Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Millainen ihminen pesee valkopyykin kirjavien kanssa?
11.04.2011 |
Minä ainakin pesen aina valkoiset erillään ja yleensä vielä Omolla tai muulla valkopyykkiaineella. En tajua mitä järkeä on ostaa valkoisia vaatteita, jos ei halua niiden pysyvän valkoisina?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
kaksi ääripäätä: ykkösenä patalaiska uusavuton äiti-ihminen, joka ei ymmärrä pyykinpesusta sen enempää kuin muistakaan kotitöistä.
Ja kakkosena äiti, jolla on varaa ostaa uusia vaatteita lapselleen joka päivä eikä tod. ole väliä miltä vaatteet näyttävät pesun jälkeen.
Meidän taloyhtiössä asuu yksi "ykkönen"; sen rytkyt haisee pestyinäkin siellä kuivaushuoneessa (ja aina ne saa joku toinen keräillä pois kuvumasta). Ja olen hiljakkoin tutustunut "kakkostyyppiä" edustavaan äitiin: hän vaihtoi pari viikko sitten pesukoneen, koska vaatteet värjäytyivät pesussa (koneen vikahan se varmaan olikin...) ja haki pari kassillista uusia vaatteita tilalle. Minua suorastaan suututtaa moinen haaskaus, kun ne vaatteet eivät ole mitään H&M hintaista vaan selkeästi kalliita merkkejä ja laadukkaita vaatteita, jotka hyvällä vaatehuollolla kestäisivät heilläkin lapselta toiselle.