Mulla kaksi teini-ikäisrä tyttöä ja huomaan olevani ihan kalkkis...
Olen huumorintajuinen, nuorekas ja ihan fiksu, mutta nyt huomaan olevani koko ajan väärässä ja tyhmä. Ilmeet ja kaikki on tyhmiä...huoh. Lapset on seiskalla ja kasilla. Koulut on menneet tähän asti erinomaisesti, mutta nyt saa patistaa läksyjen teossa yms. Poikakaverit (onneksi fiksuja poikia) ovat tulleet kuvioihin, mikä aiheuttaa uusia kuvioita lasten elämässä. JOtenkin olen kauhean huolissani kaikesta. Otteen saaminen lapsiin on hankalampaa. Eivät onneksi pahemmin ole mokailleet...
Kommentit (10)
kerro, että vaadit kunnioittavampaa käytöstä. jos he haluavat seurustella ja tehdä kaikenlaisia aikuisten juttuja, pitää käyttäytyäkin aikuisemmin.
Lue vaikka joku Cacciatoren teos. Murrosikäisen aivot ovat vielä kehitysvaiheessa ja erityisesti tunnepuoli on mullistuksessa. Sinua testataan ja tehtävänäsi on olla vakaa kalkkis,
Pesäeron tekeminen lapsuudenkotiin vaatii usein hieman rajuja otteita.
Keep calm and carry on!
mutta ei se ole vanhemmillekaan ihan helppoa. Luovuttaminen on aika vaikeaa, kun ollaan oltu niiiin tiivis perhe.
mutta ei se ole vanhemmillekaan ihan helppoa. Luovuttaminen on aika vaikeaa, kun ollaan oltu niiiin tiivis perhe.
Siinä se aikuinenkin kasvaa uuteen elämän vaiheeseen.
Miten olla järkevä vanhempi yms. Olen nyt aika alakuloinen ja huolissani kaikesta tulevasta, vaikka ihan hyvin kaikki vielä on. Nuoret saavat välillä raivareita, mutta ne on aina sovittu myöhemmin.
nuoriisi ja siihen että olet kasvattanut nuoret kunnolla. Lakkaat huolehtimasta joka asiaa, keskityt suuriin linjoihin. Annat nuorille tilaa tehdä omia valintoja ja annat myös mahdollisuuden nuorelle hakata vähän päätäkin seinään. Mokat pitää tehdä itse jotta niistä oppii.
Noin yritän itsekin ajatella, mutta on mukavaa, kun joku muu sen sanoo:) Kiitos tuestasi:)
raivata kalenterista aikaa yhdessä olemiselle:
laittakaa ruokaa yhdessä, pelatkaa lautapelejä, käykää uimassa tms tärkeintä että olet saatavilla, että olette yhdessä ja yritä säilyttää keskusteluyhteys.
Omat lapseni ovat vasta pieniä, mutta sisko painii teiniensä kanssa. Tyttönsä on päätynyt vaikka mihin tempauksiin jo, ja todellakin kaikki aikuiset ovat niiin tyhmiä.
Muistan itse miten lapsia saatuani tipahdin sukulaisteinityttöjeni mielessä auttamatta kalkkisklaaniin. Sitä ennen olin ollut se vähän siisti nuori aikuinen stadista. Kun aloin odottaa esikoistani ja saatoin sukulaistyttöä keikkapaikalle (johon oli siis maalta matkustanut katsomaan jotain superpändiä saksasta) sain kuulla miten en TODELLAKAAN saa sit näkyä tai saattaa ovelle asti. :D Suostuin sitten katsomaan kauempaa että menevät sisälle asti.