Millainen ihminen pesee valkopyykin kirjavien kanssa?
Minä ainakin pesen aina valkoiset erillään ja yleensä vielä Omolla tai muulla valkopyykkiaineella. En tajua mitä järkeä on ostaa valkoisia vaatteita, jos ei halua niiden pysyvän valkoisina?
Kommentit (21)
Kun meille ei tule valkopyykkiä ollenkaan O_O
Eilen siivosin juuri vaatekaapit ja miehellä taisi olla kaksi valkoista teepaitaa ja mulla yhdet valkoiset housut, ja niitä ei käytetä ... koskaan x)
(eikä olla mitään gootteja, vaan ihan normivärejä muuten käytetään, valkoista ei vaan ole, ei lakanoissakaan)
Kyllähän värillisistä lähtee ainakin nukkaa, joka tarttuu ja tekee valkoisista sellaiset tunkkaisen väriset.
Mutta minulla on paljon muitakin perusteita kuin väri. Vanhat ja huonohkot valkoiset saavatkin värjääntyä, esimerkiksi lasten pikkuhousuissa on palon näitä, samoin omissa "työvaatteissa", siis sellaisisa, joita ei varota muutenkaan pihahommissa tai vastaavissa.
Keinokuituisiin taas ei tartu väriä, esim omissa pikkuhousuissani on sellaisia.
Lisäksi ikivanhat tummat eivär värjää tai nukkaa, esim lasten yökkäreissä on näitä kestovaatteita. Niitä pesen vaaleampiekin kanssa ihan surutta.
Ettei värilliset päästä väriä aina ja ikuisesti, ellei sitten laatu ole intialaista paskaa?
Kyllä valkoiset alkaa siitä huolimatta harmaantua/tummua, jos niitä ei pese erikseen. Ja vaikka ne pesee erikseen niin ainakin välillä kannattaisi käyttää valkaisevaa pesuainetta, jos haluaa valkoisen pysyvän kirkkaana.
Meilläkään ei hirveästi ole valkoisia vaatteita mutta kyllä ne aina erikseen pesen, usein valkoisten lakanoiden kanssa.
Mulla on muutama valkoinen vaate, ei niistä koneellista tule vaikka odottelisin vuosia. Mä pesen vaatteet sillä tavalla, että mustat keskenään ja värilliset keskenään. Tässä värillisten satsissa sitten valkoiset.
Jostain syystä kuitenkin mun valkoiset on pysyneet ihan valkoisina, oliskohan syynä sitten etikka, jota käytän huuhteluaineena?
En ikinä pesisi mitään valkoista muun väristen kanssa. Enkä ikinä osta kirpparilta valkoisia sillä harvoin ovat vitivalkoisia.
Samaa ihmettelen minä. En ikinä pesisi mitään valkoista muun väristen kanssa. Enkä ikinä osta kirpparilta valkoisia sillä harvoin ovat vitivalkoisia.
ovat pysyneet valkoisina!
että ne, jotka pesevät sekaisin muiden kanssa ja sanovat etteivät ole värjäytyneet, eivät erota/ ole yhtä tarkkoja valkoisen sävyn kanssa kuin erikseen pesevät. Minä huomaan ainakin heti eron.
että ne, jotka pesevät sekaisin muiden kanssa ja sanovat etteivät ole värjäytyneet, eivät erota/ ole yhtä tarkkoja valkoisen sävyn kanssa kuin erikseen pesevät. Minä huomaan ainakin heti eron.
kyllä valkoiset liinavaatteet keskenään, kun niitä taas on enemmän, ja ne vielä valkopyykille tarkoitetulla aineella, joten on, mihin verrata. Ei ole mun pari valkoista vaatettani värjääntyneet. Kenties syy on tuossa käyttämässäni etikassa, tai sitten Ecoverin pesuaine ei irrota niin paljon värejä värillisistä, en tiedä. Mutta näin joka tapauksessa on!
jos tuo etikka pyykinpesussa ei ole tuttu aine, niin sehän kirkastaa värejä ja estää niiden sekoittumista. Mattopyykissä sitä on käytetty iät ja ajat.
Vaimo, äiti, pankkivirkailija Vantaalta. Harrastan kuntosalia ja jumppia siellä sekä lenkkeilyä. Että tälläinen ihminen olen minä. Tyydyttikö ap:ta?
Kuten sitäkin et ihmisillä ei ole valkoisia vaatteita:-) Mulle tulee joka viikko täys koneellinen valkoisia + lisäks vielä pyyhkeitä ja liinavaatteita.
Muuten, asun ulkomailla ja täällä aina jos on vaikka joku pusero tarjouksessa monessa eri värissä niin valkoiset ja kirkkaat loppuu ensimmäisenä ja mustat jää pinoihin. Suomessa tuntu olevan toisin päin. Enemmän aurinkoa täällä, johtuiskohan siitä.
Ihmettelen samaa! Kuten sitäkin et ihmisillä ei ole valkoisia vaatteita:-)
vaatteita, mutta mulla ei nyt vaan satu olemaan! Mulle ei oikein sovi valkoinen.
Miesihminen
Munkin rakas mieheni tunkee koneeseen yhtä aikaa kaikki vaatteet jotka sattuu käteen osumaan. Punaiset, valkoiset, mustat, farkut, alusvaatteet, lakanat, urheiluvaatteet ja toppatakit, iloisesti sinne vaan. Jonkun puvuntakinkin laittoi kerran, mutta ei onneks enää toiste...
Sanomattakin selvää että miehellä on ehdoton kielto koskea mun pyykkeihin... sekä valkopyykkeihin että värillisiin...
Miesihminen
Munkin rakas mieheni tunkee koneeseen yhtä aikaa kaikki vaatteet jotka sattuu käteen osumaan. Punaiset, valkoiset, mustat, farkut, alusvaatteet, lakanat, urheiluvaatteet ja toppatakit, iloisesti sinne vaan. Jonkun puvuntakinkin laittoi kerran, mutta ei onneks enää toiste... Sanomattakin selvää että miehellä on ehdoton kielto koskea mun pyykkeihin... sekä valkopyykkeihin että värillisiin...
Ja siitä syystä minä pesen meillä pyykit. Lisätään tähän vielä pyykkien ripustaminen ravistamatta, siis paidoista hihat mytyssä ja sitä rataa.
Meillä pestään tummia pyykkejä sekä vaaleita, mutta ei mitään kirjavia.
Ihan hyvissä kantimissa nuo vaatteet tuntuvat edelleen olevan.
ripusta vaatteet kuivumaan /laittaa kuivuriin ravistelematta ja kuosittelematta niitä ensin???
Sit kirpparit on pullollaan niintä paitoja jotka ovat leveämpiä kuin pitkiä ja lakkeja joissa kokolapussa lukee 54, mutta ei mahdu edes vasta syntyneelle...
Ettei värilliset päästä väriä aina ja ikuisesti, ellei sitten laatu ole intialaista paskaa?