Naapurin perheenäiti avautui :(
Muutimme jokin aika sitten kivaan taloyhtiöön (rivitalo), asunto sijaitsee hyvällä alueella ja on riittävän tilava. Olen yh ja minulla on kaksi alakouluikäistä lasta. Olen eronnut vuosia sitten ja eron jälkeen olen keskittynyt lapsiin ja normaaliin arkeen, omaan elämään (koti, perhe, työ ja harrastukset). Olen nousujohteisella uralla, mielenkiintoisessa ja hyvinpalkatussa työssä, mikään ympäripyöreitä päiviä tekevä uratykki en ole (työaika normaali virka-aika, joskus teen työjuttuja illalla lasten mentyä nukkumaan, muutaman kerran vuodessa on muutaman päivän kestoinen työmatka).
Elämme varsin tavallista arkea, lapset käyvät koulua, minä töissä, vapaa-aikana olemme ja teemme paljon yhdessä. Lapsilla on omia harrastuksia, mutta meillä on myös perheen yhteisiä harrastuksia. Väittäisin, että vietän lasteni kanssa jopa normaalia keskivertoa enemmän aikaa yhdessä.
Kaiken tämän lisäksi yritän käydä salilla/jumpassa/lenkillä pari kolme kertaa viikossa (useimmiten silloin kun lapset ovat harrastuksessaan).
En ole kaunis vaan varsin tavis, toki pidän itsestäni huolta (kampaaja + kasvohoidot) ja väittäisin pukeutuvani trendikkäästi (ostan vähän, mutta laadukasta).
Olen osannut aikoinaan säästää ja sjoittaa oikeissa kohdissa ja rahasta meillä ei ole huolta, vaikka eipä sitä ylimääräistäkään ole. Kuitenkin niin, että pystymme silloin tällöin tekemään ulkomaan reissun eikä ruoka-/vaatekaupassa tarvitse miettiä, riittääkö rahat.
Tulen toimeen omillani, meillä oli avioehto ja kumpikin piti omansa ja mies maksaa elatusmaksuissa 10e päälle minimin. Eli miehen rahoilla en elä.
Tulin alussa hyvin toimeen naapurin kanssa, hänellä on samanikäisiä lapsia. Lapset ovat paljon touhunneet yhdessä, kyläilleet puolin ja toisin. Tämän äidin kanssa istuimme useampaan otteeseen takapihoilla ilta-auringossa kahvikupin/viinilasin kanssa. Ei mikään sydänystävä, mutta ihan mukava nainen.
Viime ajat naapuri on vältellyt minua. Heillä on ilmeisesti jonkinlainen kriisi, iltaisin kuuluu tappelua (sanallista) jne., miehensä lähtee usein ovet paukkuen jonnekin. Lapseni eivät ole enää saaneet mennä kylään sinne, naapurin lapset selittelevät jotain vaivautuneina. Nostin viimein eilen kissan pöydälle kun tapasin naapurin naisen, kysyin miksi lapset eivät voi olla kuin ennen ja miksi hän selkeästi välttelee minua - kysyin nimenomaan hyvin varovasti siten, että olenko tietämättäni tehnyt jotain, mikä on loukannut häntä..
Nainen menetti kontrollin täysin: olen hänen mukaansa yhteiskunnan loinen, joka tuhlaa muiden verorahat (en saa mitään tukia ym. koska palkka sen verran korkea). Vikittelen muiden miehiä. Meillä ollessaan hänen lapsensa on vakuuttuneet, että heidän äitinsä on p**ka (siis mitä?). Olen kuulemma tuhonnut hänen elämänsä ja minun sietäisi muuttaa heti pois.
Mitä ihmettä on tapahtunut? Miten minun pitäisi asiaan suhtautua? Ja mitä pitäisi tehdä - vai pitäisikö tehdä mitään? Onko naapurin nainen seonnut?
Kommentit (55)
Mulle tuli ihan mieleen, että oisko se naapurin mies menny möläyttämään vaimolleen jotain tyyliin "mikset voi huolehtia itsestäs ja pukeutua nätisti niin kuin toi naapurin emäntä". Sitten on vaimolla mennyt kuppi nurin.
jonka naapurin mies kritisoi vaimonsa rahankäyttöä kun kuuli miten fiksusti ap käyttää rahaa. Kirjoitustyyli on sama ja samanlainen cv:kin oli alussa.
tuli ihan sama mieleen :)
jonka naapurin mies kritisoi vaimonsa rahankäyttöä kun kuuli miten fiksusti ap käyttää rahaa. Kirjoitustyyli on sama ja samanlainen cv:kin oli alussa.
toisillemme avautuneet eli heidän rahankäytöstään tai siihen liittyvistä keskusteluista en tiedä mitään = eli en ole asiasta myöskään täällä kirjoittanut. Edellisen kerran olen palstalle kirjoittanut vuosia vuosia sitten kun kaipasin vertaistukea p**kaan erokriisiin (mies teki kaiken hankalaksi).
Kiitos vastauksista - hieman samanlaisiin johtopäätöksiin olen itsekin tullut eli naapurissa on kriisiä ja rouva sitten ylireagoi kaikkeen. En usko naapurin miehen puhuneet minusta mitään, emme toisiamme tunne kuin ulkonäöltä (ja kuten sanottu, en ole mikään erikoinen ilmestys). Ajatuksenani oli olla neutraali enkä aio asiaa ottaa esiin enää, ehkä naapuriakin nolottaa käytöksensä. Tosin tänään nakkeli niskojaan ja paikutteli oveaan kun olimme samaan aikaan etupihan puolella.
Ehkä tämä tästä, toivottavasti lasten välit säilyvät edes jonkinlaisina.
Mielelläni olisin provo, tilanne on sen verran inhottava, erityisesti lapsilleni.
omista raha-asioistani en puhu vieraiden tai edes tuttujen kanssa eli siksikään naapurin on vaikea raha-asioitani kommentoida :)
miksi pitää sanoja sensuroida jollain tähdillä? Lapset luulevat äitinsä olevan poika? Piika? Vai mitä häh?
Vaikka minulla on unelmatyö, niin pienet tulot.
Naapurin mummolta sain kuulla todennäköisen syyn, miksi nainen kilahti. Ovat ylivelkaantuneet täysin naapurinrouvan ostosmanian vuoksi.
Ap:lle sanoisin, että surullista lasten kannalta, mutta itse älä ota itseesi. Mitään väärää et ole tehnyt.
ihmeessä tähän pitkään avaukseen on pitänyt tunkea tuo oman ulkonäön kehuminen??? Miten sen pitäisi liittyä mihinkään? Ellei sitten ap halua sellaisia vastauksia, että kateellinenhan se on...
miksi pitää sanoja sensuroida jollain tähdillä? Lapset luulevat äitinsä olevan poika? Piika? Vai mitä häh?
ihmeessä tähän pitkään avaukseen on pitänyt tunkea tuo oman ulkonäön kehuminen??? Miten sen pitäisi liittyä mihinkään? Ellei sitten ap halua sellaisia vastauksia, että kateellinenhan se on...
avauksessa nimenomaan mainitsen etten ole erityisemmän näköinen. Juu, pidän huolta kyllä itsestäni, mutta ei se ole ulkonäön kehumista (se maailman ruminkin kun voi pitää huolta itsestään)... :)
Ja yleensä on tapana sensuroida kirosanat ym. tähdillä siten, että merkitys säilyy vaikkei koko sanaa kirjoitakaan. Luulin kaikkien tajuavan asian ilman selvennyksia (p**ka suomennettuna: ensimmäinen tähti on "a", toinen tähti "s").
Aloitusviestissä paljon turhaa minäminäminä-paskaa jotka olisi hyvin voinut jättää pois, tiivistämällä asioita ilman mahdotonta leuhkimista.
Noin jos olet naapurin rouvallekin puhunut, niin ymmärrän kyllä että hän on ärsyyntynyt :D
Minäkin olen ihan tavis,töissäkäyvä ja mulla on hienoja halpoja kuteita. Pidän myös itsestäni huolta, mutta silti en käy koko aikaa kampaajalla saati missään kasvohoidoissa.
Riidan tuoksinassa aviomies on vertaillut naapurin naiseen eikä vaimo ole pärjännyt vertailussa. Siinä se syy, ei sinussa vaan sinusta annetussa kehussa!!!
Been there myself too.
Monet pariskunnat, vanhat ystävätkin, välttelevät tapaamista, koska olen nykyisin yh (erosin miehestäni muutama vuosi sitten). Siis ovat kyllä tekemisissä, mutta miehiään eivät tosiaan pidä mukana. Pariskunnittain vielä pitivät.
Ja ihan syystä sikäli, että tässä iässä 30-40v. ja ylöspäin miehet ovat ihan avoimesti seksin perään ja vikittelevät jopa vaimojensa ystäviä. Tilaisuuksia on ollut useita. Heti kun vaimon silmä välttää. Jopa parhaan ystäväni mies teki näin.
Olen kohtuullisen hygvännäköinen, en kaunis, en missi, en hoikka, mutta ilmeisesti jotenkin seksikäs, vapaa 35v. nainen. En ikinä menisi ystävän miehen kanssa, tai naapurin miehen kanssa, mutta ehkä joku menisi.
Voi olla että naapurin mies on ollut (salaa) ihastunut sinuun ja vaimonsa on huomannut sen. Se on vaivannut häntä ja ehkä osaltaan hiertänyt heidän avioliittoaankin - kun vaimo kokee, ettei voi luottaa mieheensä edes silloin kun hän on kotinurkilla - jos vaikka onkin puskan takana naapurin Mirkun kanssa. Siksi sanoo sinun pilanneen heidän avioliittonsa.
Aloitusviestissä paljon turhaa minäminäminä-paskaa jotka olisi hyvin voinut jättää pois, tiivistämällä asioita ilman mahdotonta leuhkimista. Noin jos olet naapurin rouvallekin puhunut, niin ymmärrän kyllä että hän on ärsyyntynyt :D Minäkin olen ihan tavis,töissäkäyvä ja mulla on hienoja halpoja kuteita. Pidän myös itsestäni huolta, mutta silti en käy koko aikaa kampaajalla saati missään kasvohoidoissa.
en missään vaiheessa ole edes väittänyt, että olisin itsestäni puhunut naapurille. Alun minä-minä-pas*ka oli selvennyksennä taustoista kirjoitukselleni. Toki naapauri tietää, että käyn töissä ja että olen eronnut ja että minulla on kaksi lasta. Tietää varmasti myös sen, että olen asuntoni ostanut (edelliset naapurit ovat varmasti kertoneet, että ovat myyneet asuntonsa).
Missä vaiheessa kirjoitustani kerron, että kävisin koko ajan kampaajalla ja kasvohoidossa?
Olisiko liikaa vaadittu, että ihmiset lukisivat kirjoitukset ennen kuin vastaavat ja vetävät omia oletuksia täysin hatusta?
per**le (ensimmäinen tähti "k", toinen tähti "e")
on yhtään pidempään seurannut palstaa niin tietää, että itsestään ei täällä voi kertoa mitään ilman että se on jonkun mielestä väärin.