on molempien suhteen selkeä linja, joka on kirjattu puolueohjelmaan ja julkistettu jo viime vuonna. Ydinvoiman lisärakentamista vastaan, hallitun maahanmuuton puolesta.
Vasemmistoliitolla on myös erittäin hyvä johtaja, Paavo Arhinmäki. Monella muuten hyvällä puolueella on tällä hetkellä johtajaongelma: Keskusta, SDP, Vihreät. Vasemmistolla pakka on kunnossa ja puolue on uudistusmielinen, nuorekas oppositiopuolue.
Jos haluaa äänestää todellista vaihtoehtoa valtapuolueille ja muutosta sekä puolustaa vähäosaisia, on Vasemmistoliitto n. miljoona kertaa parempi osoite äänelle kuin hutera, epäuskottava huijaus nimeltä Perussuomalaiset.
Jostain kun pitää tinkiä, niin se pskkoruotsi ei tunnu niin kaamean pahalle. ap
valtion talous ei kestä liian vasemmistolaista ajattelua. Siksi oikea vaihtoehto on SDP. Lisäksi ajattelen että SDP:n on saatava mahdollisimman paljon ääniä, että voittaisi vaalit.
mutta nyt ei tunnu löytyvän sopivaa ehdokasta siitä puolueesta. ap
parempi kun esim persut tai sdp, mut huonompi kun esim keskusta