Erään tuttavan päivitys tänään Facebookissa:
Ei olisi kulta halunnut lähteä isällensä tänään viikonlopuksi, mutta vaikeaa se on, kun ei hän sitä vielä osaa isällensä kertoa, ettei halua sinne mennä. :("
En oikein ymmärrä tätä. Poika on parivuotias. Ei sen ikäinen lapsi päätä, meneekö isällensä viikonlopuksi vai ei. Sen päätöksen tekevät vanhemmat. Ei noin pieni lapsi kykene itse arvioimaan, mikä on hänelle parhaaksi. Jos taas äiti tietää, ettei pojan ole oikeasti hyvä mennä isän luo, niin ehkä kannattaisi tehdä asialle jotakin. Tällaisista asioista päättävät vanhemmat, ei parivuotias lapsi! Jotenkin vain tuli sellainen olo, että taitaa enemmänkin olla äiti, joka haluaisi pitää lapsen isän lapsen elämästä poissa, kun nyt on uusi niin ihana heilakin...
Kommentit (20)
Jos äiti oikeasti pelkää lapsen puolesta ja isä on huono isä, ei netissä vollottaminen auta mitään vaan pitää toimia eikä odottaa että lapsi alkaa itse puolustamaan itseään.
Ja jos taas lapsella ei ole mitään hätää ja isä on rakastava ja välittävä isä, äiti ei vaan enää tykkää isästä, niin äidillä peiliin katsomisen paikka ja syytä miettiä mitä tuollainen käytös aiheuttaa lapselle!
Jos äiti oikeasti pelkää lapsen puolesta ja isä on huono isä, ei netissä vollottaminen auta mitään vaan pitää toimia eikä odottaa että lapsi alkaa itse puolustamaan itseään.
Ja jos taas lapsella ei ole mitään hätää ja isä on rakastava ja välittävä isä, äiti ei vaan enää tykkää isästä, niin äidillä peiliin katsomisen paikka ja syytä miettiä mitä tuollainen käytös aiheuttaa lapselle!
Maailmassa on niin paljon katkeria eronneita äitejä, jotka haluavat kääntää lapsen isäänsä vastaan, koska eivät kykene ajattelemaan nenäänsä pitemmälle.
Jos äiti "aistii" lapsesta ettei halua mennä isälleen, niin eiköhän se isäkin sen huomaa. Munkin mielestä tässä taitaa olla enemmän ongelma äidillä kuin lapsella.
näkee lastamme kerran puolessa vuodessa omien kiireidensä vuoksi (1krt kesällä, 1krt joululoma). On sanonut että tämä sopii tässä elämänvaiheessa HÄNELLE parhaiten.
Lapsi on 4-vuotias ja ehtii puolessa vuodessa vieraantua isästään täysin ja vierastaa hänelle menemistä. Mitäs äiti voi tehdä tällaisessa tilanteessa? Isä suuttui kun pyysin tihentämään tapaamisia ja sanoi että painostamalla tapaamisia ei tule pian ollenkaan. Sopparia ei halua. t. onko vika aina tosiaan äidissä?
on aivan liikaa, valitettavasti:(
näkee lastamme kerran puolessa vuodessa omien kiireidensä vuoksi (1krt kesällä, 1krt joululoma). On sanonut että tämä sopii tässä elämänvaiheessa HÄNELLE parhaiten.
Lapsi on 4-vuotias ja ehtii puolessa vuodessa vieraantua isästään täysin ja vierastaa hänelle menemistä. Mitäs äiti voi tehdä tällaisessa tilanteessa? Isä suuttui kun pyysin tihentämään tapaamisia ja sanoi että painostamalla tapaamisia ei tule pian ollenkaan. Sopparia ei halua. t. onko vika aina tosiaan äidissä?
tuostahan tunnistaa henkilön heti jos joku kaveripiiristä osuu paikalle. Törkeää.
että miksi tuo äiti tollasia fb:ssa kirjottelee. Se jo kertoo jotain.
Kamalaa! Kuka tän on kirjoittanut? Sä et edes tiedä meidän tilannetta!
Sopimuksesta ei olisi edes mitään hyötyä, se ei sido etäisää. Tuossa kohtaa olisi jo kohtuullista kieltää yövierailut isän luona kokonaan. Jos isä sitten haluaa tavata niin tulee tekemään sopimusta. Lapsi kärsii selvästi isälle menemisestä ja myöhemmin ehkä ikävästä, helpompaa lapsellekin olla sitten näkemättä.
T: Äiti jonka lapsi näkee isäänsä usein ja mielellään
Varmaan hirveää miettiä, kuka "ystävistä" on aloituksen laittanut. Kyllä tälläisista asióista pitää pystyä puhumaan ystävän kanssa kahdenkesken, ei julkisella keskustelupalstalla levitellä toisten ihmisten asioita.
Mä tunnistin päivitykseni :(, ei voi olla kuin mun päivitys :(. Kamalaa! Kuka tän on kirjoittanut? Sä et edes tiedä meidän tilannetta!
että äiti ei haluaisi isän tapaavan lasta ollenkaan ennenkuin lapsi on "tarpeeksi iso". Kuitenkaan ei halua päästää isää kotiinsa lasta tapaamaan.
Onneksi ovat nyt sittemmin saaneet sovittua niin että lapsi on ollut jo isällään yötäkin. Haluaisin kertoa tälle äidille että hän pelkää ihan turhaan, olen nähnyt kuinka lapsi turvaa isäänsä hänen kanssaan ollessaan ja isä hoitaa häntä täysin äidin ohjeiden mukaisesti (vaikka se on kyllä väärin että äiti koko ajan sanelee kuinka pitää toimia eikä isällä ole ollenkaan sananvaltaa). Tuo tilanne on muutenkin ollut tosi surullinen, kun isä suljettiin lapsen elämästä jo ennen syntymää. Isällä ei tuossa tilanteessa ole mitään oikeuksia, ei saa nähdä lastaan ennenkuin saadaan isyys todistettua jne. Menetti lapsen ekat päivät kokonaan. Niitä ei enää koskaan saa takaisin. Onneksi tilanne on tasoittunut. Silti näkee kuinka isä kärsii kun ei saa elää arkea oman lapsensa kanssa.
Kuulostaa tuo päivitys ihan siltä että voisi olla tämän äidin kirjoittama.
Varmaan hirveää miettiä, kuka "ystävistä" on aloituksen laittanut. Kyllä tälläisista asióista pitää pystyä puhumaan ystävän kanssa kahdenkesken, ei julkisella keskustelupalstalla levitellä toisten ihmisten asioita.
Mä tunnistin päivitykseni :(, ei voi olla kuin mun päivitys :(. Kamalaa! Kuka tän on kirjoittanut? Sä et edes tiedä meidän tilannetta!
Eikö aloituksessa sanottu, että äiti oli itse kirjoittanut tuon facebookiin..? Että se siitä äidin halusta pitää asia yksityisasiana ja puhua asiasta kahden kesken! Äiti on ilmoituksen ap:lle ja muille julkaissut netissä, joten vain täysi idiootti voi sen jälkeen kuvitella että asia on salainen.
Sopimuksesta ei olisi edes mitään hyötyä, se ei sido etäisää. Tuossa kohtaa olisi jo kohtuullista kieltää yövierailut isän luona kokonaan. Jos isä sitten haluaa tavata niin tulee tekemään sopimusta. Lapsi kärsii selvästi isälle menemisestä ja myöhemmin ehkä ikävästä, helpompaa lapsellekin olla sitten näkemättä.
T: Äiti jonka lapsi näkee isäänsä usein ja mielellään
mun vaikutusmahdollisuuteni asiassa ovat nolla. En voi esittää mielipiteitäni asiasta tulematta leimatuksi hankalaksi ihmiseksi. Mun on tehtävä niin kuin isä haluaa tai olen "uhkailija" (sopparin pyytämisen jlk kuultu), tai "vieraannuttaja" (isän mukaan vielä kerrankin toistuvan sopparin vaatimisen lopputulos). Lapsen isällä on kaikki valta tässä tilanteessa ja yritän jotenkin pitää edes näistä vähistä tapaamisista kiinni.
Jotenkin vain tuli sellainen olo, että taitaa enemmänkin olla äiti, joka haluaisi pitää lapsen isän lapsen elämästä poissa, kun nyt on uusi niin ihana heilakin...
Kenen heila? Isän? Äidin? Miten tää liittyy mitenkään mihinkään?
Eikö aloituksessa sanottu, että äiti oli itse kirjoittanut tuon facebookiin..? Että se siitä äidin halusta pitää asia yksityisasiana ja puhua asiasta kahden kesken! Äiti on ilmoituksen ap:lle ja muille julkaissut netissä, joten vain täysi idiootti voi sen jälkeen kuvitella että asia on salainen.
ei facebook ole mikään julkinen keskustelupalsta, kuten tämä, siellä on oma kaveripiiri -usein jopa hyvin rajattu- joka näitä juttuja lukee. On uskomattoman junttia laittaa sellaista päivitystä tänne. Tämäkin kirjoittaja on varmasti sen tosiaan sille omalle kaveripiirilleen tarkoittanut, ei varmasti ole kivaa lukea sitä joltain julkiselta keskustelupalstalta. Facebook-jutut ei ole kaiken kansan luettavissa netissä, facebook-päivitykset on periaatteessa sähköposteja, jotka menee tietyille henkilöille. Eli olisi periaatteessa sama, että ap olisi tänne kirjoittanut jonkun sähköpostiviestin minkä sai joltain. Hyväksyttävää? Ei todellakaan, äärimmäisen moukkamaista. Toivottavasti ap tajuaa edes hävetä.
Monet olivat ihmetelleet, miten olin pystynyt kopioimaan ystäväni päivityksen tänne. Kyseessä ei ole ystäväni, ei edes kaverini, ainoastaan tuttava. Toiseski, muokkasin tekstiä niin, ettei siitä pysty mitenkään tunnistamaan kyseistä henkilöä, vain oleelliset asiat säilytin tekstissä.
Ap
Monet olivat ihmetelleet, miten olin pystynyt kopioimaan ystäväni päivityksen tänne. Kyseessä ei ole ystäväni, ei edes kaverini, ainoastaan tuttava. Toiseski, muokkasin tekstiä niin, ettei siitä pysty mitenkään tunnistamaan kyseistä henkilöä, vain oleelliset asiat säilytin tekstissä.
Ap
Vaikea sanoa tapausta tuntematta. Jos kyse siitä että yrittää erottaa lapsen isästään niin on väärin.