Nuorin oksennustaudissa. Laittaisitko eskarilaisen eskariin? Koululainenkin menee kouluun...
Mitä tekisitte em. tilanteessa. Eskarilainen tykkää tosi paljon mennä eskariin,eikä välittäisi pitää vapaapäiviä. Kun lapset olivat pieniä, pidin kaikki "karanteenissa" kotona. Nyt olen kuitenkin alkanut olla sillä kannalla, että koko perheen elämänmeno (harrastukset ym) ei voi pysähtyä yhden potilaan vuoksi. Varsinkin, kun kouluun on sitten kuitenkin mentävä. Ja olen huomannut, että tosi moni vie sisarukset päiväkotiin yhden sairastaessa, joten tuntuu turhauttavalta yrittää yksin estää tautien leviäminen. Haluaisin kommentteja myös päiväkodin työntekijöiltä!
Kommentit (7)
aivan sama minulle. En itse koskaan saa tartuntoja työssäni päiväkodissa, mutta ymmärrän kyllä harmituksen niiden vanhempien kohdalta joiden lapset saavat aina tartunnan kaikissa taudeissa.
ei meillä toisetkaan koululaiset jää kotiin sen takia jos joku perheenjäsen on mahataudissa tai sairaana muuten.
Se on niin hirveä tauti. Ajattelepa, että joku äiti saattaa valvoa pari yötä yrjöten pienten lasten kanssa yhdessä siksi, että sinun lapsesi ei halunnut olla poissa eskarista. Itselläni on pari oksennustautikokemusta lasten kanssa, ja voin sanoa, ettei vieläkään naurata.
Niille, jotka sanovat, että sairastelu kuuluu lapsiperheen arkeen: ottakaa huomioon, että tavallinenkin tauti voi olla tosi rankka sellaiselle, jolla on jokin krooninen sairaus. Lisäksi on niitä perheitä, joissa ei noin vaan jäädä pois töistä lapsen sairauden takia. Esimerkiksi itse olen yrittäjä, kukaan ei tee töitäni kun olen poissa. Pätevän sijaisen löytäminen on käytännössä mahdotonta. Eli sairaana töihin vaan, ja sairas lapsi mukaan.
toinen vanhemmista voisi viedä, ettei siis tarvitsisi sairaan lapsen kanssa lähteä viemään.
koulun eskarissa eli menisi kouluun siinä missä isommatkin koululaiset.
Eskarilainen kulkee matkat sisarusten kanssa eli matkat eivät tuota ongelmia, vaikka pienin sairaana olisikin.
Sehän voi ruveta kesken päivän siellä itsekin oksentamaan, ja sitten pitää hakea sen toisen oksentavan kanssa.
Koska sinne ei ole pakko mennä. Ihan jo omasta mukavuudenhalusta, ei ole kiva sitä sairasta raijata mukana eskarilaisen vienti- ja hakureissuilla.