Veljeni pitää koiran vaikka koira purikin vauvaa! :(
Minusta tuli täti kuukausi takaperin kun veljeni ja hänen vaimonsa saivat pojan. Olimme heillä eilen kylässä ja ihmettelin heti että mitä pojan käteen on sattunut kun siinä oli side: heidän koira oli puraissut poikaa kun poika oli ollut kantokopassa (onneksi pojalla oli jo toppavaatteet päälle,tiedä miten pahaa jälkeä olisi tullut jos olisi ollut paljas iho esillä!)
Mä sitten tulistuin että miksi helvetissä se koira vielä siellä kämpässä oli (itse olisin jo koiran pois heivannut jos olisi lastani purrut) niin veli se siihen " No kun se on Marin koira.." (Marin on siis mieheni vaimo)
Ja Mari se siihen tuli hihittelemään ettei se koira pahalla..juu ei varmaan siksihän pienellä lapsella on nyt kädessä kolme tikkiä! ! !
Siis onko jollekkin koira lasta tärkeämpi? Miten sitä voi pitää samassa asunnossa pientä vauvaa ja koiraa joka kerran on lasta satuttanut puremalla? Entä jos seuraavalla kerralla koira tarttuu suoraan kurkusta kiinni? Kannattaako ottaa riski?
(kyseessä joku villakoira..sellainen iso ja ruskean värinen..en tiedä tarkkaa rotua,mutta villakoiralta se näyttää)
Kommentit (47)
juttelin asiata veljeni kanssa ja hän myönsi että on kanssani samaa mieltä: koira saisi lähteä,MUTTA Marille se ei kuulemma käy.
Veljeni sanoi ettei hän halua asiasta riitaa tehdä vaimonsa kanssa mutta JOS koira puree vielä kerrankin tai eds murisee pojalle saa se lähteä!
(koira on jo 13vuotta vanha ja on kuulemma osoittanut mustasukkaisuuden merkkejä vauvaa kohtaan,mutta Mari haluaa tarjota sille leppoisat " eläkepäivät" ..toedä sitten sisältääkö se vauvan syönnin ja muuta kamalaa!!!)
Veljeni saisi kyllä pistää niin koiran kuin vaimonsakkin ojennukseen sillä luulisi että lapsi olisi se " number one" heidän elämässään.
T:AP joka tunkee nenänsä veljen asioihin
1kk vauva EI osaa tarttua vielä tai huitoa kovaa!
3kk ikäinenkään vauva ei osaa vielä kääntyä selältä vatsalleen ja kohteeseen tarttuminen on hapuilua ja ote ei ole kauhean "kiinnipitävä". Joten ihan pieni vauva toppapuvussa EI ole voinut koiraa huitaista tms. Pienet vauvat pikkuhiljaa oppii keho hallintaa.. Kuukauden ikäinen vauva ei osaa vielä edes hymyillä ;)
En siis pitäisi itse kyseistä koiraa enkä päästäisi omaa vauvaani koiran lähelle. Onko koirien omistajien mahdotonta ymmärtää miten hauras ihmislapsi on? Koiran tapa käsitellä omia pentujaan ei sovellu ihmispennun eli vauvan kohteluun. Elinikäinen vammautuminen tai oman lapsen kuolema ovat vanhemmille elämän suurimpia tragedioita, joista ei voi päästä yli. Koiran lopettamisesta voi päästä ja koiralla on voinut olla hyvä elämä. Ilmoitus nimettomänä lastensuojeluun, MARIn ei koskaan tarvitse siis tietää kuka ilmoituksen teki. Lastensuojelu keskustelee perheen kanssa LAPSEN edusta, se ei ole ottamassa lasta pois.
Alkuperäisen viestin vauva on jo kohta 8-vuotias poika :)
Muuten tietysti aina ihan ajankohtainen aihe...
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 23:28"]
Alkuperäisen viestin vauva on jo kohta 8-vuotias poika :)
Muuten tietysti aina ihan ajankohtainen aihe...
[/quote]
Jos on hengissä.
Olisipa kiva jos viestin avaaja kommentoisi näin monen vuoden jälkeen ja kertoisi miten koiran kävi.
Minulle koira on lasta tärkeämpi. Pelastaisin koiran tulipalosta ennen lasta.
Hei, olin kirjoittanut viestiini, että koirat on opetettu etteivät ne tee lapsille mitään, mutta että lapset on opetettu niin, etteivät ne kiusaa koiria. Meillä on koirilla omat paikat, missä ne saavat olla rauhassa. Sinne ei lapsilla ole mitään asiaa.
Olen kanssasi samaa mieltä. Tietenkin myös lapsia pitää opettaa kunnioittamaan koirien ja muidenkin luontokappaleiden rauhaa ja reviiriä.
Vierailija:
Olethan tietoinen siitä, että vaikka olet opettanut koirasi niin, että lapset voivat niitä kiskoa ja ne eivät tee mitään niin tuollainen tilanne on koiralle aina stressaava? Ja kun stressiä kertyy tietty määrä niin koiran (niin, sen kilteimmänkin!) päässä saattaa napsahtaa ja se käykin kiinni. Nämä ovat sitten niitä " ei olisi meidän Mustista ikinä uskonut kun se oli aina niin kiltti ja lapsetkin saivat sille tehdä mitä vain eikä Musti yhtään välittänyt" -tapauksia.PALJON turvallisempaa olisi opettaa lapset käyttäymään koiraa kohtaan niin, ettei sille synny tälläista kasaantuvaa stressiä.
Ja ehkä et ihan tarkoittanutkaan, että teillä lapset retuuttaisivat koiraa kuinka vain, mutta kun " joku" (palstan taso huomioiden...) saattaa senkin käsityksen tuosta kirjoituksestasi saada ja ajattelee, että noinkin voisi toimia.
Ystävällisesti
-20-
Ei sori, siis Loiran.