Hupaisia nuo lounasaikaan kaduilla ja ravintoloissa parveivat joukot, joilla roikkuu kulkukortit tms. kaulassa. Tulee mieleen
päiväkotiryhmät, jotka parveilevat samanlaiset turvaliivit yllään.
Kommentit (33)
Mutta miksi se kortti pitää pitää kaulalla koko ajan? Itse laittaisin taskuun työpaikan ulkopuolella. Nolo.
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi se kortti pitää pitää kaulalla koko ajan? Itse laittaisin taskuun työpaikan ulkopuolella. Nolo.
Pomo pystyy paremmin vahtimaan, että kukaan ei karkaa lounastauon aikana omille teilleen, kun kortista tunnistaa, ketkä kuuluvat samaan ryhmään.
Samaan asiaan olen kiinnittänyt huomiota ja vaatetus kertoo palkkaluokan :)
Kokeile vaikka mennä töihin. Huomaat, että on tavallista.
Vierailija kirjoitti:
Ne on työntekijöitä, eliittiä, palkallisia ja jos on kulkukortti niin vielä julkisella sektorilla (syvä hiljaisuus).
Kyllä yksityiselläkin on kaulakortteja. Ja vielä enemmän kuin julkisella.
He käyvät töissä toisin kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
No, minä laitan taskuun jos muistan. Mutta eipä sitä aina muista, että se roikkuu kaulassa ja silloin olen sitä päiväkotiryhmää. Niinkin on käynyt, että lätkä on unohtunut kaulaan ja pöytään istuutuessa se pyörähtää lautasella soosissa ja sitten kun selän oikaisee, se vetää ne soosit rinnuksille. Ihan kiva. Pitäis olla päiväkotilapsen ruokalappu vissiin.
Kortissa on yhteystiedot. Jos löydät tämän henkilön harhailemassa kadulla lounasajan ulkopuolella, paluta ystävällisesti osoitteeseen xyz.
Vierailija kirjoitti:
Meillä se ei missään tapauksessa saa olla näkyvillä liikuttaessa työpaikan Campuksen ulkopuolella.
saa olla melkoinen palkka kun varaa syödä 20 eur lounaita
valtio maksaa
Kateellisuus syvällä, kun jollain on töitä. Laita kaulaan narusta riippumaan oma Kelakorttisi, niin sinullakin on jotain!
Sinua vaan veetuttaa kun nälissäsi katselet kun muilla riittää rahat syödä ulkona
Niin me käydään töissä. En itse viitsi välillä ottaa sitä kulkukorttia pois, kun siinähän se mukavasti roikkuu omassa narussaan. Meillä siis se kuvallinen henkilökortti on myös avain, jota näyttämällä pääsee toimistolle. Ei voisi kyllä vähempää kiinnostaa onko se jonkun mielestä noloa pitää kulkukorttia lounastauolla kaulassa.
Vierailija kirjoitti:
valtio maksaa
Ei ole tainnut pahemmin työnteko sulle maistua, kun et ole koskaan kuullut lounaseduista...
Vierailija kirjoitti:
valtio maksaa
Taitaa se valtio ja sitä kautta veronmaksajat maksaa kelatuilla elävien kaikki lounaat, illalliset, aamiaiset, kuten päälle asumisen ja vaatteetkin!
Vierailija kirjoitti:
Itse laitan sen laukkuuni, jos olen edes muistanut ottaa kulkutunnisteen mukaani. Välillä sitä näyttämällä saa lounaan sopimushintaan, minkä vuoksi sitä on pidettävä mukana.
Vierailija kirjoitti:
valtio maksaa
Taitaa se valtio ja sitä kautta veronmaksajat maksaa kelatuilla elävien kaikki lounaat, illalliset, aamiaiset, kuten päälle asumisen ja vaatteetkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä se ei missään tapauksessa saa olla näkyvillä liikuttaessa työpaikan Campuksen ulkopuolella.
Meillä sama määräys.
Meillä joistain ravintoloista saa firman kulkukortilla halvemman lounaan. Eli näytettävä se on, jos mielii siitä hyötyä.
Ne on työntekijöitä, eliittiä, palkallisia ja jos on kulkukortti niin vielä julkisella sektorilla (syvä hiljaisuus).