Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erään tuttavan päivitys tänään Facebookissa:

Vierailija
09.04.2011 |

Ei olisi kulta halunnut lähteä isällensä tänään viikonlopuksi, mutta vaikeaa se on, kun ei hän sitä vielä osaa isällensä kertoa, ettei halua sinne mennä. :("

En oikein ymmärrä tätä. Poika on parivuotias. Ei sen ikäinen lapsi päätä, meneekö isällensä viikonlopuksi vai ei. Sen päätöksen tekevät vanhemmat. Ei noin pieni lapsi kykene itse arvioimaan, mikä on hänelle parhaaksi. Jos taas äiti tietää, ettei pojan ole oikeasti hyvä mennä isän luo, niin ehkä kannattaisi tehdä asialle jotakin. Tällaisista asioista päättävät vanhemmat, ei parivuotias lapsi! Jotenkin vain tuli sellainen olo, että taitaa enemmänkin olla äiti, joka haluaisi pitää lapsen isän lapsen elämästä poissa, kun nyt on uusi niin ihana heilakin...

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa tapausta tuntematta. Jos kyse siitä että yrittää erottaa lapsen isästään niin on väärin.

Vierailija
2/20 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti oikeasti pelkää lapsen puolesta ja isä on huono isä, ei netissä vollottaminen auta mitään vaan pitää toimia eikä odottaa että lapsi alkaa itse puolustamaan itseään.

Ja jos taas lapsella ei ole mitään hätää ja isä on rakastava ja välittävä isä, äiti ei vaan enää tykkää isästä, niin äidillä peiliin katsomisen paikka ja syytä miettiä mitä tuollainen käytös aiheuttaa lapselle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti oikeasti pelkää lapsen puolesta ja isä on huono isä, ei netissä vollottaminen auta mitään vaan pitää toimia eikä odottaa että lapsi alkaa itse puolustamaan itseään.

Ja jos taas lapsella ei ole mitään hätää ja isä on rakastava ja välittävä isä, äiti ei vaan enää tykkää isästä, niin äidillä peiliin katsomisen paikka ja syytä miettiä mitä tuollainen käytös aiheuttaa lapselle!

Maailmassa on niin paljon katkeria eronneita äitejä, jotka haluavat kääntää lapsen isäänsä vastaan, koska eivät kykene ajattelemaan nenäänsä pitemmälle.

Vierailija
4/20 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti "aistii" lapsesta ettei halua mennä isälleen, niin eiköhän se isäkin sen huomaa. Munkin mielestä tässä taitaa olla enemmän ongelma äidillä kuin lapsella.

Vierailija
5/20 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkee lastamme kerran puolessa vuodessa omien kiireidensä vuoksi (1krt kesällä, 1krt joululoma). On sanonut että tämä sopii tässä elämänvaiheessa HÄNELLE parhaiten.

Lapsi on 4-vuotias ja ehtii puolessa vuodessa vieraantua isästään täysin ja vierastaa hänelle menemistä. Mitäs äiti voi tehdä tällaisessa tilanteessa? Isä suuttui kun pyysin tihentämään tapaamisia ja sanoi että painostamalla tapaamisia ei tule pian ollenkaan. Sopparia ei halua. t. onko vika aina tosiaan äidissä?

Vierailija
6/20 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aivan liikaa, valitettavasti:(

näkee lastamme kerran puolessa vuodessa omien kiireidensä vuoksi (1krt kesällä, 1krt joululoma). On sanonut että tämä sopii tässä elämänvaiheessa HÄNELLE parhaiten.

Lapsi on 4-vuotias ja ehtii puolessa vuodessa vieraantua isästään täysin ja vierastaa hänelle menemistä. Mitäs äiti voi tehdä tällaisessa tilanteessa? Isä suuttui kun pyysin tihentämään tapaamisia ja sanoi että painostamalla tapaamisia ei tule pian ollenkaan. Sopparia ei halua. t. onko vika aina tosiaan äidissä?

Vierailija
7/20 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuostahan tunnistaa henkilön heti jos joku kaveripiiristä osuu paikalle. Törkeää.

Vierailija
8/20 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi tuo äiti tollasia fb:ssa kirjottelee. Se jo kertoo jotain.

Vierailija
9/20 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa! Kuka tän on kirjoittanut? Sä et edes tiedä meidän tilannetta!

Vierailija
10/20 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

fb-status

Vierailija
11/20 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimuksesta ei olisi edes mitään hyötyä, se ei sido etäisää. Tuossa kohtaa olisi jo kohtuullista kieltää yövierailut isän luona kokonaan. Jos isä sitten haluaa tavata niin tulee tekemään sopimusta. Lapsi kärsii selvästi isälle menemisestä ja myöhemmin ehkä ikävästä, helpompaa lapsellekin olla sitten näkemättä.

T: Äiti jonka lapsi näkee isäänsä usein ja mielellään

Vierailija
12/20 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan hirveää miettiä, kuka "ystävistä" on aloituksen laittanut. Kyllä tälläisista asióista pitää pystyä puhumaan ystävän kanssa kahdenkesken, ei julkisella keskustelupalstalla levitellä toisten ihmisten asioita.

Mä tunnistin päivitykseni :(, ei voi olla kuin mun päivitys :(. Kamalaa! Kuka tän on kirjoittanut? Sä et edes tiedä meidän tilannetta!

Vierailija
13/20 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että äiti ei haluaisi isän tapaavan lasta ollenkaan ennenkuin lapsi on "tarpeeksi iso". Kuitenkaan ei halua päästää isää kotiinsa lasta tapaamaan.

Onneksi ovat nyt sittemmin saaneet sovittua niin että lapsi on ollut jo isällään yötäkin. Haluaisin kertoa tälle äidille että hän pelkää ihan turhaan, olen nähnyt kuinka lapsi turvaa isäänsä hänen kanssaan ollessaan ja isä hoitaa häntä täysin äidin ohjeiden mukaisesti (vaikka se on kyllä väärin että äiti koko ajan sanelee kuinka pitää toimia eikä isällä ole ollenkaan sananvaltaa). Tuo tilanne on muutenkin ollut tosi surullinen, kun isä suljettiin lapsen elämästä jo ennen syntymää. Isällä ei tuossa tilanteessa ole mitään oikeuksia, ei saa nähdä lastaan ennenkuin saadaan isyys todistettua jne. Menetti lapsen ekat päivät kokonaan. Niitä ei enää koskaan saa takaisin. Onneksi tilanne on tasoittunut. Silti näkee kuinka isä kärsii kun ei saa elää arkea oman lapsensa kanssa.

Kuulostaa tuo päivitys ihan siltä että voisi olla tämän äidin kirjoittama.

Vierailija
14/20 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan hirveää miettiä, kuka "ystävistä" on aloituksen laittanut. Kyllä tälläisista asióista pitää pystyä puhumaan ystävän kanssa kahdenkesken, ei julkisella keskustelupalstalla levitellä toisten ihmisten asioita.

Mä tunnistin päivitykseni :(, ei voi olla kuin mun päivitys :(. Kamalaa! Kuka tän on kirjoittanut? Sä et edes tiedä meidän tilannetta!

Eikö aloituksessa sanottu, että äiti oli itse kirjoittanut tuon facebookiin..? Että se siitä äidin halusta pitää asia yksityisasiana ja puhua asiasta kahden kesken! Äiti on ilmoituksen ap:lle ja muille julkaissut netissä, joten vain täysi idiootti voi sen jälkeen kuvitella että asia on salainen.

Vierailija
15/20 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/20 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimuksesta ei olisi edes mitään hyötyä, se ei sido etäisää. Tuossa kohtaa olisi jo kohtuullista kieltää yövierailut isän luona kokonaan. Jos isä sitten haluaa tavata niin tulee tekemään sopimusta. Lapsi kärsii selvästi isälle menemisestä ja myöhemmin ehkä ikävästä, helpompaa lapsellekin olla sitten näkemättä.

T: Äiti jonka lapsi näkee isäänsä usein ja mielellään

mun vaikutusmahdollisuuteni asiassa ovat nolla. En voi esittää mielipiteitäni asiasta tulematta leimatuksi hankalaksi ihmiseksi. Mun on tehtävä niin kuin isä haluaa tai olen "uhkailija" (sopparin pyytämisen jlk kuultu), tai "vieraannuttaja" (isän mukaan vielä kerrankin toistuvan sopparin vaatimisen lopputulos). Lapsen isällä on kaikki valta tässä tilanteessa ja yritän jotenkin pitää edes näistä vähistä tapaamisista kiinni.

Vierailija
17/20 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vain tuli sellainen olo, että taitaa enemmänkin olla äiti, joka haluaisi pitää lapsen isän lapsen elämästä poissa, kun nyt on uusi niin ihana heilakin...

Kenen heila? Isän? Äidin? Miten tää liittyy mitenkään mihinkään?

Vierailija
18/20 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö aloituksessa sanottu, että äiti oli itse kirjoittanut tuon facebookiin..? Että se siitä äidin halusta pitää asia yksityisasiana ja puhua asiasta kahden kesken! Äiti on ilmoituksen ap:lle ja muille julkaissut netissä, joten vain täysi idiootti voi sen jälkeen kuvitella että asia on salainen.

ei facebook ole mikään julkinen keskustelupalsta, kuten tämä, siellä on oma kaveripiiri -usein jopa hyvin rajattu- joka näitä juttuja lukee. On uskomattoman junttia laittaa sellaista päivitystä tänne. Tämäkin kirjoittaja on varmasti sen tosiaan sille omalle kaveripiirilleen tarkoittanut, ei varmasti ole kivaa lukea sitä joltain julkiselta keskustelupalstalta. Facebook-jutut ei ole kaiken kansan luettavissa netissä, facebook-päivitykset on periaatteessa sähköposteja, jotka menee tietyille henkilöille. Eli olisi periaatteessa sama, että ap olisi tänne kirjoittanut jonkun sähköpostiviestin minkä sai joltain. Hyväksyttävää? Ei todellakaan, äärimmäisen moukkamaista. Toivottavasti ap tajuaa edes hävetä.

Vierailija
19/20 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet olivat ihmetelleet, miten olin pystynyt kopioimaan ystäväni päivityksen tänne. Kyseessä ei ole ystäväni, ei edes kaverini, ainoastaan tuttava. Toiseski, muokkasin tekstiä niin, ettei siitä pysty mitenkään tunnistamaan kyseistä henkilöä, vain oleelliset asiat säilytin tekstissä.

Ap

Vierailija
20/20 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet olivat ihmetelleet, miten olin pystynyt kopioimaan ystäväni päivityksen tänne. Kyseessä ei ole ystäväni, ei edes kaverini, ainoastaan tuttava. Toiseski, muokkasin tekstiä niin, ettei siitä pysty mitenkään tunnistamaan kyseistä henkilöä, vain oleelliset asiat säilytin tekstissä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi