Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko läsnä olevan vanhempi jos istunn aina koneella samassa tilassa kun lapsi leikkii?

Vierailija
10.04.2011 |

En juuri leiki hänen kanssaan,juttelen kyllä ja katselen touhuja samalla kun surffaan,Iltaisin ennen nukkumaan menoa istutaan vierekkäin sohvalla ja katsotaan kirjaa. Ja ulkoillaan tietysti ja kyläillään leikkikavereiden luona lähes päivittäin. Pitäisikö leikkiä enempi? Lapsi 2v

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäiskö leikkiä enemmän, jos lapsi leikkii itsekseenkin. Mut voithan sä laittaa niitä leikkejä alulle ja välillä käydä niissä vierailevana tähtenä. :) Tätä samaa olen itsekin miettinyt, kun iltapäivisin en vaan jaksa leikkiä (olen raskaana). Aamupäivät ollaan kerhossa ja ystävien luona kylässä ja illalla ulkoillaan. Mut iltapäivän lapsi saa leikkiä ihan yksikseen kun minä olen netissä tai korkeintaan istun lattialla pikkuauto kädessä ja meinaan nukahtaa siihen paikkaan. MUTTA meillä lapsi ei mitenkään oireile sitä etten leiki hänen kanssaan - päin vastoin hänen oma leikkinsä on kehittynyt kovasti kun joutuu olemaan ihan yksinkin välistä. Totta kai mä sitten autan häntä niiden tylsien hetkien yli keksimällä leikkiin jonkun uuden jutun, mut muuten en ole läsnä. Nyt ei paukut riitä siihen ja näillä eväillä mennään. :)

Vierailija
2/4 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa tilassa, samassa talossa tms. oleva ei ole läsnä, vaan keskittynyt omiin juttuihin. Läsnä tarkoittaa, että esim. leikkii, seurustelee ym. lapsen kanssa.

Juuri tällaisestahan esim. lääkäreitä syyllistetään. Eli potilas menee praktiikkaan ja lääkäri tutkii, mutta ei puhu ja antaa lopuksi reseptin ja laskun. Tästähän nousee valtava elämä eli lääkäri ei ollut läsnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä tietokoneella istuva vanhempi vastaa kysymyksiinkin aina myöhemmin kuin sellainen, joka tuijottaa silmät sydämenmuotoisena 24 h vuorokaudessa lastaan. tietokoneella oleva ei ole läsnä vaikka mitä väittäisi.

Vierailija
4/4 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen kanssa eii tarvitse koko ajan leikkiä, itse en ainakaan jaksa. meilläkin vähän alle 2v. leikkii paljon yksin, välillä toki huomioin häntä, hän tulee näyttämään pikkuautoja tai haluaa syliin. On kätevää kun lapsi viihtyy yksinkin, eli itse voin samalla tehdä kotihommia, lukea lehteä tai surffailla netissä. Hän osaa myös auttaa tiskikoneen tyhjenyksessä, ojentaa astiat mulle koneesta....ihana!

Itse olen miettinyt välillä samaa, että pitäisi varmaan enemmän lukea kirjoja, emme lue joka päivä, vaan ehkä joka toinen, ja piirtää, maalata tms. kehittävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi