Syökö lapsesi hiekkaa/lunta ym. maasta?
Jos syö, niin minkä ikäinen hän on. Olen yrittänyt ulkoilla 1v 1kk ikäisen kanssa niin että hän saa konttailla maassa, mutta toistaiseksi ne kerrat ovat jääneet lyhyeen, koska hän on syönyt lunta, ja nyt kun lumet ovat alkaneet sulamaan, niin hiekkaa...
Koskakohan tämä vaihe loppuu?
Kommentit (11)
mutta en muista hiekan- tai lumensyönnin olleen ongelma missään vaiheessa. Muutaman kerran muistan sanoneeni asiasta, mutta ei montaa kertaa syönyt kumpaakaan.
Toiset näkyy lappavan hiekkaa kourakaupalla suuhunsa... miten edes pystyy...? Lumen ymmärtää, sitä nyt sentään pystyy syömään, mutta että hiekkaa :o
Hiekkaa vähä vähempi,ku niin pahaa:)Älä nyt kuiten vaan lopeta ulkoilua sen takia. :)
on syönyt koko pienen ikänsä hiekkaa ym. Talvella veti lunta naamariin aina kun silmä vältti ja tänään lumet jo sulanu aika hyvin ja hiekkaa taas tarjolla niin johan se oli kerenny suun täyteen hiekkaa tunkemaan.
Nii-in, millon tää loppuu?? ;D
veteli sitä hiekkaa siihen malliin että paskokin jo sitä :/
Elän toivossa että enää ei olis tuota ongelmaa :D
"aktiiviulkoilu", kun lapsi oli vähän päälle 1-vuotias.
Ihme kyllä, hän ei ole koskaan syönyt hiekkaa tai lunta. En siis ole asiaa mitenkään erikseen edes kieltänyt.
Pienen kanssa istuin aina vieressä estämässä, mutta kun kasvoivat isommiksi, niin yrittivät mennä piiloon syömään lunta. Keskimmäinen teki pari vuotiaana hiekkakakkuja ja haukkasi niitäkin, mutta onneksi se loppui aika pian. Nuorimmainen on nyt 9 v. ja hän syö välillä vieläkin lunta. Ihan sama mitä selittää, syö kuitenkin, mutta niin söin mäkin lapsuudessani.
"aktiiviulkoilu", kun lapsi oli vähän päälle 1-vuotias.
Ihme kyllä, hän ei ole koskaan syönyt hiekkaa tai lunta. En siis ole asiaa mitenkään erikseen edes kieltänyt.
Harmi kun oma muksu ei kuulu tähän kastiin :/
veti just eilen varmaan saavillisen hiekkaa.
Aluksi kokeilin olla sanomatta mitään, jos vaikka itse olisi huomannut kuinka hiekka on pahaa. Kun ulkoilu meni siihen että lapsi makasi maassa syöden suoraan suulla maasta hiekkaa aloin kieltää ja lopulta lähdettiin sisään kun ajattelin että kohta se on niin painava etten jaksa kantaa sisälle.
Lunta on vedellyt ihan pokkana tähän asti, mutta hiekansyönti on vissiin jäänyt onneksi jo vähän vähemmälle. Viime kesänä veti vielä lapiolla kitusiin heti kun silmä vältti...