Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikainen: saako vauvan kylvettää ennen napatyngän irtoamista? ev

Vierailija
09.04.2011 |

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylvetetäänhän jo synnärillä

ohje on että napa tynkä pitää pitää kuivana ja puhtaana. eli kyllä voi kylvettää, mutta kuivaa napa hyvin sen jälkeen. itse odotin irtoamista enne kuin kylvetin irtosi jo 5 pv ikäisenä.

Vierailija
2/6 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojalla oli paksu napanuora ja tynkä sen mukainen. Irtosi vasta 4 viikon iässä. Olis ollut yks likanen vauva jos ois jääny kylvetys väliin. Muista vaan kuivata tynkä hyvin ja anna kuivua vähän aikaa ennen vaipan ja vaatteiden laittoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt kun itse olen äitiyspolilla toppuuttelemassa liian aikaisin alkanutta synnytystä, niin on ollut aikaa tutustua täkäläisiin napaohjeisiin.

Kylvyn yhteydessä: saippuoi ja huuhtele napatynkä ja sen tuvi puhtaalla pesukintaalla. Kuivaa napatynkä tyvineen hyvin.pyyhi napa-alue antiseptiseen liuokseen kastellulla steriilillä harsolla (gauze). Pue vaippa. Vaipam yläreunan voi kääntää kaksinkerroin, jottei vaippa hankaa napaa.

Vaipanvaihdon yhteydessä: antiseptisella liuoksella pyyhkiminen, sitten sama vanupuikkoa käyttäen.

Terveisiä Keski-Euroopasta

Vierailija
4/6 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen montaa päivää mene kun irtoaa. kylvetä vasta sitten.

Vierailija
5/6 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos napa ei haise niin ei mitään antiseptista ainettakaan tarvita. Kuivaa vaan huolellisesti.

T: 2 viikkoisen lapsen äiti.

Vierailija
6/6 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saaa kylvettää. monessa paikassa kylvetys opetetaan jo sairaalassa. muista kuivata hyvin.

kylvettäminen kannattaa, tuo mieleen kohdun lapsiveden ja rauhoittaa lasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä