Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**KOLMOSEN haaveilijat**

09.04.2011 |

Kerta täällä on tuo juttu kuivunut täysin kasaan, ei ole mitään järkeä aloittaa kuukausipinoja, joten tässä vain tällainen yleispino.

Jos täällä yhtäkään enää on jäljellä niin tulin vain kertomaan, että meillä on homma jäähyllä siihen asti kunnes vaaka näyttää -5kg. sitten aloitetaan clomit.

Kommentit (224)

Vierailija
21/224 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nilan kanssa. Meillä myös 2 poikaa ja haluaisin tytön. Mieheni ei sitä ymmärrä mutta haluais näitä naisten hömpötys juttuja jakaa tytön kanssa :)

Mullehan laitettiin kierukka takaisin muutama kk sitte. Aijon ottaa sen pois (taas). Keskiviikkona menen neuvolaan ku en tuntenu sen narujakaan. Katsotaan kuin käy.

Vierailija
22/224 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

olen uusi kolmosen haaveilija. Kolmosta on mietitty eestaas jo vuoden verran, ja nyt ollaan päädytty siihen että kesällä aloitetaan yritys. Saa nähdä sitten kuinka käy, kun ikää jo 36v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/224 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulikello: Meillä mies ootta innolla sitä kolmatta poikaa ;) Sanoo, että meille tulee vain sen sorttisia :D :D. Mukavaa, että myös teillä yritys jatkuu. Toivottavasti nykäisevät koko kapistuksen kertaheitolla kaaressa roskikseen, niin pääsette tekin tositoimiin :D

Asteri1: Mukavaa, että tänne tulee lisää kuumeilijoita kun on niin hiljaiseksi tämä pino tullut. Toivottavasti nyt muitakin ilmestyy roikkumaan (mutta vain hetkeksi), että saatais jonkinlaista keskustelua aikaiseksi.

Minkäs ikäisiä lapsukaisia teillä muilla on? Meillä kohta 10- ja 8-vuotiaat pojat. Paljon on siis iltaisin kuskaamista erilaisiin harrastuksiin, että välillä päätä huimaa. Mutta onhan se mukavaa, että pojilla harrastuksia riitää.

nila kp22

Vierailija
24/224 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan tuore tapaus, sillä meillä vasta yritystä aloitellaan. Ennestään meiltä löytyy 03 ja 05 syntyneet tyttö ja poika ja nyt olisi se kolmas haaveissa.

Miehen mielestä ei tässä mitään vielä yritetä (ehkäisy kuitenkin jätetty pois...), itse ostin jo ovistestejä :D. Mutta siis kolmonen on kuitenkin toiveissa ja nyt taidetaan elellä kierron keskivaiheita. Kierukan poiston jälkeen ensimmäinen kierto oli 28 päivää, ja nyt siis menossa 2. kierto ja katsotaan millaiseksi se muodostuu. Ovista yritän nyt bongailla...

Kaksi ensimäistä ovat saaneet alkunsa erittäin helposti, mutta nyt ikää on kuitenkin jo sen yli 30, niin saa nähdä kuinka nyt käy.

Kyllä sitä kieltämättä vähän mietityttää, että onko järkeä lähteä vaipparumbaan uudestaan kun nyt lapset jo ovat niin itsenäisiä, mutta olen tullut siihen tulokseen että kerran sitä vain eletään ja tätä asiaa en halua katua.

Kiva että tällainen pino on olemassa ja paljon tsemppiä kaikille!

Vierailija
25/224 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin sinä Onerva. Olisi toisaalta niin helppoa jatkaa tästä, kun meilläkin lapset ovat jo 5v. ja 7v. Että lähteäkö ihan vapaaehtoisesti valvomis- ja vaipparumbaan.. Mutta toisaaltahan siinä menee vain se pari vuotta.

Itse olen siitä outo tapaus ettei minulla ole liiemmin vauvakuumetta, ei ollut aiemminkaan.

Rakastan kuitenkin lapsia yli kaiken ja haluaisin jäädä taas kotiin, olla paikalla kun isommat tulevat koulusta ja huolehtia pienestä ihanuudesta

Vierailija
26/224 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se unohtui, että tänään lähti kierukka!

Nyt sitten odotellaan kiertoa ja yrittäminen olisi suunnitelmissa aloittaa juhannuksen tienoilla :-)

Vierailija
27/224 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä mies myös sanoo että poika se on kuitenkin :) "Näkeehän sen mitä meilläki on tytön yritys tuottanu, 4 poikaa" Tarkoittaa hänen veljiään. Muttaku!

Meillä pojat täyttää syksyllä 4v ja 6v. Mies tuumaa että ei enää ku just päästy niin helpolle, mutta eihän se tosiaan kestä kauaa. Vappuna autossa se kysy että jaksaisitko taas uuden vauvan. "Jaksan" "haluan tuon kirjallisena." Haluaisin olla kauemmin kotona tämän tulevan kolmannen kanssa. Edellisistä en ole voinu olla kuin sen n.10kk kun olen yrittäjä. Eikä ole talouskaan antanu periksi. Vanhin menee eskariin syksyllä. Eskari ajan kuletus hoitoon pelaa hyvin, mutta sitte eka luokalla sitä ei olekkaan. Ja tällä sivukoululla ei ole iltapäivä kerhoa ollenkaan. Olisi niin ihana olla kotona kun hän pääsee koulusta. Nyt on itelläniki ollu varsin rankka vuosi kun olen opiskellu töitten ohessa ja valmistun syksyllä.

Mukava että tänne on tullu uusia näin monta :)

Meillä siis yritystä oli jo aijemminkin n.6kk ajan mutta luovutettiin. Kuume nousi takaisin ja nyt se toteutetaan. Olen tilannut ovistestin valmiiksi :)

28/224 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänimerkki :D

Täällä siirrettiin aloitusta tuonne elokuulle, loppukesään.. ei malttaisi odottaa, mutta saapa painoa rauhassa pois. Sitten alkaa clomit.

Tervetuloa uusille.

Meillä on pian 7 ja 4v tyttö ja poika, ekaa yhteistä yrityksessä. Helppoa ei ole ollut ja syksyllä sain pco tuomion, jonka seurauksena on käytössä metut, terot ja clomit. Tai clomit aloitetaan kunhan painoa on tippunut ainakin 5kg.

Toivottavasti meille pieni yhteinen suodaan.

Vierailija
29/224 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä näkyny! 27pv olis ultraan aika. Terkkarin kanssa naurettiin ku kysyin kierukan tippumisesta, et minuun ei päde yleistys. Aijemmin on kierukka poistettu vatsaontelosta "ei se voi sinne mennä!" oli lääkärin kommentti tuumasi että tippunu on ja röntgenistä löyty vatsaontelosta. "minun uran (20v) aikana on ollu muutama tapaus" Saa nähä kuulunko niihin harvoihin tapauksiin tässäki asiassa.

30/224 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Ihanaa ovulaatiotestit tipahtivat tänään postiluukusta, ja yritys aloitetaan heti näiden menkkojen jälkeen, mitkä pitäisit itse asiassa alkaa aivan näinä päivinä :)

Tuulikellolle: millainen tuo kierukka on ehkäisymenetelmänä? itsekin sitä pojan jälkeen mietin, mutta sitten se jotenkin jäi ja päädyin pillereihin.. Tosin en niitä enää kauaa napsi :)

Vierailija
31/224 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tykänny kierukasta. Mulla on ollu kumpiki. Tai no siitä hormonikierukan vaikutuksista niin ja näin ku se oli sen 10kk vatsaontelossa mutta raskaaksi en ainakaan tullu. Se laitettiin heti jälkitarkastuksessa ni oli seinämät vielä heikot ja tupsahti läpi. Nyt on kuparikierukka ja tykkään just hormoonitomuudesta. Vuodot on lisääntyny mutta niiden kanssa on pärjänny. Pelkkää positiivista! :)

Siitä vielä ku langat on tuolla jossain (jos ei ole tippunu) ja ne ei tulekkaan esille ni sitäpä ei noin vaan saakkaan poisa. Se ois sitte leikkaus taas edessä. Greit! Nyt oli laittava lääkäri jättäny langat lyhyeksi. Jos ne jättää pitemmäksi ni sillon harvon häviää.

Vierailija
32/224 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei olekaan vähään aikaa kuulunut, kun olen ollut aika laiska tänne kirjoittamaan ja on ollut vaikeuksia kirjautua tänne sivuille.

Minulle kuuluu lyhyesti seuraavaa: plussaa ei ole tullut ja en ole ehtinyt kiireiden takia IVF:ään minne piti jossain vaiheessa mennä. Loppuvuosi ja tämä alkuvuosi on ollut aika kaoottinen: on noita lasten viemisiä (isomalla oli marraskuuhun asti toimintaterapiaa ja pienemmällä puheterapiaa, ja minulla selän takia fysioterapiaa. Tammikuussa alkoi isomman pojan kouluunmeno psykologiset tutkimukset ja helmikuussa alkaa myös isomman puheterapia (harjoitellan r:ää ja d:tä) ja siis omiakin menoja. Ja loppuvuodesta sain kuulla, että läheinen tuttumme oli poistunut keskuudestamme ja olin hautajaisissakin. :( On ollut aika raskasta. :(

Stressi ilmeisesti alkaa vaikuttaa myös kroppaan: viime kierrossa ovis tuli tavallista myöhempään ja tässä kierrossa menkkakivut alkoivat jo pari päivää ennen menkkojen alkamista ja olivat rajut ja tuntuivat myös alaselässä (mitä yleensä ei ole ollut) ja kuukautisvuoto oli runsasta (ehkä varhainen keskenmeno??). Aika väsynyt olen ollut noiden kipujeni kanssa. :/ Olemme siis yrittäneet ihan "luomusti", mutta tulosta ei synny ja on olult vaikeaa löytää aikaa jopa oviksen ajankohtaan (tai on mielummin halnnut nukkua yöllä..:) ). Ja mies on jossain vaiheessa menossa palleatyrä leikkaukseen, että saa nyt nähdä mitä tässä tekee vauva-asian suhteen. Itse kyllä mietin, että pitäiskö yrittää vasta sitten keväällä ja jättää yrittäminen tällä hetkellä kokonaan, ehkä niin olisi parempi. Mutta kauan en tätä enää jaksa... Onhan tätä yrittämistä jo 4 vuotta takana. :/ Ja ikääkin alkaa jo olla.

Mutta tällaista täällä.

Kirjoittelen sitten taas kun ehdin ja jos jotain olennaista tapahtuu. :)

Kaikille tosi paljon tsemppiä!!! :) Olen hengessä mukana. =) Aurinkoisia talvipäiviä!

T. 2poj@näiti

Kp 2/n.28 (oli pakko muuttaa nimimerkkiä että sain kirjauduttua).

Vierailija
33/224 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tässä miettiny että jos se kierukka onki tippunu edellisen vuodon yhteydessä. Menkkojen piti alkaa keskiviikkona ja on yleensä täsmällinen ollu kun vekottimet on paikollaan. Tein cb ovis testillä kokeen tuleeko mitään. Se näytti ihan selvän haamun. Raskaus testi on myös mutta en sitä halunnu vielä "tuhlata". Odotellaan vielä.

Muistelen näin että ovulaatio ja raskaus testit mittaa samaa hormonia mutta raskaustesti on paljon herkempi tai jotain eroa kuitenkin on.

Vierailija
34/224 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen, että vastaaminen on kestänyt; olen ollut antibioottikuurilla ja poikakin oli tosi kipeä, joten en ole jaksanut koneelle tulla.

En ole nyt siis tällä viikolla käynyt vyöhyketerapetutilla sairastelun takia. Minulla kun on endometrioosi, niin vyöhyketerapeutti painelee munasarjojen kohtaa ja kohdun kohtaa ja lisäksi hormoonipisteitä pottuvarpaan päästä. Olen ainakin huomannut että ovulaatio on voimistunut ja ovistesti näyttää voimakkaampaa viivaa. Mutta hän sanoi että kesään asti pitää vielä käydä noissa hoidoissa. Raskauden pitäisi ilmeisesti alkaa helpommin ja endokipujen helpottua (ei ole ainkaan vielä helpottunut). Mutta katsotaan nyt miten käy. Niin, ja vyöhyketerapia rentouttaa tosi hyvin ja sain esim. paremmin nukuttua yöllä. Käy vaikka googlettamassa vyöhyketerapiasta jos haluat asiasta enemmän tietoa; tämän enempää minä en osaa kertoa. :)

Tänään tuli taas vuosi lisäää minulle. Niin ne vuodet vaan kuluu.

Hyvää viikonloppua kaikille ja hyvää äitienpäivää sunnuntaina! :)

Kp 27 tai 1/ n. 28 (täti yllätti taas :( )

Vierailija
35/224 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pitäis olla ovis ihan nyt justiinsa käsillä. Alamaha on kyllä vähän sen tuntuinen että siellä jotain tapahtuu. Eilen ehdittiin heilutella peittoja ja toivottavasti vielä tässä viikonloppunakin.

Toiveet ei mulla kovin korkealla ole kun tuo keskenmeno kummittelee mielessä edelleen:( Ja olen huomannut toisinaan ajattelevani että jos vielä olisin niin raskaana niin pian olisi jo ensimmäinen ultra jne:( Tietenkään niin ei saisi ajatella mutta minkäs teet.

jotenkin koko tämä kevät on muutenkin mennyt päin seiniä. Tuntuu että kaikki tässä hajoaa juuri samaan aikaan. Pihahommia riittää yms. no, jotain positiivistakin, sain uuden työpaikan:) Eiköhän se tästä aurinko joskus paista risukasaankin.

Tsemppiä kovasti kaikille ja aurinkoista äitienpäivää huomiseksi!

Eleanora kp15

36/224 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että täälläkin alkaa jo keskustelua syntymään. Itse olen kirjoitellut myös tuolla kuukausipinossa. Syksyllä olin kuitenkin jonkun verran aktiivisempi kirjoittelija. Tuntuu, että kotona nyt keväällä vain niin paljon tekemistä :D

No aika on mennyt nopeasti ja omaa kroppaa ei niin kauheasti ehdi tutkailla ja se on hyvä. Torstaina ja perjantaina vatsassa oli menkkamaista jomottelua ja ritoja kihelmöi. Mutta nyt ihan kaikki oireet ovat kadonneet. Tätiä ( ja tuhrua) odotellessa. No menkkojen pitäsi alkaa ens viikon loppupuolella. Yksi testi mulla ois kaapissa, mut en nyt vielä halua sitä käyttää kun en halua pettyä näin äitienpäivänä. Ja oviksesta on mitä luultavimmin vasta noin 10 päivää.

nila kp 28/28-32

Vierailija
37/224 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun minäkin tähän pinoon. Pitkän harkinnan jälkeen näin. Meillä 12 ja 10 vuotiaat neidit, ja vastoin vakaita aikeita nyt kuumeilua tää vuosi kokonaan. Hormoonikierukka ollut 7 vuotta (vaihto toki välillä), joten hieman hirvittää miten onnistuu kierron kandda kun 7 vuotta ilman tädin vierailuita :O Mutta mutta, huomenna kierukan poisto, eilen oli ovis-tyylisiä kipuja joten kesken kierron näyttäisi olevan poisto. Tosin eilen illasta oli petipuuhia... Siinähän sitä tulee testattua sitten hedelmälisyys heti alussa :D No tuskin mitään tuosta tulee, suunnitelmissa olisi plussata toden teolla sitten elokuun paikkeilla :))

Vierailija
38/224 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn mukaan joukkoon. :) Kuumeillaan kovasti kolmannesta, Esikoinen on 12/06 ja Pikku-Kakkonen 04/09 syntyneet. Kolmannen kuumeilu on siinä vaiheessa, että aloitimme nyt vapun aikaan tjotin. :)

Vierailija
39/224 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee jee siskoset, PLUSSA!!

Oli jo toissailtana himmeääkin himmeämpi ja eilen aamulla samanlainen. Sitten tänään testasin vasta nyt illalla ja viiva on jo aavistuksen tummempi.

Toisaalta, osaisin kyllä muutenkin sanoa, että nyt on jotain ilmassa. Mua on jo väsyttänyt useamman päivän niin, että illalla ihan tipahtaa. Ja pisulla täytyy käydä yölläkin. Tänään rintojakin on hieman aristanut, vaikka kun näitä on jo kahteen kertaan venytetty imetyksen merkeissä, niin ei ne enää alkuraskaudessa pahemmin kipeydy.

Tänään muuten popsin viimeiset terot. Varmistin klinikalta, että viimeiset tabut voi ottaa plussan jälkeen. Toivottavasti kuurin päättyminen ei haittaa alkanutta raskautta. Niidenhän tietyllä lailla pitäisi suojata kohdun limakalvoa.

Lisäksi meikäläisellä kilahtaa pyöreitä tässä kuussa mittariin, niin riskit tietenkin kasvavat. En siis ole mitenkään vielä luottavainen ja liputtele kylillä tilannetta. Katsotaan tuonne ekaan ultraan asti, niin sitten voin uskaltaa juhlia.

Tsemppiä kaikille. Plussatuulia puuh puuh.

TaigaQ kp28/24 yk12

plussa 31.1.2012

Vierailija
40/224 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran "päivitystä", että tänään sitten todella lähti kierukka. Haikea olo, ei vaan tiedä miksi :D