Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin perheenäiti avautui :(

Vierailija
10.04.2011 |

Muutimme jokin aika sitten kivaan taloyhtiöön (rivitalo), asunto sijaitsee hyvällä alueella ja on riittävän tilava. Olen yh ja minulla on kaksi alakouluikäistä lasta. Olen eronnut vuosia sitten ja eron jälkeen olen keskittynyt lapsiin ja normaaliin arkeen, omaan elämään (koti, perhe, työ ja harrastukset). Olen nousujohteisella uralla, mielenkiintoisessa ja hyvinpalkatussa työssä, mikään ympäripyöreitä päiviä tekevä uratykki en ole (työaika normaali virka-aika, joskus teen työjuttuja illalla lasten mentyä nukkumaan, muutaman kerran vuodessa on muutaman päivän kestoinen työmatka).

Elämme varsin tavallista arkea, lapset käyvät koulua, minä töissä, vapaa-aikana olemme ja teemme paljon yhdessä. Lapsilla on omia harrastuksia, mutta meillä on myös perheen yhteisiä harrastuksia. Väittäisin, että vietän lasteni kanssa jopa normaalia keskivertoa enemmän aikaa yhdessä.

Kaiken tämän lisäksi yritän käydä salilla/jumpassa/lenkillä pari kolme kertaa viikossa (useimmiten silloin kun lapset ovat harrastuksessaan).

En ole kaunis vaan varsin tavis, toki pidän itsestäni huolta (kampaaja + kasvohoidot) ja väittäisin pukeutuvani trendikkäästi (ostan vähän, mutta laadukasta).

Olen osannut aikoinaan säästää ja sjoittaa oikeissa kohdissa ja rahasta meillä ei ole huolta, vaikka eipä sitä ylimääräistäkään ole. Kuitenkin niin, että pystymme silloin tällöin tekemään ulkomaan reissun eikä ruoka-/vaatekaupassa tarvitse miettiä, riittääkö rahat.

Tulen toimeen omillani, meillä oli avioehto ja kumpikin piti omansa ja mies maksaa elatusmaksuissa 10e päälle minimin. Eli miehen rahoilla en elä.

Tulin alussa hyvin toimeen naapurin kanssa, hänellä on samanikäisiä lapsia. Lapset ovat paljon touhunneet yhdessä, kyläilleet puolin ja toisin. Tämän äidin kanssa istuimme useampaan otteeseen takapihoilla ilta-auringossa kahvikupin/viinilasin kanssa. Ei mikään sydänystävä, mutta ihan mukava nainen.

Viime ajat naapuri on vältellyt minua. Heillä on ilmeisesti jonkinlainen kriisi, iltaisin kuuluu tappelua (sanallista) jne., miehensä lähtee usein ovet paukkuen jonnekin. Lapseni eivät ole enää saaneet mennä kylään sinne, naapurin lapset selittelevät jotain vaivautuneina. Nostin viimein eilen kissan pöydälle kun tapasin naapurin naisen, kysyin miksi lapset eivät voi olla kuin ennen ja miksi hän selkeästi välttelee minua - kysyin nimenomaan hyvin varovasti siten, että olenko tietämättäni tehnyt jotain, mikä on loukannut häntä..

Nainen menetti kontrollin täysin: olen hänen mukaansa yhteiskunnan loinen, joka tuhlaa muiden verorahat (en saa mitään tukia ym. koska palkka sen verran korkea). Vikittelen muiden miehiä. Meillä ollessaan hänen lapsensa on vakuuttuneet, että heidän äitinsä on p**ka (siis mitä?). Olen kuulemma tuhonnut hänen elämänsä ja minun sietäisi muuttaa heti pois.

Mitä ihmettä on tapahtunut? Miten minun pitäisi asiaan suhtautua? Ja mitä pitäisi tehdä - vai pitäisikö tehdä mitään? Onko naapurin nainen seonnut?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän ulkopuolelta katsovien on helpompi nähdä, kuinka hullu tuo naapuri on, kuin sinun.

Mutta hei - ihan totta: tuo naapurisi on SAIRAS! Ole niin hyvä, äläkä syyllistä itseäsi.

että se valottaisi tilannetta ja taustaa paremmin: en elä tuilla vaikka yh olenkin jne. Tarkoitus ei todellakaan ollut braissailla. Tämän yön unet menetin ainakin osittain - yleensä olisin tähän aikaan jo nukkumassa tai ainakin peiton alla kirjan kanssa :) Jatkossa en asian takia aio valvoa, vaikka tilanne harmittaakin, eteenkin lasten kanssa. Yksi tuli mieleen vielä, naapuri sanoi että sytyttelen tulia takapihalleni hänen kiusakseen. Viime viikonloppuna oli muutama vanha ystävä kylässä, kokkailimme ja istuimme iltaa. Olin laittanut takapihalle useita lyhtyjä (niin maahan kuin puihinkin), normaalisti sytytän vain terassin ruokailuryhmän pöydällä olevan lyhdyn ja terassin reunalla olevan ison lyhdyn iltaisin (näkyvät kivasti sisälle). MIten tuo pitäisi ymmärtää? Aion todellakin jatkossakin sytyttää lyhtyjä omalle takapihalleni, mutta on tietenkin ikävää jos naapuri katsoo kaiken kiusanteoksi. Onneksi pian tulee kesä ja pääsee mökille sytyttelemään lyhtyjä ;)

Vierailija
22/55 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tälle repesin :D

vai tarkoitatko, että uskovaisena kaiken maailman skitsoilut ja vainoharhaisuudet tuntuvat normaaleilta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
24/55 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan että naapurissa on joku vakavampi kriisi meneillään. Eikä se liity ap:hen millään lailla.

Mitä pitäisi tehdä? Ap, anna asian olla. Ota naapurin lapset edelleen teille leikkimään, vaikka omat lapsesi eivät tässä tilanteessa pääsisikään naapuriin. Luulen, että naapuria hävettää tuo purkautuminen ja haukkuminen - johtui varmaan siitä että hän on niin onneton. Älä siis kaivele asiaa, vaan ole niinkuin sitä ei olisi tapahtunut. Ongelmat on siellä naapurissa, ei teidän välillä.

Vierailija
25/55 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen tilanne hyvin läheltä ainakin. Ainoa ero oli, että naapurit olivat luultavammin Iranilaisia ja siten tuo vaimo oli vaan jotenkin kovin nöyrtyneen oloinen. Mitään en voinut hänelle puhua kun ei osannut suomea, mutta ilmeet kertoi enemmän kuin tuhat sanaa.

Hänen miehensä nimittäin nähdessään minua pihapiirissä lupaili minulle rahaa jos tarvitsen ja kyttäsi muutenkin tekemisiäni. Oli pelottavankin epämiellyttävää. Tuo mies kuskasi ovelleni leipomuksia, jotka ihan varmasti oli tuo vaimo joutunut tekemään. Jos en avannut ovea niin jätti leipomukset portaille. En enään tiennyt miten olla ja suhtautua eikä mennytkään kauaa kun muutimme sieltä pois, tosin asiaa vauhditti myös home-epäily asunnosta. Muutoin pihapiiri, kotiseutu ja tuo asunto oli aivan ihanat!

Jatka vaan ap elämääsi ihan tavallisesti, ajan kanssa tuo nainen varmasti huomaa, että sinä olet kunnollinen ihminen. Toisaalta eikö olekin pääasia, että itse tiedät olevasi?

Todistelemaan sun ei pidä alkaa mitään ja jos pihapiirissä joku juoru käynnistyy tuon naapurisi toimesta niin anna olla, sellaisia juoruja ei purematta niele kuin draaman hakuinen kotiäiti tai ilkeä ihminen ja heidänkin sisimmissään saattaa koittaa piipittää jokin hälytysmerkki.

Naapurisi käytös kielii isommasta ongelmasta heidän perheessä, mihin sinä et muutoin edes liity kuin sopivana kaatopaikkana.

Nopeasti lapsesi löytää muutakin seuraa pihapiiristä tai läheltä, mutta nyt annat asioiden naapureittesi suhteen olla ja viittaat kintaalla.

Vierailija
26/55 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä-minä-minä-minä-minä-minä-minä ja minun ihanat vaatteeni, työni ja lapseni

- miksi naapurini ei pidä minusta ja minenun nousujohteisesta tyylistäni?

Olet ilmeisen leuhka ja ärsyttävä ilmestys vain

Vierailija
27/55 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat vaan niiiin kateellisia jos toisella on asiat kunnossa ja hyvä elämä. Ei kannata välittää...

Vierailija
28/55 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:han kertoi että on alkanut kuulla naapurista riitaa ja että mies lähtee kummallisiin aikoihin pois jne. Hän itsekin epäilee että siellä on joku kriisi meneillään.

Kumpi puuttuu, sisälukutaito vai empatia? Vai molemmat?

Vierailija
29/55 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan oli suuri järkytys huomata erään naapurin rouvan käyttäytyvän jonkin ajan kuluttua juuri noin kuten sinun naapurisi. Nyttemmin ajasta on vuosia, emmekä ole juurikaan tekemisissä. Hän levitteli minusta ihmeellisiä juoruja, jotka alkuun upposivat osaan naapureista hyvin, ennenkuin tajusivat, että tällä naisella itsellään ol ongelmia, ja minusta hän halusi syyllisen kaikkeen. Tuo nainen on sairas, anna olla.

Vierailija
30/55 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valistunut arvaus: Perhe kriisi, mieli järkkyy. Rouva tekee vääriä tulkintoja ylivirittyneisyytensä vuoksi. Anna lasten leikkiä teillä ja ulkona, (ei ole heidän vika.). El muuten omaa arkeasi.

Vierailija
31/55 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun naapurisi on aikuinen, eikä vieläkään omaa alkeellisimpiakaan käytöstapoja!

Vaikutat vahvalta naiselta, hyvä jos pystyt elämään elämääsi ilman, että asia sinua liikaa vaivaa. Useimmiten vaan naapureiden kesken olevat epäsovut alkavat ahdistamaan pidemmän päälle - olkoonkin että et ole tehnyt mitään.

Sinä et naapurisi korvienväliä pysty korjaamaan, eikä ole tarkoituskaan. Täällä pallolla on toinen toistaan ihmeellisempää kulkijaa..

Been there.

Vierailija
32/55 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi ap tilanteelle mitään, niin ikävää kuin se onkin. Naapurilla on nyt syystä tai toisesta vaikeaa ja kokee sinut uhakseen, vaikka et olekaan tehnyt mitään väärää. Kurjaa lasten puolesta ja erityisen kurjaa on, jos hän on kertonut omille lapsilleen jotain valheita sinusta. Mutta jos naapuri ei halua puhua tilanteesta kanssasi, et voi tehdä asialle mitään ja väkisin juttelemalla saat vain tilanteen pahemmaksi.

Odottele nyt jonkin aikaa ja katso kuinka käy. Elätte normaalia elämää naapureista piittaamatta. Tietenkin jos naapuri levittelee sinusta perättömiä juoruja tai haluat muuten oikaista tuota sossuelättiasiaa niin voithan yrittää vielä keskustella mutta odota nyt kuitenkin hetkinen.

Vierailija
33/55 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidänkin naapurit tulivat ihan hulluiksi ja alkoivat vaimota meitä, mutta onneksi sitten tajusivat muuttaa pois.

Vierailija
34/55 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun hän sitä siihen alkuun kuunteli niin sekosi, kun ei nähnyt asiayhteyttä.

Vierailija
35/55 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein tunnutaan näkevän uhkana toisten parisuhteelle. Itse olen kokenut samaa. Olen siis yh, hyvin toimeentuleva jne... Sitten jotkut naiset totaalisesti jossain vaiheessa vaan kilahtaa tms. kun kuvittelevat ties mitä pimeitä :)

Anna naapurin naisen olla. Eläkööt omituisessa mielikuvitusmaailmassaan :)

Vierailija
36/55 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään kriisi omassa elämässä ei voi olla syy tuollaiseen purkaukseen täysin sivulliselle ihmiselle. Ap, sinä et sitä ihmistä tarvi tai halua edes elämääsi. Hänen tapansa toimia on tuollainen ja se tulee toistumaan uudelleen ja uudelleen, koska hän näkee oikeutuksekseen käyttäytyä huonosti. Anna olla, tervehdit nuivasti ja that's it. Jos joskus yrittää olla kuin "mitään ei olisi tapahtunut", niin pidä etäisyyttä.

Ylipäätään vanha hyvä neuvo: älkää kaveeratko naapureiden kanssa. Ystävälliset ja etäiset välit toimii parhaiten. Jos alatte olla kaveria, niin tulee helposti sanomista ja ihmiset kuvittelee, että voivat "ystävällisessä hengessä" huomautella ties mistä. Parempi vaan olla sen verran yrmy, etteivät tule sanomaan kuin sitten, kun asia on oikeasti iso. ITse en koskaan kutsu naapureita kylään. Tervehdin kyllä postilaatikoilla ja saatan sanoa diipadaapaa, mutta en koskaan puhu pidempään.

Vierailija
37/55 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nainen näkee sinut uhkana. Voi olla, että miehensä on nähnyt sinun pärjäävän omillaan ja verrannut sinua hänen omaan vaimoon. Kuulostaa vahvasti tältä. Muut väittämätä kuulostavat katkeralta panettelulta. Luultavasti on masentunut. Sinuna sanoisin hänelle jotain ystävällistä ja oikaisisin hänet väärät väittämät. Älä missään nimessä haasta riitaa. Älä sinä lähde syyttelemään, kuten hän on tehnyt. Sano, että ymmärrät, jos tilanne heillä on vaikea, mutta et ole mikään yhteiskunnan loinen, etkä iske kaikkia miehiä ja toivot kaikkea hyvää. Sano, että et ole ansainnut moista kohtelua häneltä ja oletat, että hän itsekin sen tietää. Älä kommentoi lapsista ollenkaan. Luultavasti tuo "paska äiti" on ihan pelkkää vihan purkausta, eikä pidä paikkaansa. Sano, että pojat ovat edelleen tervetulleita.

Vierailija
38/55 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään kriisi omassa elämässä ei voi olla syy tuollaiseen purkaukseen täysin sivulliselle ihmiselle. Ap, sinä et sitä ihmistä tarvi tai halua edes elämääsi. Hänen tapansa toimia on tuollainen ja se tulee toistumaan uudelleen ja uudelleen, koska hän näkee oikeutuksekseen käyttäytyä huonosti. Anna olla, tervehdit nuivasti ja that's it. Jos joskus yrittää olla kuin "mitään ei olisi tapahtunut", niin pidä etäisyyttä. Ylipäätään vanha hyvä neuvo: älkää kaveeratko naapureiden kanssa. Ystävälliset ja etäiset välit toimii parhaiten. Jos alatte olla kaveria, niin tulee helposti sanomista ja ihmiset kuvittelee, että voivat "ystävällisessä hengessä" huomautella ties mistä. Parempi vaan olla sen verran yrmy, etteivät tule sanomaan kuin sitten, kun asia on oikeasti iso. ITse en koskaan kutsu naapureita kylään. Tervehdin kyllä postilaatikoilla ja saatan sanoa diipadaapaa, mutta en koskaan puhu pidempään.

Vierailija
39/55 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kriisi. Niitä tulee ja menee.

Läheiset, siis naapurit ja tutut joutuvat joskus myös kärsimään.

Toki kannattaa kertoa tilanne, että et ole loinen ja että olet elämääsi tyytyväinen etkä ole naapurin miehen perään.

Asiat tasoittuvat, kun pitää pään viileänä ja ymmärtää että jokaisella meillä tulee jokus ylilyöntejä, eikä se tee kenestäkään pahaa ihmistä.

Vierailija
40/55 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan naapurillasi on iso ongelma mielenterveytensä kanssa. Kuulostaa syyttävän täysin aiheettomasti omista ongelmistansa sinua, jolle on kovin kateellinen. Googleta projektio, joka siis tarkoittaa huonommillaan negatiivista heijastamista toiseen ihmiseen ja on tällöin kehittymätön psyykeen puolustusmekanismi, jota naapurisi selvästi käyttää. Löydät varmasti hyvää luettavaa pelkästään jo tämän sanan avulla. Tsemppiä!