G: Minä vuonna talouteesi tuli internet? Syntymävuotesi?
Kommentit (45)
Yhdeksänkymmentä luvun alkupuolta se oli, viimeistään 1993, koska muistan olleeni silloin vielä ala-asteella.
Alkuun meillä oli pelkkä pankkiyhteys Tele-Sammon kautta Osuuspankkiin, sen jälkeen saatiinkiin sitten viimeistään tuolloin 1993 Kiss-FM Net, jonka kautta pääsi jo www:n ihmeelliseen maailmaan - mm. silloin suuren suosion saavuttaneeseen Kiss FM -chattiin (jossa tuolloin alkuaikoina oli tasan tarkkaan yksi ainoa "huone" jossa juteltiin, myöhemminhän niitä oli jo kymmeniä huoneita).
Modeemiyhteyden muodostaminen kesti kauan, ja sitä piti yrittää välillä muutamia kertoja, ennen kuin yhteys saatiin. Hinta oli minuuttitaksaperusteinen. Myöhemmin tuntui halvalta, kun vaihdoimme Sci.Fi:n liittymään, että taksa oli "vain" markan alkavalta tunnilta :)
Niin ja syntymävuoteni on 1981.
olen syntynyt 1982. Oih sitä hakuääntä, ja yöllisiä salaisia chattituokioita pimeässä (ettei isä huomaa ja kiellä puhelinlaskun takia) poikien kanssa.. Samalla kuuntelin harvoja cd-levyä mitä mulla oli, cranberriesin no need to argueta ja mikä se nyt oli.. se australialainen bändi.. äh. nyt häiritsee kun en muista! Sanat johonkin kappaleeseen meni näin että everytime i close my i eyes i feel like i'm taken to a distant place - tai jotain semmosta.
Taloustutkimuksesta, päivää
(Luen muuten Rimmisen Nenäpäivää juuri)
2004 tai 2005 omaan kotiin. Lapsuudenkodissa ei ikinä ollut edes tietokonetta...no nyt ei ole lapsuudenkotiakaan enää. Köyhästä perheestä v. 1980 syntynyt olen.
olen syntynyt 1982. Oih sitä hakuääntä, ja yöllisiä salaisia chattituokioita pimeässä (ettei isä huomaa ja kiellä puhelinlaskun takia) poikien kanssa.. Samalla kuuntelin harvoja cd-levyä mitä mulla oli, cranberriesin no need to argueta ja mikä se nyt oli.. se australialainen bändi.. äh. nyt häiritsee kun en muista! Sanat johonkin kappaleeseen meni näin että everytime i close my i eyes i feel like i'm taken to a distant place - tai jotain semmosta.
Savage garden se oli. :D Oijoi, muistot mielessä.
, jolloin ostin gradun tekemistä varten oman tietsikan. Olen syntynyt vuonna 1974.
korpulla yhteysohjelmaa ja Mosaic-selainta, joilla pääsi oikeasti internetiin.
Joskus 1994 loppupuolella tuli sitten selaimeksi Netscape Navigator, joka oli huima harppaus.
Muita ohjelmia joita käytettiin oli IRC, Gopher ja FTP.
Tuota ennen oli ollut jo pankkiyhteysohjelmia modeemilla, mutta niillänyt ei ollut mitään tekemistä internetin kanssa, siinä otettiin ihan vaan pääteyhteys pankkien koneisiin. Samoin kuin eri purkeissa.
Tero
kotoa soitin modeemilla yliopiston palvelimeen, josta sitte sai nettiä surffattua. oli se sillä 2400bps modeemilla aika tuskasta, vai mikähän se nyt silloin oli. mosaicilla selailin jotain kauniiden ja rohkeiden nettisivua, mikä oli suunnilleen ainoa mihin joku linkki oli. eipä sitä enempää tullu mieleenkään silloin. toki sitä sitte piti esitellä että kato ku ihmeellistä. purkkeja ja niitä tuli sitte enemmän käytettyä siinä aikasemminkin.
1974
Olen syntynyt -85. Internet tuli vuonna 2007, muistaakseni.
eli 95-98 välillä. Ja siit lähtein on ollut ja olen syntynyt 1982
V. 1997 muutin asuntoon, jossa oli kiinteä nettiyhteys, mutten muista, kuinka nopeasti hankin oman koneen. Noilla main kuitenkin.
Netin laitoin vasta 2000, kun siihen asti pärjäsi ihan hyvin yliopiston ilmaisilla nettiyhteyksillä.
Oi. Heti muistui mileen se modeemin ääni, pitkä odotteluaika, että yhteys oli valmis - ja sitten mahdollisimman nopeasti tarkistamaan sähköposti ja ehkä jotain muutakin. Oli kallista surffailla ja voi jumpe, että oli hidaskin se yhteys.
Ja jo ennen tuota oli modeemi ja bbs.
että voi olla jo aikuisia ihmisiä, joilla on ollut kotona aina netti! Tunnen itseni niin vanhaksi.
1978 ja 1996.
ja syntynyt olen 1979. Ja se netti tuli siis minun talouteeni, ei vanhempieni
Mies ja minä ollaan vm -71.