Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurin perheenäiti avautui :(

Vierailija
10.04.2011 |

Muutimme jokin aika sitten kivaan taloyhtiöön (rivitalo), asunto sijaitsee hyvällä alueella ja on riittävän tilava. Olen yh ja minulla on kaksi alakouluikäistä lasta. Olen eronnut vuosia sitten ja eron jälkeen olen keskittynyt lapsiin ja normaaliin arkeen, omaan elämään (koti, perhe, työ ja harrastukset). Olen nousujohteisella uralla, mielenkiintoisessa ja hyvinpalkatussa työssä, mikään ympäripyöreitä päiviä tekevä uratykki en ole (työaika normaali virka-aika, joskus teen työjuttuja illalla lasten mentyä nukkumaan, muutaman kerran vuodessa on muutaman päivän kestoinen työmatka).

Elämme varsin tavallista arkea, lapset käyvät koulua, minä töissä, vapaa-aikana olemme ja teemme paljon yhdessä. Lapsilla on omia harrastuksia, mutta meillä on myös perheen yhteisiä harrastuksia. Väittäisin, että vietän lasteni kanssa jopa normaalia keskivertoa enemmän aikaa yhdessä.

Kaiken tämän lisäksi yritän käydä salilla/jumpassa/lenkillä pari kolme kertaa viikossa (useimmiten silloin kun lapset ovat harrastuksessaan).

En ole kaunis vaan varsin tavis, toki pidän itsestäni huolta (kampaaja + kasvohoidot) ja väittäisin pukeutuvani trendikkäästi (ostan vähän, mutta laadukasta).

Olen osannut aikoinaan säästää ja sjoittaa oikeissa kohdissa ja rahasta meillä ei ole huolta, vaikka eipä sitä ylimääräistäkään ole. Kuitenkin niin, että pystymme silloin tällöin tekemään ulkomaan reissun eikä ruoka-/vaatekaupassa tarvitse miettiä, riittääkö rahat.

Tulen toimeen omillani, meillä oli avioehto ja kumpikin piti omansa ja mies maksaa elatusmaksuissa 10e päälle minimin. Eli miehen rahoilla en elä.

Tulin alussa hyvin toimeen naapurin kanssa, hänellä on samanikäisiä lapsia. Lapset ovat paljon touhunneet yhdessä, kyläilleet puolin ja toisin. Tämän äidin kanssa istuimme useampaan otteeseen takapihoilla ilta-auringossa kahvikupin/viinilasin kanssa. Ei mikään sydänystävä, mutta ihan mukava nainen.

Viime ajat naapuri on vältellyt minua. Heillä on ilmeisesti jonkinlainen kriisi, iltaisin kuuluu tappelua (sanallista) jne., miehensä lähtee usein ovet paukkuen jonnekin. Lapseni eivät ole enää saaneet mennä kylään sinne, naapurin lapset selittelevät jotain vaivautuneina. Nostin viimein eilen kissan pöydälle kun tapasin naapurin naisen, kysyin miksi lapset eivät voi olla kuin ennen ja miksi hän selkeästi välttelee minua - kysyin nimenomaan hyvin varovasti siten, että olenko tietämättäni tehnyt jotain, mikä on loukannut häntä..

Nainen menetti kontrollin täysin: olen hänen mukaansa yhteiskunnan loinen, joka tuhlaa muiden verorahat (en saa mitään tukia ym. koska palkka sen verran korkea). Vikittelen muiden miehiä. Meillä ollessaan hänen lapsensa on vakuuttuneet, että heidän äitinsä on p**ka (siis mitä?). Olen kuulemma tuhonnut hänen elämänsä ja minun sietäisi muuttaa heti pois.

Mitä ihmettä on tapahtunut? Miten minun pitäisi asiaan suhtautua? Ja mitä pitäisi tehdä - vai pitäisikö tehdä mitään? Onko naapurin nainen seonnut?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna en kyllä moisen hupakon kanssa edes yrittäisi selvitellä välejä...

Vierailija
2/55 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinulla ja hänen miehellään on jotain sutinaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattaa iskeä takaisin ja sanoa suoraan, että et ole mikään tukielätti vaan uranainen. Ämmä ei saa pidettyä miestään kontrollissa ja on kusenut suhteensa, joten nyt etsii syyllistä muualta kuin itsestään ja luultavasti syyttää sinua salasuhteesta mieheensä tai jotain vastaavaa. Tuollaisia skitsoja on monetkin naiset.

Jatka omaa elämääsi jos asunto on kiva ja hanki lapsille kavereita jostain muusta läheisestä talosta.

Vierailija
4/55 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tosiaan melko epätodellinen olo, naisen avautuminen tuli täysin puskista. En edes tunne hänen miestään, muutaman kerran olen nähnyt kun on pihalla tullut vastaan. Naapuriperhekään ei käsittääkseni kärsi taloudellisesta ahdingosta, nainen kun kertoi (silloin kun suhtautui vielä normaalisti), että olivat ostaneet yksiön sijoitusasunnoksi.

Vierailija
5/55 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä heillä on ongelmia, ja hän kuvittelee sinut siihen syyksi. Ehkä olet vetävämmän näköinen kuin naapurin rouva, ja hän ajattelee, että mies vaihtaa sinuun.

Mitä sille voi tehdä... ei varmaan mitään. Olen pahoillani puolestasi. Toivottavasti tilanne rauhoittuu.

Vierailija
6/55 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sääli lasten kannalta, tulivat todella hyvin toimeen ja viettivät paljon aikaa yhdessä. En todellakaan myy tätä asuntoa enkä muuta pois. Mutta on vain äärimmäisen vaikeaa ymmärtää tuota äkillistä suunnanmuutosta.

Ymmärtäisin jos olisin edes joskus jutellut naapurin miehen kanssa mutta ei, muutaman kerran olen sanonut hei kun on vastaan tullut, siinä kaikki. Ei siitä kukaan voi repiä salasuhdetta :)

Vierailija
7/55 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pahoillani puolestasi.

Älä kuitenkaan edes yritä korjata tilannetta. Ongelma on, että ko naisella on ongelma itsensä kanssa. Paska juttu, että heilläkin on lapsia tai että joudutte olemaan naapureita.

Meillä on melko samanlainen kokemus - onneksi muuttivat suunnittelmistaan huolimatta muualle kuin naapuriimme - nyt olsii vaikeata.

Muista, että ongelma et ole sinä tai miehesi tai lapsesi, ei hänen lapsensa, vaan: yksin tuo nainen.

Vierailija
8/55 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän naisia, jotka kuvittelivat muiden kadehtivan sormustaan, miestään, taloaan jne. vaikka kyse oli aika tavallisesta matskusta esim. mies tavallinen tampio jne.

Joten jos varsinkin meikkaat ja pidät itsesi nättinä niin nainen on saattanut kiehahtaa, koska olet uhka jo pelkällä läsnäolollasi siellä naisen mielikuvitusmaailman sisällä, jossa naiset jahtaavat hänen unelmamiestään.

Vierailija
9/55 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koettu on. Älä anna tuon sairaan naisen tehdä oma mielesi sairaaksi.

mutta sääli lasten kannalta, tulivat todella hyvin toimeen ja viettivät paljon aikaa yhdessä. En todellakaan myy tätä asuntoa enkä muuta pois. Mutta on vain äärimmäisen vaikeaa ymmärtää tuota äkillistä suunnanmuutosta. Ymmärtäisin jos olisin edes joskus jutellut naapurin miehen kanssa mutta ei, muutaman kerran olen sanonut hei kun on vastaan tullut, siinä kaikki. Ei siitä kukaan voi repiä salasuhdetta :)

Vierailija
10/55 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei välttämättä ole mitään tekemistä asian kanssa. Naisella voi olla paha olla tilanteensa vuoksi ja menetti malttinsa, kun edes hienovaraisesti "kritisoit" hänen toimintaansa. Jos mies on kritisoinut tms aiemmin, niin naisella on voinut paineen alla mennä kuppi nurin normaalia helpommin, kun naapuri (ei hyvä ystävä) vielä tulee sanomaan tämän toiminnasta jotain. Sanoi sitten sulle mitä sylki suuhun tuo ja voi olla että kärsii vielä sanomisestaan sulle vielä enemmän nytten. Tsemppiä naapurisuhteisiin :)

Vierailija
11/55 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin kivalta naiselta vedettiin matto alta, hän menetti kaiken, että naps vaan, joten miten voit kuvitella, että hän nyt jaksaisi keskustella sun tahtomista asioista???

Voit ap. työntää perseesees sen cv:s, jonka tuohon tarinan alkuun laitoit, koska sillä ei ole mitääön merkitystä. Naapurin nainen suuttui, koska et pystynyt tuntemaan mitään sympatiaa hänen tilanteeseensa.....no joo...nyt kun mietin, niin provoilet!!!

Vierailija
12/55 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolleen naapurille saa alkaa meuhkaamaan vaikka miten oma mies vituttais. Varsinkin ihan törkeää, että joku voi ajatella sanovansa naapurilleen, että hänen sietäisi muuttaa heti pois.

Vierailija
13/55 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä nyt saa kysyä miksi joku välttelee ja lapset eivät enää saa leikkiä hänen luonaan. Aika typerää APtä tuosta kommentoida, koska APn kysymys oli ihan normaalia kommunikaatiota.

Vierailija
14/55 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinua vastaajaa vaivaa? Mitä muka "naapurin kivalta naiselta" vietiin? Sinunkaltaiset vastaajat ovat juuri niitä epämiellyttäviä epäihmisiä, joiden kateus tekee vain omasta elämästänne epätyydyttävää, mutta joka myös panee minut halveksimaan teidänlaisianne.

naapurin kivalta naiselta vedettiin matto alta, hän menetti kaiken, että naps vaan, joten miten voit kuvitella, että hän nyt jaksaisi keskustella sun tahtomista asioista??? Voit ap. työntää perseesees sen cv:s, jonka tuohon tarinan alkuun laitoit, koska sillä ei ole mitääön merkitystä. Naapurin nainen suuttui, koska et pystynyt tuntemaan mitään sympatiaa hänen tilanteeseensa.....no joo...nyt kun mietin, niin provoilet!!!

Vierailija
15/55 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin kivalta naiselta vedettiin matto alta, hän menetti kaiken, että naps vaan, joten miten voit kuvitella, että hän nyt jaksaisi keskustella sun tahtomista asioista??? Voit ap. työntää perseesees sen cv:s, jonka tuohon tarinan alkuun laitoit, koska sillä ei ole mitääön merkitystä. Naapurin nainen suuttui, koska et pystynyt tuntemaan mitään sympatiaa hänen tilanteeseensa.....no joo...nyt kun mietin, niin provoilet!!!

mitä naapuri on menettänyt? Mikä tilanne?

Kysyin, onko jokin vialla kun tilanne on muuttunut, kysyin myös onko jotain mitä voisin tehdä.. Mitä muuta olisi pitänyt kysyä/tehdä? Paha tuntea sympatiaa kun ei ole hajuakaan mikä naapurin tilanne on.

Vierailija
16/55 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On juuri sitä naistyyppiä, joka luulee olevansa oikeutettu sanovansa mitä tahansa ja siirtää pahan olonsa muihin. Ei ole aikuisen ihmisen käytöstä. Itse on aviopuolisonsa kanssa soppansa keittänyt, joten törkeää alkaa ulkopuolisia siitä syyllistämään.

Vierailija
17/55 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se valottaisi tilannetta ja taustaa paremmin: en elä tuilla vaikka yh olenkin jne. Tarkoitus ei todellakaan ollut braissailla.

Tämän yön unet menetin ainakin osittain - yleensä olisin tähän aikaan jo nukkumassa tai ainakin peiton alla kirjan kanssa :) Jatkossa en asian takia aio valvoa, vaikka tilanne harmittaakin, eteenkin lasten kanssa.

Yksi tuli mieleen vielä, naapuri sanoi että sytyttelen tulia takapihalleni hänen kiusakseen. Viime viikonloppuna oli muutama vanha ystävä kylässä, kokkailimme ja istuimme iltaa. Olin laittanut takapihalle useita lyhtyjä (niin maahan kuin puihinkin), normaalisti sytytän vain terassin ruokailuryhmän pöydällä olevan lyhdyn ja terassin reunalla olevan ison lyhdyn iltaisin (näkyvät kivasti sisälle). MIten tuo pitäisi ymmärtää? Aion todellakin jatkossakin sytyttää lyhtyjä omalle takapihalleni, mutta on tietenkin ikävää jos naapuri katsoo kaiken kiusanteoksi. Onneksi pian tulee kesä ja pääsee mökille sytyttelemään lyhtyjä ;)

Vierailija
18/55 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se valottaisi tilannetta ja taustaa paremmin: en elä tuilla vaikka yh olenkin jne. Tarkoitus ei todellakaan ollut braissailla.

Tämän yön unet menetin ainakin osittain - yleensä olisin tähän aikaan jo nukkumassa tai ainakin peiton alla kirjan kanssa :) Jatkossa en asian takia aio valvoa, vaikka tilanne harmittaakin, eteenkin lasten kanssa.

Yksi tuli mieleen vielä, naapuri sanoi että sytyttelen tulia takapihalleni hänen kiusakseen. Viime viikonloppuna oli muutama vanha ystävä kylässä, kokkailimme ja istuimme iltaa. Olin laittanut takapihalle useita lyhtyjä (niin maahan kuin puihinkin), normaalisti sytytän vain terassin ruokailuryhmän pöydällä olevan lyhdyn ja terassin reunalla olevan ison lyhdyn iltaisin (näkyvät kivasti sisälle). MIten tuo pitäisi ymmärtää? Aion todellakin jatkossakin sytyttää lyhtyjä omalle takapihalleni, mutta on tietenkin ikävää jos naapuri katsoo kaiken kiusanteoksi. Onneksi pian tulee kesä ja pääsee mökille sytyttelemään lyhtyjä ;)

Vierailija
19/55 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai tarkoitatko, että uskovaisena kaiken maailman skitsoilut ja vainoharhaisuudet tuntuvat normaaleilta?

Vierailija
20/55 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti osaat valita näistä vastauksista pois ne turhautuneiden ja harhaisten "tiinojen" lähettämät viestit, jossa yritetään syyllistää sinua tilanteesta.

Sinä olet vain valitettavasti kohdannut naapureissasi itseensä tyytymättömät, onnettomat yksilöt, jotka peilaavat pahaa oloansa teidän normaalielämään.

Toivottavasti jaksat luotsata perhettäsi näiden sairaitten naapureittesi kokemusten yli.